Ogłoszenia
Ogłoszenia
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
Turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany
Marzeniem każdego sprzedawcy jest klient po pierwsze mało kłopotliwy, po drugie z zasobnym portfelem. Zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Europie Zachodniej wzrasta popularność ofert skierowanych do mniejszości seksualnych. Jak wynika z badań to właśnie osoby homoseksualne dysponują nie tylko czasem ale i odpowiednimi środkami pieniężnymi, co stawia ich na pierwszym miejscu pośród ulubieńców reklamodawców grupy DINKS, co dosłownie znaczy: podwójny dochód, żadnych dzieci.
Jak podają zagraniczne agencje, w USA turysta homoseksualny to klient niezwykle pożądany. Aż 70 proc. z nich wyjeżdża na zagraniczne wakacje co najmniej dwa razy w roku, co ważne większość korzysta z ofert luksusowych. 80 proc. wybiera imprezy lotnicze i hotele o podwyższonym standardzie.
Rynek turystyki LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) nabiera rozpędu również w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze tego typu biuro podróży powstało w Warszawie w 1998 roku, było to Strawberry Travel. Dziesięć lat później na polskim rynku sprzedaży ofert turystycznych dla klientów LGBT pojawiły się trzy kolejne.
Polski rynek usług dla osób homo- i biseksualnych charakteryzuję się tendencją wzrostową. W 2007 branża obsłużyła 590 tys. konsumentów, co dało wynik finansowy rzędu 4,3 mld USD. Cztery lata później, w 2011 było to już 860 tys. turystów, co w przeliczeniu na pieniądze dało 9,5 mld USD. Prognozy na najbliższe lata również napawają optymizmem. W 2016 spodziewana liczba konsumentów ma osiągnąć 1 150 000. Spodziewany przychód to 16,9 mld USD.
Turystyka gejowska może się rozwijać pod warunkiem, że powstaje konieczna dla tego przedsięwzięcia infrastruktura. W momencie pojawienia się pierwszego przewodnika dla mniejszości seksualnych "Navi - gaytor" (w 2008), w wydawnictwie znajdowało w sumie 19 gay-friendly klubów i pubów oraz jeden hotel. Dzisiaj ta oferta to również liczne sauny, gabinety odnowy, a nawet salon fryzjerski. Ewenementem w skali europejskiej są aż dwie dzikie plaże gejowskie w nieuregulowanej części Wisły.
Po drugie chcąc proponować ofertę dla mniejszości seksualnych trzeba wykazać się też nie lada tolerancją. Kluczem miała być parada środowisk homoseksualnych EuroPride, która odbyła się w Warszawie w 2010 roku. Wówczas ulicami Warszawy przeszło około 8 tysięcy osób.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Gdzie chcieliby polecieć
Wakacje 2025 dobrze się
Dział hotele, pensjonaty:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Trzynasta kawiarnia sieci Green Caffe Nero
Stadion PGE Arena w Gdańsku został oddany do użytku
Dobry rok dla turystyki biznesowej
Konkurs Młody Kreator Sztuki Kulinarnej
Ułatwienia na przejściach z Ukrainą w ramach MRG
Leśne Runo ma nowych właścicieli
Dolny Śląsk: Polska ma swoje Alpy
wycieczki fakultatywne z Alanyi
Triada: wracają wycieczki do Tunezji
Rusza śledztwo przeciwko przewoźnikowi Ryanair
Na wakacje w ostatniej chwili i samolotem
Accor wzmacnia segment luksusowy
Czy ramadan przeszkadza turystom?
Lotnisko w Goleniowie: prognoza