Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Biura podróży odpowiadają na reklamację
Trwają wakacje, okres wyjazdów turystycznych, często realizowanych w ramach ofert biur podróży. W ostatnim czasie wzrosła świadomość turystów, wybierających się na zorganizowane wyjazdy turystyczne, w związku z czym coraz chętniej korzystają z możliwości złożenia reklamacji jeżeli usługa nie spełniła ich oczekiwań.
Co warto wiedzieć podczas konstruowania wniosku reklamacyjnego, jakie elementy powinny znaleźć się w piśmie skierowanym do biura podróży?
W momencie składania wniosku o zwrot części ceny wycieczki konieczne jest dokładne oszacowanie i wykazanie szkody jakiej doznaliśmy. Pomocna w tym względzie może okazać się tzw. Tabela Frankfurcka. Jest to dokument stanowiący podstawę do rozstrzygania sporów między organizatorami wyjazdów turystycznych a klientami. Tabela ta zawiera procentowo określono obniżenie ceny za wyszczególnione nieprawidłowości w stosunku do umowy podpisanej z biurem podróży o świadczenie usług turystycznych (np. hałas w nocy - 10% do 40% ceny, zbyt duża odległość od plaży - 5% do 15% ceny).
Konstruując pismo do biura podróży należy wskazać termin pobytu oraz opisać wszystkie niedogodności, z którymi musieliśmy zmagać się podczas urlopu. Najlepiej wówczas powołać się na ofertę przedstawioną w katalogu wycieczek. Pozytywny wpływ na rozpatrzenie naszego wniosku mogą mieć załączone zdjęcia oraz filmy wideo. Pismo reklamacyjne możemy złożyć dopiero po powrocie z wycieczki, do 30 dni od jej zakończenia.
Organizator ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 30 dni od złożenia wniosku. Jeśli tego nie zrobi, oznacza to, że uznał ją za zasadną. Jeśli organizator rozpatrzy nasz wniosek negatywnie, warto zwrócić się o pomoc do miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów. W przypadku, gdy zakupiliśmy wycieczkę u touroperatora z zagranicy, z pomocą przyjdzie nam Europejskie Centrum Konsumenckie.
Warto jednak pamiętać o zasadności swojej reklamacji. Jeśli wykupiliśmy wycieczkę w bardzo atrakcyjnej cenie, nazwijmy to za pół darmo, trudno oczekiwać luksusów nie z tej ziemi.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Enter Air powiększa bazę
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Niedziela w Rzymie i Mediolanie jest dniem bez samochodu
Itaka podnosi sumę gwarancyjną
Hotele wzbogacają ofertę pobytów rodzinnych
Prokuratura przyjrzy się sprzedaży PKL
Kto chce zostać prezesem przewoźnika?
Kolej nie radzi sobie z pogodą
Strajk na europejskim lotnisku
Komunikacja w Poznaniu tylko dla Polaków
Przystań Hotel&SPA w Olsztynie - co o nim sądzicie?