Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Rośnie liczba skarg i zażaleń na przewoźników i biura podróży
Do europejskich centrów konsumenckich w całej Europie wpłynęło w ubiegłym roku 80 tysięcy różnego rodzaju spraw. To o 11% więcej niż w 2012 roku.
Niemal 30% całości stanowiły zażalenia związane z liniami lotniczymi oraz transportem. Polacy skierowali do europejskiej instytucji około 3 tysięcy spraw. W dniu dzisiejszym, 27 czerwca startuje kolejna edycja Dnia Podróżującego Konsumenta, podczas którego specjaliści poinformują podróżnych jak dobrze przygotować się do podróży.
Rezerwując hotel przez internet należy pamiętać o tym, aby wcześniej zebrać na jego temat jak najwięcej informacji. Turyści powinni pamiętać, że standard hotelu może się różnić w zależności od kraju. W każdym bądź razie podjęta decyzja nie powinna być pochopna, ponieważ przy odwołaniu rezerwacji hotel może naliczyć opłatę. W potwierdzeniu rezerwacji powinny znaleźć się informacje odnośnie warunków zakwaterowania, warto mieć ten dokument przy sobie.
Podróżni powinni zadbać też o swoje ubezpieczenie. "Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego ważna jest na terenie całej Unii Europejskiej, warto o nią zadbać, bo pomoże, jeśli wystąpią jakieś podstawowe problemy zdrowotne. Natomiast w zależności od kierunku i programu wyjazdu warto jest się dodatkowo ubezpieczyć. I co najważniejsze zapoznajmy się z warunkami ubezpieczenia, abyśmy wiedzieli, co i na jakich zasadach ubezpieczenie obejmuje." - powiedziała w rozmowie z Newserią Biznes Elżbieta Seredyńska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Nadając bagaż na lotnisku turyści powinni usunąć z niego stare oznaczenia, które mogą wprowadzić obsługę lotniska w błąd. W specjalnej kieszonce warto zamieścić swój numer telefonu, który pomoże znaleźć właściciela pakunku w razie zaginięcia. "Przy zaginięciu walizki mogą nam być zadawane pytania: czy ma kółka, czy jest noszona, czy wożona, jakiego koloru, czy ma usztywnienie, z jakiego jest materiału. To są pytania, które mogą nas zaskoczyć, dlatego warto się nad tym chwilę zastanowić. W przypadku uszkodzonego bagażu mamy siedem dni na złożenie reklamacji pisemnej. Jeśli bagaż jest opóźniony, reklamację można złożyć, jeśli upłynęło 21 dni od momentu odbioru bagażu. Po 28 dniach bagaż może zostać uznany za zaginiony i wówczas reklamacja powinna być niezwłoczna" - dodała Seredyńska. W razie zniszczenia lub zagubienia bagażu linie lotnicze powinny wypłacić odszkodowanie do 5 tysięcy złotych. Wartość bagażu ustala się na podstawie rachunków, za rzeczy, które się w nim znajdowały lub w przypadku ich braku na podstawie wagi bagażu.
Warto pamiętać, że do szkód nie zalicza się tylko zagubionych walizek czy toreb, ale również wydatki na rzeczy pierwszej potrzeby, takie jak kosmetyki, ubrania czy inne rzeczy, które były podróżnemu niezbędne podczas oczekiwania na zagubiony bagaż.
Jak wynika ze statystyk ECK, wzrasta liczba skarg związanych z wypożyczeniem samochodów. Dlatego, jak radzi ekspertka, należy sprawdzić, czy auto objęte jest pełnym ubezpieczeniem - niekiedy zdarza się, że polisa nie obejmuje niektórych części samochodu. Trzeba też sprawdzić stan wypożyczonego pojazdu, np. czy na karoserii i szybach nie ma zadrapań. "Dobrze jest mieć potwierdzenie stanu samochodu na piśmie przy jego odbieraniu i oddawaniu. Tak, żeby później się nie okazało, że z naszej karty kredytowej są ściągane określone kwoty, bo nie zostały spełnione warunki albo na przykład oddaliśmy pojazd ze zbitą szybą, co tak naprawdę nie miało miejsca." - podsumowuje Elżbieta Seredyńska.
Dzień Podróżującego Konsumenta jest organizowany po raz czwarty - w punktach na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na lotnisku w Modlinie można poradzić się ekspertów i dokładnie poznać swoje prawa.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Więcej skarg pasażerów
[2014-06-27 14:59 83.8.122.*]
Pięknie. Czy kiedyś skończy się to majstrowanie w prawach konsumenta? Już jest degrengolada. Patrzeć jak nastąpi całkowity paraliż gospodarki. Czy aby tego naprawdę chcemy? odpowiedz »
Więcej skarg pasażerów
[2014-07-01 13:50 82.160.60.*]
bo sie klienteli w d... przewala, kiedys raz na 5 lat do Ciechocinka lub Kołobrzegu pojechali a teraz wielcy swiatowcy za 1000 zl zlote klamki i pępki świata Ma odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Które hotele w Polsce są najlepiej oceniane?
Nietuzinkowy pomysł na znany napój
Co nasi sąsiedzi robią w święta?
Wars planuje rozwój i zwiększa zatrudnienie
Wybrano najlepsze lotniska na świecie
Islandia: Ostrzeżenie dla ruchu lotniczego
Best Western Hotel Felix - oficjalne otwarcie
Warszawa może mieć problemy komunikacyjne
Branża turystyczna stawia na rozwój
Igrzyska w Londynie: branża turystyczna traci?
Accor wprowadza udogodnienia dla gości
Singapore Airlines i Virgin Australia: początek współpracy
Najpierw rezerwujesz, potem płacisz - zakupy grupowe
EasyJet wprowadza nowe technologie
Brytyjski przewoźnik rozszerza siatkę połączeń
W końcu powstał - Pierwszy Polski Katalog Biur Podróży.