Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Nowe certyfikaty dla branży turystycznej
2013-12-23Rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, pensjonat czy restauracja są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia oryginalnego projektu, który już od wiosny ma wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.
r e k l a m a
Projekt "Russian Friendly" stanowi odpowiedź na rosnące zainteresowanie Pomorzem gości z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o Małym Ruchu Granicznym turyści z tego regionu chętniej wybierają Polskę, a szczególnie województwo pomorskie. Z inicjatywy mają skorzystać między innymi obiekty turystyczne i gastronomiczne. O certyfikat mogą ubiegać się wszyscy, którzy w rywalizacji o turystów z Rosji chcą dać się poznać w jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.
Program przewiduje promocję w Rosji konkretnych usług i produktów turystycznych Pomorza. Koordynuje go fundacja "Polska Friendly", przy wsparciu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz mniejszości rosyjskiej w Polsce. Patronem honorowym programu jest marszałek województwa pomorskiego.
"Po wprowadzeniu MRG Rosjanie są jedną z najliczniejszych grup odwiedzających Pomorze" - zapewnia Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). "W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Coraz więcej firm dostrzega potencjał tej grupy odbiorców i wprowadza specjalne rozwiązania ułatwiające pobyt Rosjanom. Dlatego chcemy zaprosić te firmy do współpracy, zintegrować i "opakować" ich ofertę w spójną strategię reklamową aby dalej wypromować w obwodzie kaliningradzkim" - dodaje.
Obecnie stopień przygotowania branży jest dość zróżnicowany, więc projekt zakłada wprowadzenie dokładnych kryteriów doboru partnerów do akcji. Aby zdobyć certyfikat "Russian Friendly" należy spełnić cztery z dziesięciu praktycznych kryteriów. Mają one zagwarantować, że firma posługująca się oznaczeniem jest w przygotowana do obsługi klientów z Rosji. Punkty bez których nie można starać się o certyfikat to rosyjskojęzyczny personel i strona internetowa po rosyjsku.
Obecnie otwarty nabór uczestników potrwa do końca lutego. Na początku marca informacje o usługach i produktach konkretnych firm lub marek trafią na specjalny rosyjskojęzyczny portal. Każda certyfikowana firma i instytucja będzie tam miała indywidualną prezentację, zawierającą konkretne oferty, ceny, rabaty i atrakcje dla Rosjan. Informacje będą też promowane na portalu społecznościowym, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka. Dodatkowo w mediach ruszy kampania reklamowa.
"Jestem przekonany, że projekt "Russian Friendly" zintensyfikuje współpracę i przyniesie wymierne korzyści. Po pierwsze wypromuje ofertę Pomorza i przyczyni się do poprawy sytuacji przedsiębiorców z naszego regionu. Drugi walor to korzyści wizerunkowe. Pomorze będzie jeszcze bardziej kojarzone w obwodzie kaliningradzkim jako miejsce słynące z gościnności, gdzie Rosjanie są mile widziani i ciepło przyjmowani" -mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Przyszłoroczne plany promocyjne Pomorza w obwodzie kaliningradzkim są sprecyzowane. "Wszystkie nasze akcje będą prowadzone pod hasłem "Russian Friendly", aby przekaz kierowany do Rosjan był spójny, konsekwentny i umacniał w ich świadomości poczucie, że Pomorze to miejsce nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim otwarte na naszych sąsiadów" - twierdzi Krystyna Hartenberger-Pater.
Do udziału w programie certyfikacji mogą przystąpić osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, spełniające następujące warunki formalne: są zarejestrowane w Polsce od co najmniej 12 miesięcy i prowadzą działalność dla zysku, zgłaszane usługi lub produkty są przedmiotem własnej działalności podmiotu zgłaszającego, zgłaszane usługi lub produkty są obecne na rynku od co najmniej 3 miesięcy.
Pomysłodawcy akcji wskazali, że aby uzyskać certyfikat należy spełnić cztery kryteria spośród niżej wymienionych (* kryteria obowiązkowe):
1. Rosyjskojęzyczny personel* umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę Klienta z Rosji
2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej* lub zakładka w jęz. rosyjskim
3. Materiały informacyjno-promocyjne* w jęz. rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.
4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan
5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny "welcome gift" w hotelu itp.
6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.
7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji
8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.
9. System TAX FREE umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)
10. Bezpłatny shuttle-bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa w relacji Kaliningrad- podmiot certyfikowany-Kaliningrad (kryterium głównie dla branży handlowej)
11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat RF
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Viki Travel - rośnie liczba poszkodowanych
Novotel Kraków Bronowice charytatywnie
Zima w natarciu, lato w odwrocie
Hotele oddają łóżka osobom ubogim
Wojewódzkie plany transportowe rozwiążą problemy kolejarzy?
Nowa spółka na rynku paliw lotniczych?
Turyści zdradzają sekrety w serwisach społecznościowych
wypożyczalnia elektrycznych skuterów dla niepełnosprawnych
W dniu wyprzedaży metro nie pojedzie
Hurghada - polski kurort w Egipcie
Warsztaty Travel 2.0 na Tour Salonie
First Minute konkurencją dla Last Minute?