Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Gwarancje ubezpieczeniowe - kto przepłacił?
Gwarancje ubezpieczeniowe to temat, z którym corocznie borykają się touroperatorzy. Czy możliwa jest sytuacja, że ktoś ma naliczoną gwarancję wyższą niż powinien? Wielu przedsiębiorców dla świętego spokoju opłaca gwarancje proporcjonalnie do całego obrotu firmy, mimo iż nie ma takiej potrzeby!
Dla dużych biur zajmujących się turystyką wyjazdową wysoka suma gwarancji jest potwierdzeniem stabilności ekonomicznej, co ma pozytywnie oddziaływać na klientów i zapewnić brak problemów w wypadku biznesowej porażki. Natomiast w przypadku biur turystyki przyjazdowej pojawiają się wątpliwości - zwłaszcza, iż w odczuciu wielu przedsiębiorców Urzędy, jak i niektórzy ubezpieczyciele, z chęcią wymuszały konieczność wykupu polis na duże kwoty.
Chcieliśmy poznać oficjalne stanowisko Urzędów Marszałkowskich, które zapytaliśmy o zasady odnośnie wyliczania stawek w danym urzędzie. Bowiem wiele biur przyjazdowych kieruje swoją ofertę nie do turystów indywidualnych, lecz do zagranicznych biur podróży przysyłających swoich klientów do Polski. Dla wielu biur działających w przyjazdówce, obsługa prawdziwych klientów indywidualnych jest tylko wąskim marginesem działalności, podczas gdy znakomita większość obsługiwanych przez nich osób to klienci zagranicznych biur podróży.
Podsumowując zasady wyliczania gwarancji ubezpieczeniowej reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2013r. w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników (Dz. U. z 2013r., poz. 511), oraz rozporządzenie z dnia 22 kwietnia 2013r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników (Dz. U. z 2013r., poz. 510)
"Przy wyliczaniu sumy gwarancyjnej brane są pod uwagę m.in.: zasięg terytorialny prowadzonej działalności w tym rodzaj wykorzystywanego transportu, termin i wysokość przyjmowanych przedpłat na przyszłą imprezę turystyczną oraz deklarowany na okres najbliższych 12 miesięcy, na który ma zostać zawarta umowa gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, przychód wyłącznie z tytułu organizowania imprez turystycznych na rzecz klientów, w tym deklarowany przychód, w którego uzyskaniu będą pośredniczyli agenci i pośrednicy turystyczni" - informuje Krzysztof Kopystyński z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
"W przypadku połączenia przedsiębiorców prowadzących działalność organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego lub przejęcia przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego zobowiązań innego przedsiębiorcy, wynikających z zawartych przez niego umów o organizowanie imprez turystycznych lub umów o pośredniczenie na zlecenie klientów w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych, roczny przychód z tytułu działalności gospodarczej stanowi odpowiednio sumę deklarowanych przychodów połączonych przedsiębiorców albo sumę deklarowanych przychodów przedsiębiorcy i deklarowanych przychodów wynikających z przejętych zobowiązań" - dodaje rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Marta Milewska.
Obecnie chyba już wszyscy oficjalnie się zgadzają, że ustawową definicją klienta jest osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie usług turystycznych na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby, a zawarcie tej umowy nie stanowi przedmiotu jej działalności gospodarczej, jak i osobę, na rzecz której umowa została zawarta, a także osobę, której przekazano prawo do korzystania z usług turystycznych objętych uprzednio zawartą umową. Zatem, zgodnie z definicją zagraniczne biuro podróży zamawiające obsługę wycieczki u polskiego kontrahenta nie jest klientem! Co za tym idzie przychody z tytułu obsługi jego turystów nie powinny być brane pod uwagę przy wyliczaniu sumy gwarancyjnej.
Inaczej natomiast sytuacja przedstawia się w przypadku obsługi grup zorganizowanych przez podmioty zajmujące się inną niż turystyczna działalność (np. firmy państwowe, urzędy, korporacje zamawiające wyjazdy integracyjne itp.). To już jak najbardziej są klienci i przychody z tytułu organizacji tych imprez oczywiście muszą zostać wzięte pod uwagę przy wyliczaniu kwoty gwarancyjnej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Niejasności przy gwarancjach ubezpieczeniowych
[2014-01-21 11:00 89.68.16.*]
Z ostatniego zdania wnioskuję, że łamiąc prawo możemy organizować imprezy i obsługiwać grupy zorganizowane nie będąc "organizatorem imprez turystycznych" byle tylko zapłacić haracz:-). To się chyba nazywa "układ zamknięty" albo "układ mafijny" :-). Miłego dnia odpowiedz »
Niejasności przy gwarancjach ubezpieczeniowych
[2014-01-21 14:47 79.188.171.*]
Przyjazdówka jest traktowana jak krajówka . Górale przykmują Ukraińców prywatnie I nic nie wykazuja . Przyjazdówka jest exportem ale nie dla ministra finansów, który nie pozwala odliczac VAT za export. Czyli nadmiar biurokracji zamiast przynosić zyski wspomaga szara strefę. odpowiedz »
Niejasności przy gwarancjach ubezpieczeniowych
[2014-03-27 12:44 83.12.32.*]
Jedno wielkie dziadostwo.Takiego bajzlu jak obecnie jeszcze w Polsce nie było. Można by jeszcze powiedzieć Burdelu ale nie można temu domowi ubliżać, bo tam jest wzorowy porządek.Tu chodzi aby jak najwięcej nagmatwać, bo wtedy każdego "się ma" a kolesie są bezkarni w szarej strefie. Jak się słyszy od urzędników ,że nie można kontrolować" np.biur podróży tzw. partyzanckich, niezarejestrowanych to o czy tu można w tym kraju dyskutować ? Czy tu ktoś jeszcze rządzi !? odpowiedz »
Niejasności przy gwarancjach ubezpieczeniowych
[2014-03-27 13:26 46.238.112.*]
Dokładnie. Szara strefa rozrasta się do monstrualnych wręcz rozmiarów a Państwo nie ma narzędzi, żeby ich skutecznie kontrolować i karać... Żenada... odpowiedz »
Gwarancje ubezpieczeniowe - kto przepłacił?
[2014-03-27 17:25 87.207.110.*]
duże firmy są dobrze zagospodarowane cały bałagan dotyka średnie i małe podmioty które chcą działać uczciwie. Zamiast tworzyć uczciwe warunki i miejsca pracy to nasi urzędnicy przyzwalają na nieuczciwe działania w żaden sposób nie dbają o dobro ani przedsiębiorców ani klientów! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział prawo i podatki:
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Gdzie znajdują się najpiękniejsze plaże świata?
Hotel InterContinental - padł rekord
Ile Polacy płacą za Sylwestra?
eSKY namawia do bojkotu Walentynek
Ekologiczny hotel w Mediolanie
Zwiedzaj Gdańsk z kartą turysty
Dokąd Polacy wyjadą na jarmarki bożonarodzeniowe?
Jak przygotować auto do zimowego wyjazdu?
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Rejs/Czarter: Chorwacja-Egipt 2017 | 30.10-13.11.17 (14 dni)