TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Przewoźniku... kiedy wulkan pokrzyżuje Ci plany

Znamy decyzję Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie obowiązków przewoźników lotniczych względem pasażerów, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu. Komisja zakwalifikowała zdarzenie do kategorii "nadzwyczajne okoliczności". W związku z czym linie lotnicze mają obowiązek zapewnić opiekę pasażerom feralnych rejsów.


Pasażerowie muszą mieć opiekę i to przez cały czas, kiedy muszą czekać na zmianę planu podróży - czytamy w komunikacie ETS.

Mało tego, operator oprócz szeroko pojętej opieki jest zobowiązany wypłacić odszkodowanie pasażerom. Do jego zadań na czas oczekiwania podróżnych należy zapewnienie bezpłatnie napojów oraz posiłków, a w razie potrzeby zakwaterowania w hotelu, czy transfery pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.

Jeśli natomiast przewoźnik udowodni, że lot został odwołany z przyczyn, których w żaden sposób nie można było uniknąć, wówczas może starać się o zwolnienie go z wypłaty odszkodowania.

Pasażerowie, których lot został odwołany z powodu erupcji wulkanu mogą ubiegać się o odszkodowanie jeśli przewoźnik nie zapewnił im dostatecznej opieki na czas oczekiwania




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przewoźnik odszkodowanie operator wypłata ETS Europejski Trybunał Sprawiedliwości przewoźnik lotniczy pasażer odwołany lot erupcja wulkanu zmiana planu podróż napoje posiłek transport zastępczy zakwaterowanie w hotelu hotel nadzwyczajne okoliczności




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję