Ogłoszenia
Ogłoszenia
- WARSZAWA - specjalista ds. turystyki
- Zatrudnię pilota
- Travelplanet WROCŁAW - KIEROWNIK BIURA
- Specjalistka/ Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. turystyki Galeria Żoliborz...
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - KIEROWNIK BIURA
- Praca dla studenta
- Zainwestuje w biuro podrózy
- CORAL TRAVEL PRUSZKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot wycieczek szkolnych (Katowice i okolice)
Skuteczna promocja regionu. Czy w Polsce to możliwe?
Czasy, kiedy region kojarzył się jedynie z jednorodnym obszarem geograficznym wydzielonym umownymi granicami minęły bezpowrotnie. Dziś region to produkt, który można umiejętnie sprzedać i wypromować, a dzięki temu przyciągnąć turystów i inwestorów.
Stale rosnąca konkurencja pomiędzy regionami górskimi i nadmorskimi, wschodnią i zachodnią częścią kraju zmusza samorządy lokalne do podejmowania konkretnych działań promocyjnych i rozpoczynania inicjatyw lokalnych, które przyciągają turystów i zatrzymują ich na dłużej.
Nie jest to łatwe zadanie. Aby odnieść sukces, do strategii promocji regionu należy podejść podobnie jak do strategii promocji marki. Wskazane jest potraktowanie miejsca, jak produktu, z którym wiążą się określone atuty, wartości i przyjazny wizerunek. Gospodarczy i kulturalny rozwój regionu powinien przebiegać, podobnie jak promocja, według ściśle określonego planu działań. Dobrze, by był on wspierany finansowo i merytorycznie przez różnego typu instytucje branżowe. Warto rozpocząć współpracę z Polską Organizacją Turystyczną lub Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Nie można oszczędzać na profesjonalnie wykonanych ulotkach i materiałach informacyjnych oraz materiałach dla mediów. Bardzo ważnym źródłem najnowszych informacji o rozwoju regionu dla mieszkańców, mediów i potencjalnych inwestorów jest również oficjalna strona internetowa.
Istotną rolę odgrywa również edukacja mieszkańców, którzy w ten sposób stają się ambasadorami marki. Edukacji mieszkańców i turystów służy organizacja targów i konferencji, podejmowanie współpracy z mediami, komunikacja w mediach społecznościowych i propagowanie informacji na temat podejmowanych działań.
Ogromną rolę w procesie promocji regionu odgrywają też liderzy opinii - prezydenci miast, wojewodowie, znani funkcjonariusze urzędów, osoby popularne i lubiane w regionie. Takie osoby powinny brać czynny udział w działaniach promocyjnych, by w ten sposób wzmocnić i uwiarygodnić przekaz. W ramach przejrzystych reguł, do promocji regionu należy także zaangażować podmioty prywatne zainteresowane napływem turystów i inwestycji oraz przenieść na nich część kosztów.
Doskonałe efekty przynosi współpraca między regionami lub gminami, wymiana wzajemnych doświadczeń i wspólna koordynacja działań promocyjnych. Tą metodę wybrała marka Karkonosze. Jedenaście samorządów z regionu karkonoskiego, postanowiło działać wspólnie, by zbudować silny i rozpoznawalny brand. W rezultacie powstała, jedna i spójna dla wszystkich gmin strategia, której celem jest przyciągnięcie w Karkonosze nowych turystów i zatrzymanie na dłużej tych, którzy już odwiedzają region.
Proces budowy marki rozpoczął się od opracowania kompleksowego systemu identyfikacji wizualnej, która w unikatowy sposób oddaje charakter i filozofię regionu. Następnym etapem jest przekształcenie logotypu w markę. Efektem działań ma być dostarczenie turystom gotowego produktu w postaci wycieczek, tras turystycznych, atrakcji i dyscyplin sportowych, dopasowanych do konkretnych potrzeb odbiorców.
Istotną rolę w procesie tworzenia wizerunku Karkonoszy odgrywają konsultacje społeczne. "Niezwykle istotne jest dla nas przygotowanie szerokiej oferty turystycznej, przy współpracy i na bazie opinii odwiedzających. Chcemy budować markę przy współudziale turystów i mieszkańców tego regionu" - mówi Starosta Powiatu Jeleniogórskiego Jacek Włodyga. Dzięki temu oferta będzie lepiej dopasowana do oczekiwań odbiorców.
W przeciwieństwie do większości strategii tworzonych przez regiony, marka Karkonosze powstaje bez udziału funduszy unijnych. Całość kampanii realizowana jest z budżetu gmin, w związku z tym wszystkie działania planowane są na podstawie koncepcji smart budget. Kampania realizowana jest tak, aby przy możliwie niskich kosztach dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Promocja regionów w Polsce to stosunkowo młoda dziedzina. Lokalne samorządy dopiero uczą się, jak ważną rolę w rozwoju regionu odgrywa odpowiednia promocja. Kluczem do sukcesu jest współpraca i wymiana wzajemnych doświadczeń, czynne zaangażowanie społeczności lokalnych, a przede wszystkim wytrwałość i entuzjazm, które nie pozwolą zniechęcić się po pierwszych niepowodzeniach. To właśnie dzieje się w Karkonoszach.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Niemcy chwalą turystów
Dolny Śląsk podsumowuje promocję
Dział atrakcje turystyczne:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Tatry odwiedzane częściej niż rok
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Starsze aktualności:
Rośnie liczba Turystów odwiedzających
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Rozpoczęły się targi TT
TSUE rozpatrywał skargi
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
Przychody Egiptu z turystyki gwałtownie spadają
Branża turystyczna zawalczy o Rosjan?
Spadek obrotów na rzeszowskim lotnisku Jasionka
Z Okęcia do centrum Warszawy. Ma być sprawnie i szybko
Orbis - IV kwartał 2010 przyniósł wzrosty
Coraz więcej turystów w świętokrzyskim?
"Menu Bez Tajemnic": z czego składają się restauracyjne dania?
Organizatorzy zimowego wypoczynku na TT Warsaw