Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Nowe certyfikaty dla branży turystycznej
Rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, pensjonat czy restauracja są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.
Projekt "Russian Friendly" stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Pomorzem gości z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym turyści z tego regionu chętniej wybierają Polskę, a szczególnie województwo pomorskie. Z inicjatywy mają skorzystać między innymi obiekty turystyczne i gastronomiczne. O certyfikat mogą ubiegać się wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.
Program przewiduje promocję w Rosji konkretnych usług i produktów turystycznych Pomorza. Koordynuje go fundacja "Polska Friendly", przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest marszałek województwa pomorskiego.
"Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze" - zapewnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). "W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i "opakować" ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim" - dodaje.
Obecnie stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany, więc projekt zakłada wprowadzenie dokładnych kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat "Russian Friendly" należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Mają one zagwarantować, że firma posługująca się oznaczeniem jest w przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Punkty bez których nie można starać się o certyfikat to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku.
Obecnie otwarty nabór uczestników potrwa do końca lutego. Na początku marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan. Informacje będą też promowane na portalu społecznościowym, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka. Dodatkowo w mediach ruszy kampania reklamowa.
"Jestem przekonany, że projekt "Russian Friendly" zintensyfikuje współpracę i przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe. Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani" -mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane. "Wszystkie nasze akcje będą prowadzone pod hasłem "Russian Friendly", aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów" - twierdzi Krystyna Hartenberger-Pater.
Do udziału w programie certyfikacji mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne: są zarejestrowane w Polsce od co najmniej 12 miesięcy i prowadzą działalność dla zysku, zgłaszane usługi lub produkty są przedmiotem własnej działalności podmiotu zgłaszającego, zgłaszane usługi lub produkty są obecne na rynku od co najmniej 3 miesięcy.
Pomysłodawcy akcji wskazali, że aby uzyskać certyfikat należy spełnić cztery kryteria spośród niżej wymienionych (* kryteria obowiązkowe):
1. Rosyjskojęzyczny personel* umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę Klienta z Rosji
2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej* lub zakładka w jęz. rosyjskim
3. Materiały informacyjno-promocyjne* w jęz. rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.
4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan
5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny "welcome gift" w hotelu itp.
6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.
7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji
8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.
9. System TAX FREE umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)
10. Bezpłatny shuttle-bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa w relacji Kaliningrad- podmiot certyfikowany-Kaliningrad (kryterium głównie dla branży handlowej)
11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat RF
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Viki Travel - rośnie liczba poszkodowanych
Novotel Kraków Bronowice charytatywnie
Zima w natarciu, lato w odwrocie
Hotele oddają łóżka osobom ubogim
Wojewódzkie plany transportowe rozwiążą problemy kolejarzy?
Nowa spółka na rynku paliw lotniczych?
Turyści zdradzają sekrety w serwisach społecznościowych
wypożyczalnia elektrycznych skuterów dla niepełnosprawnych
W dniu wyprzedaży metro nie pojedzie
Hurghada - polski kurort w Egipcie
Warsztaty Travel 2.0 na Tour Salonie
First Minute konkurencją dla Last Minute?
Petr Diviš zarządza Sound Garden Hotel
Ubezpieczyciele na Tour Salonie
Które destynacje sprzedawały się najlepiej w minionym tygodniu?
Nowy Poradnik taniego podróżowania
Najpierw pili alkohol, potem było tylko gorzej
Ankieta - Pojezierze Kaszubskie
GRECJA - ALEKSANDER WIELKI !!!
CZY KTOS WYJEZDZAŁ Z Biura Podrozy BON VOYAGE VIP z Poznania