Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Dobry rok dla turystyki biznesowej
Gdańsk Convention Bureau (GCB/GOT) podsumowuje kolejny intensywny rok działań na rzecz promocji Gdańska i Regionu jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej.
Szkolenia, targi, udział w konferencjach i spotkaniach branżowych, współpraca z partnerami krajowymi i zagranicznymi - zespół Gdańsk Convention Bureau przez cały rok aktywnie działa, aby w Gdańsku i Regionie organizowanych było jak najwięcej kongresów, konferencji itp.. Z sukcesem - w corocznym rankingu ICCA (International Congress and Conference Association) Gdańsk został określony jako miasto o jednym z największych na świecie potencjałów rozwoju w branży przemysłu spotkań! W Polsce, Gdańsk plasuje się na trzecim miejscu, zaraz po Warszawie i Krakowie, jeżeli chodzi o liczbę organizowanych konferencji i kongresów.
Tak wysoka pozycja Gdańska jest efektem m.in. ścisłej współpracy GCB z lokalnymi partnerami - PCO (Professional Conference Organisers), hotelami, obiektami konferencyjnym, dostawcami usług, środowiskiem naukowym i biznesowym oraz Urzędem Miasta Gdańska. Tylko bowiem regularna kooperacja między GCB a poszczególnymi podmiotami oparta na dialogu może pomóc w promocji Gdańska i Regionu jako atrakcyjnej destynacji turystyki biznesowej. Stąd m.in. cykliczne szkolenia w ramach Trójmiejskiej Akademii Organizatora Spotkań Biznesowych (TAOSB) skierowane do członków Gdańskiej Organizacji Turystycznej, których celem jest dyskusja o nowych trendach w branży oraz zaprezentowanie, w jaki sposób można wykorzystać nowe technologie przy promowaniu danej destynacji.
Współpraca z lokalnymi partnerami to również udział GCB w projekcie zainicjowanym przez Fundację Forum Inicjowania Rozwoju z Gdańska, którego celem jest zacieśnienie kooperacji w Regionie pomiędzy przedstawicielami samorządu, biznesu oraz organizacji. Gdańsk Convention Bureau organizuje również regularne spotkania w ramach GCB Business Club (członków Gdańskiej Organizacji Turystycznej szczególnie zainteresowanych rozwojem turystyki biznesowej), stara się rekomendować nowych PCO, którzy mogą pomóc przy organizacji np. konferencji oraz rozwija program Ambasadorów Kongresów Polskich (którego celem jest zachęcenie przedstawicieli głównie pomorskiego środowiska naukowego, aby w swoich działaniach promowali Gdańsk i Region).
Równie ważna, jak współpraca z podmiotami lokalnymi jest kooperacja Gdańsk Convention Bureau z partnerami zagranicznymi i udział GCB w przedsięwzięciach, które mają miejsce nie tylko w Europie, ale też na całym świecie. Dlatego ważnym punktem w kalendarzu GCB są targi: EIBTM The Global Meetings&Events Exhibition w Barcelonie oraz IMEX The Worldwiede Exhibition for incentive travel, Meetings & Events we Frankfurcie. GCB regularnie jest uczestnikiem zarówno targów w Barcelonie, jak i we Frankfurcie, na których corocznie nawiązuje wiele ważnych kontaktów. Część spotkań, które odbywają członkowie GCB podczas targów skutkuje konkretnymi zapytaniami dotyczącymi możliwości organizacji w Gdańsku i Regionie konferencji, kongresów itp. Targi to część pracy GCB na polu europejskim i międzynarodowym, innym ważnym elementem jest organizacja zagranicznych road show (takich, jak na przykład tegoroczny w Monachium), podczas których GCB prezentuje ofertę turystyki biznesowej Gdańska i Regionu zainteresowanym tą destynacją organizatorom eventów. Również w 2012 roku, GCB jako pierwsze convention bureau w Polsce nawiązało współpracę z zagranicznym convention bureau - z miasta Jonkoping (Szwecja). Podstawą kooperacji pomiędzy GCB a szwedzkim biurem jest wymiana doświadczeń i wiedzy oraz pomoc w budowaniu strategii działania, które w rezultacie mają zwiększyć konkurencyjność obu convention bureaux. Pod koniec lipca tego roku przedstawiciele Jonkoping Convention Bureau wraz z członkami Poland Convention Bureau zostali zaproszeni na study tour, którego celem było pokazanie bogatych możliwości konferencyjnych Gdańska i Regionu. Dwa miesiące później pracownicy GCB odwiedzili miasto Jonkoping poznając jego oferty kongresowej.
Aktywna działalność Gdańsk Convention Bureau na arenie krajowej i zagranicznej jest doceniana i licznie nagradzana. Tylko w ostatnim roku Prezes GOT/GCB została m.in. Przewodniczącą oddziału Europy Centralnej ICCA, najważniejszego na świecie stowarzyszenie działającego na arenie turystyki biznesowej. Prezes GOT/GCB jest również zapraszana na liczne konferencje jako ekspert m.in. EFEA Europe+Asia Event Forum, co świadczy o tym, że działania GCB postrzegane są jako modelowe już nie tylko w Polsce, ale też na świecie. Gdańsk Convention Bureau otrzymało również nagrodę z najlepszy scenariusz do filmu promocyjnego o 4 produktach turystyki biznesowej w międzynarodowym konkursie filmów turystycznych "ART&TUR" w Portugalii, dwukrotnie zostało wyróżnione tytułem "Krajowy Lider Innowacji", trzykrotnie tytułem "Regionalny Lider Innowacji". Również działania Gdańsk Convention Bureau w sferze wykorzystania social mediów zostały docenione podczas dorocznego kongresu ICCA (w trakcie panelu poświęconemu przykładom efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych). Odświeżeniu poddana została również strona internetowa gdanskconvention.pl, którą z roku na rok odwiedza coraz więcej internautów. Ostatnio także działania PR GCB zostały docenione, gdzie podczas targów EIBTM GCB otrzymało prestiżową nagrodę.
Ostatni rok upłynął również na pracy nad pierwszą w Polsce mobilną aplikacją eventową GCBeVENT, która z powodzeniem została już wykorzystana podczas kilku trójmiejskich eventów i której dalsza promocja jest przewidziana na rok 2013. Dzięki aplikacji uczestnicy danego wydarzenia mają stały dostęp do agendy eventu, prelegentów, informacji lokalnych i wielu innych. Niedawno ruszyła również strona gcbevent.com, na której znaleźć można wszystkie informacje dotyczące aplikacji oraz, co niezwykle ważne, wykorzystać stronę podczas organizacji konferencji, kongresu itd. (umieszczając na niej program wydarzenia, informacje o prelegentach itd.). Aplikacja GCBeVENT jest udostępniana bezpłatnie organizatorom eventów w Gdańsku i Regionie.
Działania Gdańsk Convention Bureau są opisywane w licznych mediach branżowych polskich i zagranicznych co jest promocją dla samej destynacji jak i przedsiębiorców pomorskich. Szacowany koszt tych publikacji to ponad 400 tysięcy zł netto.
Podsumowując - rok 2012 był dla Gdańsk Convention Bureau niezwykle intensywny i pracowity. podobnie jak lata poprzednie. Był to również okres bardzo udany i obfitujący w sukcesy, co tylko utwierdza w przekonaniu, że działalność Gdańsk Convention Bureau jest ważna i potrzebna. Mamy nadzieję, że nowy 2013 rok okaże się nie tylko dla GCB, ale też dla Gdańsku i całego Regionu Pomorskiego przynajmniej tak samo udany.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział centra informacji i promocji:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Chcą ściągnąć młodych Niemców do
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Na wakacje w ostatniej chwili i samolotem
Accor wzmacnia segment luksusowy
Czy ramadan przeszkadza turystom?
Lotnisko w Goleniowie: prognoza
Co wybierali turyści w 2013 roku?
Przepisy Unii Europejskiej budzą sprzeciw
Czy tani alkohol to dobry sposób na budowanie turystycznej marki?
Czartery z wrocławskiego lotniska
Euro 2012: nie będzie ograniczeń środowiskowych na lotniskach
Klienci wskazali najlepsze hotele