TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Opolskie wybrało swój najlepszy produkt turystyczny

W piątek 12 września 2014 roku, w Opolu podsumowano kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej pn. "Bajkowy urlop w Polsce".


W trakcie imprezy podsumowano dotychczasowe działania zrealizowane w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną w latach 2010-2014. Celem tego przedsięwzięcia była promocja turystycznych atrakcji Polski w kraju i za granicą. Kampania promocyjna miała na celu nie tylko zachęcenie do odwiedzenia Polski, ale także przełamanie stereotypów i pokazanie Polski nowoczesnej, inspirującej, z unikatowymi walorami turystycznymi. Polska promowana była, jako kraj młody duchem, który stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania.

Nietypowe podsumowanie dotychczasowych działań w ramach projektu "Promujmy Polskę Razem", to cykl szesnastu akcji promocyjnych w każdym z województw. Odbywały się one od czerwca do września 2014 roku i były okazją do zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu, ale przede wszystkim pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów.

Na specjalnie przygotowanej scenie na Pl. Kopernika w Opolu, w ramach dodatkowych atrakcji towarzyszących tej akcji, była możliwość spróbowania swoich aktorskich sił pod okiem Katarzyny Cichopek i odegrania scenki inspirowanej walorami turystycznymi regionu. Inscenizacjom towarzyszyła bajkowa aranżacja i rekwizyty nawiązujące do bajkowego motywu, który był stosowany w reklamach opolskiego w trakcie kampanii realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Każda z osób, która odważyła się przedstawić "bajkową scenkę", inspirowaną atrakcjami turystycznymi regionu, ma szansę zostać prawdziwą gwiazdą - twarzą województwa opolskiego.

Plenerowe imprezy w poszczególnych województwach będą mieć bowiem kontynuację w ramach - tym razem już ogólnopolskiego - konkursu "Zostań twarzą regionu". Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy autorzy scenicznych inscenizacji, a dla zwycięzców Polska Organizacja Turystyczna przygotowała niezwykłą nagrodę: możliwość udziału w prawdziwej kampanii reklamowej. W każdym z regionów wyłonione zostanie - w efekcie najpierw głosowania internautów, a później werdyktu jury - po jednej, najciekawszej bajkowo-turystycznej inscenizacji. Ich autorzy, laureaci konkursu, będą mogli zobaczyć się na ponad 250 billboardach, które zawisną na terenie całego kraju, a dodatkowo otrzymają honoraria w wysokości 2000 złotych. Wszystkie szczegóły i zasady konkursu zamieszczone są na stronie twarzregionu.pl.

Warto dodać, iż dzień 12 września 2014 roku był swego rodzaju świętem turystyki na Opolszczyźnie. Tego dnia, w ramach opolskiej edycji kampanii "Bajkowy urlop w Polsce", oprócz sceny na Placu Kopernika przy Galerii Handlowej Solaris w Opolu, zorganizowano konferencję w Hotelu "Szara Willa", podczas której podsumowano założenia oraz zrealizowane cele projektu "Promujmy Polskę Razem".

Polską Organizację Turystyczną reprezentował m.in. jej wiceprezes - Bartłomiej Walas. Natomiast województwo opolskie reprezentowała członkini zarządu województwa opolskiego - Barbara Kamińska. Po konferencji wręczono także certyfikaty, statuetki oraz zestawy "Opolskiej Porcelany" dla laureatów konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Opolskiego 2014 Certyfikat OROT, którego organizatorem była Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna. Zwycięzcami konkursu są:


  • Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Opolu za produkt pn. "Wieża Piastowska w Opolu"
  • Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu za produkt pn. "Kamienica Czynszowa. Wnętrza mieszczańskie z lat 1890 - 1945"
  • Lokalna Grupa Działania Stobrawski Zielony Szlak za produkt "Odpocznij na Stobrawskim Zielonym Szlaku"
  • Dzika Chata za produkt pn. "Dzika Chata - zintegrowane organizowanie aktywnego wypoczynku w Dolinie Małej Panwi"
  • Muzeum Gazownictwa w Paczkowie za produkt pn. "Muzeum Gazownictwa w Paczkowie".


Kapituła Konkursu wyłoniła również produkt, który będzie reprezentował Opolszczyznę w walce o "Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej". Będzie nim JuraPark w Krasiejowie, który jest jedną z największych atrakcji turystycznych województwa opolskiego.

Na zakończenie odbyła się konferencja branżowa na temat "Systemu Informacji Turystycznej", podczas której zaprezentowano założenia Polskiego Systemu Informacji Turystycznej oraz poziomu rozwoju informacji turystycznej w województwie opolskim. Z kolei, gość specjalny OROT, Prezes Stowarzyszenia Punktów Informacji Turystycznej w Republice Czeskiej - Pavel Hlaváč zaprezentował zasady funkcjonowania systemu informacji turystycznej u naszych południowych sąsiadów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
opolska regionalna organizacja turystyczna polska organizacja turystyczna kampania walory turystyczne promujmy polskę razem




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję