Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Nauka w wakacje? Czemu nie!
Do Hiszpanii i na Hawaje Polacy w tym roku pojadą nie tylko wypoczywać, ale także uczyć się języków. Tamtejsze szkoły językowe od 2 lat notują systematyczny wzrost liczby polskich turystów językowych.
Nawet 40 tys. Polaków może w tym roku wyjechać na wakacje połączone z nauką języków obcych - szacuje agencja edukacyjna Language Abroad. Wakacje to o tyle dziwne, że 50 proc. czasu ich uczestnicy spędzają na kursie językowym. Chętnych jednak nie brakuje, bo zagraniczne szkoły językowe na Hawajach, w Hiszpanii czy we Włoszech kuszą nie tylko językiem obcym, ale także dodatkowymi atrakcjami dla turystów z Polski m.in. lekcjami surfowania, gotowania pod okiem włoskich szefów kuchni, a nawet lekcjami flamenco.
Co roku wzrasta liczba Polaków, którzy spędzają wakacje w szkołach językowych. Od lat najpopularniejszymi kierunkami wakacji językowych jest Wielka Brytania. Blisko 90 proc. wszystkich wyjazdów w tym okresie wiąże się z kierunkami na Wyspach. Tymczasem plany językowych wakacji Polaków w 2011 roku sięgają o wiele dalej. Ponad 19 proc. Polaków chętnie wybrałoby się na takie wakacje do Stanów Zjednoczonych, 17 proc. do Hiszpanii, 10 proc. do Wielkiej Brytanii. Popularnością cieszy się także Francja (8,5 proc.) i Włochy (7 proc.). 6 proc. widziałoby się na kursie językowym w Japonii, tyle samo w Ameryce Południowej - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Language Abroad.
- Chociaż Polacy są wciąż konserwatywni, jeśli chodzi o kierunek wakacji językowych, od kilku lat coraz większą popularnością cieszą się nowe miejsca. W Europie na wakacje językowe latamy na Maltę, gdzie uczymy się angielskiego, chętnie także wybieramy Włochy i Hiszpanię. Coraz częściej także spoglądamy w stronę Ameryki Południowej, która jest kierunkiem nr 1 wśród Amerykanów. Podczas wakacji Polaków można już spotkać w szkołach językowych w Belize, Chile czy Argentynie - mówi Halina Juszczyk, dyrektor agencji edukacyjnej Language Abroad.
W porównaniu z 2010 rokiem agencje edukacyjne notują ponad 30 proc. wzrost liczby ofert z kierunków Hiszpania, Włochy i Ameryka Południowa. - Zainteresowanie tymi kierunkami wiąże się przede wszystkim z rosnącym zainteresowaniem nauką języka hiszpańskiego i włoskiego. Często także szkoły we Włoszech czy na Malce wybierane są z myślą, nie o nauce włoskiego czy maltańskiego, a angielskiego, który łączy się z atrakcjami charakterystycznymi nie dla kultury Wielkiej Brytanii, a np. Hiszpanii - mówi Juszczyk.
W agencjach edukacyjnych coraz częściej pojawiają się oferty, których ceny porównywalne są z cenami tradycyjnych wakacji. Na przykład za dwutygodniowy pobyt w hiszpańskim Alicante z zakwaterowanie, posiłkiem, kursem językowym i atrakcjami dodatkowymi m.in. nurkowaniem czy golfem hiszpańskim zapłacimy dziś od 520 EUR. Za podobny kurs językowy połączony z wypoczynkiem w Maladze trzeba zapłacić 786 EUR. Dwa tygodnie na kursie w Rzymie to z kolei wydatek 1295 EUR, w cenę wliczony jest nocleg, wyżywienie, 20 lekcji włoskiego i dodatkowe atrakcje m.in. zwiedzanie Florencji, Rzymu, Mediolanu.
- Ceny wakacji językowych w Europie, zwłaszcza w popularnych wakacyjnych kierunkach są często porównywalne z ofertami zwykłych biur podróży. Z jedną tylko różnica, w biurze podróży płacimy za sam wypoczynek, często za wylegiwanie się na plaży. Wakacje językowe to z kolei aktywny wypoczynek. Najczęściej do godz. 15 taki turysta ma zajęcia z języka angielskiego, czy też innego, później czekają na niego atrakcje. W Rzymie jest to na przykład kurs połączony z nauką śpiewania, kuchnią włoską, a nawet produkcją filmową - mówi Juszczyk.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Bieszczadzka Kolejka Leśna osiągnęła rekordowy wynik
Accorhotels: wygraj wycieczkę na 10 urodziny
KFC zapłaci 8 mln odszkodowania
Przewoźnik wprowadzi nowy system rezerwacyjny
Nowe hotele marki Ibis w centrum Krakowa
Grand Hotel i Leopolis we Lwowie przygotowują się do prywatyzacji na Euro 2012