TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Neckermann na ścieżce wzrostu

Neckermann kończy dwa pierwsze miesiące sprzedaży letniej oferty z bardzo dobrym wynikiem. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, biuro podróży odnotowuje 21% wzrost sprzedaży oferty lotniczej. Dane te nie wliczają liczby miejsc w samolotach odsprzedawanych innym touroperatorom, co stanowi ważny czynnik wzrostu zawyżający wskaźniki innych firm turystycznych.


Wyniki wyraźnie wskazują na wzrost udziału Neckermanna na rynku lotniczej turystyki wyjazdowej. Według raportu opublikowanego w dniu 7.02.2012 przez Polski Związek Organizatorów Turystyki, skumulowana sprzedaż oferty lotniczej całego rynku w stosunku do roku poprzedniego wzrosła w tym czasie zaledwie o 2,7%.

- Wyniki przedsprzedaży letniej oferty są dla nas bardzo obiecujące - mówi Jacek Dąbrowski, Dyrektor Produktu Neckermann Polska. - Liczne nowości, większe sprofilowanie oferty a także skuteczna polityka cenowa, dają oczekiwane rezultaty. - dodaje.

W okresie przedsprzedaży najczęściej wybieranymi kierunkami były: Turcja, Grecja, Hiszpania i Bułgaria. Turcja i Bułgaria to destynacje, które osiągnęły najwyższe wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego. Letnia oferta Neckermanna to blisko 100 kierunków i 1500 hoteli, które biuro podróży prezentuje na łamach 6 katalogów. Klienci mogą wylecieć na wakacje z 10 lotnisk w Polsce, w tym po raz pierwszy ze Szczecina i Rzeszowa.

Ze statystyk biura podróży wynika, iż wczesna rezerwacja wyjazdów jest szczególnie popularna wśród rodzin. Ponad 59 % rezerwacji w okresie przedsprzedaży to wyjazdy rodzinne, w tym przede wszystkim z nowego katalogu "Rodzinne wakacje".

- Specjalny katalog z wyselekcjonowaną ofertą dla rodzin okazał się strzałem w dziesiątkę - podsumowuje Jacek Dąbrowski. - Absolutnym hitem sprzedaży, będącym zarazem nowością na rynku jest prezentowana w nim aquamania, czyli hotele z parkami wodnymi. - dodaje.

W sezonie Lato 2012 Neckermann jest także bardziej konkurencyjny cenowo. To wynik nowej strategii obejmującej bezpośredni zakup miejsc lotniczych - wcześniej biuro podróży korzystało z pośrednictwa brokera lotniczego - a także własne kontraktowanie hoteli. Jedną z istotnych zmian organizacyjnych było powołanie managera do spraw kontraktowania hoteli, który na bieżąco renegocjuje ich ceny, tak aby były jak najbardziej korzystne dla polskich klientów. Dzięki temu, mimo znaczących wzrostów cen ropy naftowej i kursów walut w stosunku do roku poprzedniego, ceny wycieczek nie zmieniły się, a w hotelach najczęściej wybieranych przez klientów są niższe. Atutem oferty Neckermanna jest też wyróżniająca go na rynku bezpłatna gwarancja niezmiennej ceny.

Neckermann stawia na szerszą komunikację z siecią sprzedaży. W styczniu br. uruchomił nowe narządzie tzw. webinarium, czyli spotkania z biurami przez internet. Touroperator intensywnie rozwija sieć salonów a marka Neckermann nieustannie przyciąga franczyzobiorców. Tylko w ostatnim półroczu touroperator otworzył 12 nowych biur, zwiększając sieć salonów firmowych do 70.

W roku 2011 obroty Neckermanna wzrosły o około 11 proc. i wyniosły 264,1 mln złotych. Jako jeden z nielicznych touroperatorów na rynku polskim zakończył rok z dodatnim wynikiem finansowym.

- W roku 2011 wzrosły nam także kapitały własne do poziomu 37,7 mln zł i możemy pochwalić się najwyższym na rynku wskaźnikiem ich relacji do przychodów, który wynosi 14,3%. Wskaźnik ten świadczy o stabilności i bezpieczeństwie działania biura - podsumowuje Dąbrowski.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Neckermann sprzedaż podsumowanie sprzedaży analiza touroperator biuro podroży oferta letnia lato 2012 sezon wyniki porównanie wzrost sprzedaży rynek branża turystyczna turystyka touroperator Jacek Dąbrowski polityka cenowa Turcja Grecja Hiszpania Bułgaria kierunki destynacje oferta lotnicza statystyki rodzinne wakacje parki wodne hit sprzedaż aquamania konkurencja ceny atuty sieć sprzedaży agenci komunikacja webinarium spotkanie przez internet nowe biura salony formowe franczyza dodatni wynik finansowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję