TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Biura podróży odpowiadają na reklamację

Trwają wakacje, okres wyjazdów turystycznych, często realizowanych w ramach ofert biur podróży. W ostatnim czasie wzrosła świadomość turystów, wybierających się na zorganizowane wyjazdy turystyczne, w związku z czym coraz chętniej korzystają z możliwości złożenia reklamacji jeżeli usługa nie spełniła ich oczekiwań.


Co warto wiedzieć podczas konstruowania wniosku reklamacyjnego, jakie elementy powinny znaleźć się w piśmie skierowanym do biura podróży?

W momencie składania wniosku o zwrot części ceny wycieczki konieczne jest dokładne oszacowanie i wykazanie szkody jakiej doznaliśmy. Pomocna w tym względzie może okazać się tzw. Tabela Frankfurcka. Jest to dokument stanowiący podstawę do rozstrzygania sporów między organizatorami wyjazdów turystycznych a klientami. Tabela ta zawiera procentowo określono obniżenie ceny za wyszczególnione nieprawidłowości w stosunku do umowy podpisanej z biurem podróży o świadczenie usług turystycznych (np. hałas w nocy - 10% do 40% ceny, zbyt duża odległość od plaży - 5% do 15% ceny).

Konstruując pismo do biura podróży należy wskazać termin pobytu oraz opisać wszystkie niedogodności, z którymi musieliśmy zmagać się podczas urlopu. Najlepiej wówczas powołać się na ofertę przedstawioną w katalogu wycieczek. Pozytywny wpływ na rozpatrzenie naszego wniosku mogą mieć załączone zdjęcia oraz filmy wideo. Pismo reklamacyjne możemy złożyć dopiero po powrocie z wycieczki, do 30 dni od jej zakończenia.

Organizator ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w ciągu 30 dni od złożenia wniosku. Jeśli tego nie zrobi, oznacza to, że uznał ją za zasadną. Jeśli organizator rozpatrzy nasz wniosek negatywnie, warto zwrócić się o pomoc do miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów. W przypadku, gdy zakupiliśmy wycieczkę u touroperatora z zagranicy, z pomocą przyjdzie nam Europejskie Centrum Konsumenckie.

Warto jednak pamiętać o zasadności swojej reklamacji. Jeśli wykupiliśmy wycieczkę w bardzo atrakcyjnej cenie, nazwijmy to za pół darmo, trudno oczekiwać luksusów nie z tej ziemi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wakacje wyjazd turystyczny reklamacja pismo reklamacyjne wniosek Tabela Frankfurcka Kancelaria Prawna Skarbiec biuro podróży touroperator świadczenie usługa turystyczna oferta turystyczna plaża wycieczka organizator klient Europejskie Centrum Konsumenckie rzecznik konsumentów wideo zdjęcia katalog cena




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję