TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wydłużenie sezonu turystycznego

Wiele gmin stara się o utworzenie klastrów turystycznych. Sopot jest prekursorem w tej dziedzinie i może służyć przykładem jak skutecznie inicjować współpracę tych, którzy na co dzień ze sobą konkurują.


Od początku tego roku rolę lidera Sopockiego Klastra Turystycznego przejęło Stowarzyszenie Turystyczne Sopot. Ta sopocka Lokalna Organizacja Turystyczna musiała przejść przez znaczące przekształcenia: zmiany struktur i statutu. Główny cel pozostaje ten sam - wspólne działanie podmiotów z sopockiego sektora turystycznego. Dzięki inicjatywie klastrowej zacieśniła się jeszcze bardziej współpraca pomiędzy firmami, władzami miasta i jednostkami naukowymi.

Stworzono sopocki kalendarz imprez, który nie tylko promuje sopockie wydarzenia, ale w doskonały sposób służy również jako narzędzie pracy dla recepcjonistów, jest narzędziem do pakietowania usług i platformą wymiany roboczych informacji dla branży.

W listopadzie 2011 r. podczas targów EIBTM w Barcelonie - największych targów sektora MICE - uczestnicy sopockiego klastra mieli okazję prezentować konferencyjne oblicze Sopotu. I w tym przypadku również sprawdziła się zasada klastrowa: Gmina Miasta Sopotu wykupiła przestrzeń targową oraz przygotowano prezentację multimedialną Sopot - a recipe for meetings. To specjalnie stworzona w wersji elektronicznej oferta konferencyjna Sopotu zawierająca ofertę nie tylko sal konferencyjnych, hoteli i restauracji ale również wszystkich tych magicznych miejsc dzięki którym Sopot to destynacja łączącą atmosferę prestiżowego kurortu, ulubionego miasta artystów i nowoczesnego centrum spotkań biznesowych. W targach turystyki biznesowej w Barcelonie uczestniczyli przedstawiciele ERGO ARENA, Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa, Hotelu Haffner czy Teja Tur jako sopockiego PCO. Wszystkie sopockie podmioty skorzystały na tym działaniu.

W kwietniu 2012 roku zrealizowana zostanie kolejna akcja sopockiego klastra. Podczas trzech tygodni mieszkańcy i turyści liczyć mogą na zniżki w restauracjach i hotelach oraz na atrakcyjne oferty pobytowe. To nowa inicjatywa Gminy Miasta Sopotu oraz Stowarzyszenia Turystycznego Sopot, która ma na celu wydłużenie sezonu turystycznego. Zaplanowane tygodnie: rodzinny, prestiżu i kultury rozpoczną się 4 kwietnia i będą trwać do 27 kwietnia.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
klaster turystyczny Sopot prekursor Stowarzyszenie Turystyczne Sopot Sopocki Klastr Turystyczny inicjatywa usługa platforma branża turystyczna EIBTM w Barcelonie Barcelona MICE turystyka biznesowa Sheraton Sopot Hotel Conference Center & Spa Hotelu Haffner PCO




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję