TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet: zysk czy strata?

2013-08-30

Jeden z największych agentów na polskim rynku turystycznym - Travelplanet opublikował swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku.

r e k l a m a


W omawianym okresie Travelplanet.pl uzyskał prawie 5 mln przychodów ze sprzedaży co oznacza wzrost o 3% w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym udało się przełamać trend spadkowy z pierwszego kwartału 2013. W drugim kwartale koszty działalności Spółki (z wyłączeniem kosztów funkcjonowania sieci franczyzowej) wzrosły o 4,2%.

"Drugi kwartał był pod względem sprzedaży imprez turystycznych lepszy niż rok temu. Zanotowaliśmy wzrost wartości sprzedanych produktów turystycznych o 13% w stosunku do roku ubiegłego. W maju uruchomiliśmy nową wersję naszego podstawowego portalu -Travelplanet.pl, który bardzo dobrze trafił w gusta naszych klientów. Dzięki temu czerwiec był dla nas najlepszym pod względem przychodów czerwcem w historii firmy. Uzyskaliśmy ponad 27% wzrost sprzedaży w ujęciu czerwiec 2013 do czerwca 2012, generując go głównie w kanale internetowym. Jak wcześniej mówiliśmy kluczowy dla wyników całego roku będzie trzeci kwartał, który dzięki dokonanym zmianom w e-commerce i organizacji sprzedaży ma duże szanse aby powtórzyć wzrosty jakie osiągnęliśmy w czerwcu." - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody w II kwartale 2013 wyniosły 4,92 mln złotych i były o 3% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2012. Spółka poniosła stratę na poziomie wyniku EBIDTA w wysokości 1 mln PLN.

"W drugim kwartale koszty bieżącej działalności firmy wzrosły o 82 tysiące złotych w porównaniu do drugiego kwartału roku ubiegłego. W znaczący sposób zwiększyliśmy nakłady na marketing, które były o około 300 tysięcy większe niż rok wcześniej. Traktujemy to jak inwestycję w uzyskanie dobrych wyników w kluczowym dla wyników Spółki III kwartale. Chcieliśmy podejść do kwestii wydatków marketingowych w odmienny sposób niż w latach ubiegłych, rozpoczynając bardziej intensywne działania marketingowe wcześniej niż to robiliśmy w latach ubiegłych. Patrząc na tempo wzrostu naszej sprzedaż w sezonie letnim była to dobra decyzja biznesowa."- dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.

Spółka w pierwszej połowie 2013 roku zwiększyła koszty ogółem o 315 tysięcy złotych w porównaniu do analogicznego okresu 2012. Nominalna wartość kosztów - 4.382 tysięcy złotych zawiera 400 tysięcy złotych kosztów związanych z kosztami prowizji dla sieci franczyzowej. Koszty funkcjonowania Spółki z wyłączeniem kosztów prowizji dla sieci franczyzowej były niższe o 2% w stosunku do 6 miesięcy 2012 roku.

"Dla spółek z branży turystycznej dla wyników całego roku ważne są wyniki uzyskiwane w trakcie sezonu letniego. Zmiany w naszej działalności jakie zostały wykonane w drugim kwartale przyniosą spodziewane efekty w trakcie sezonu letniego. Spółka nie zapomina również o tym, że do kolejnego sezonu letniego jest kilka miesięcy, w związku z czym ważne jest również, aby podnieść sprzedaż w miesiącach zwyczajowo słabszych dla branży turystycznej. W najbliższych dniach uruchamiamy odnowiony serwis dedykowany sprzedaży oferty wypoczynku na nartach oraz zupełnie nowy portal, który będzie pomagał naszym klientom w szybkim znajdowaniu ofert last minute, których sprzedaż jest istotnym elementem w strukturze przychodów, zwłaszcza w czwartym kwartale. Spodziewam się, iż mimo słabszego pierwszego półrocza dobry sezon letni oraz nasze działania zaplanowane na Q4 przyniosą poprawę wyników finansowych w tym roku" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
agent turystyczny Travelplanet przychody ze sprzedaży EBIDTA Jerzy Krawczyk koszty działalności Bożena Garbińska


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję