TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Pendolino zaprezentowany podróżnym

Ponad cztery tysiące osób uczestniczyło w prezentacji nowego Pendolino. Pasażerowie mogli zobaczyć wnętrza wagonów pierwszej i drugiej klasy oraz kokpit maszynisty.


Pociąg zatrzymał się we Wrocławiu w drodze na testy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem, gdzie na pętli o długości 8 km rozpędzi się do prędkości 160 km/h. Testy będą kontynuowane na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie okaże się, czy pociąg będzie potrafił osiągnąć prędkość 280 km/h. Jest szansa, że pobije dotychczasowy rekord prędkości, który wynosi 250 km/h i należy do starszego typu Pendolino - ETR 460.

"Pociąg ma 402 komfortowe fotele, wszystkie regulowane, oświetlenie indywidualne każdego miejsca, gniazdko elektryczne przy każdym siedzeniu, do tego we wszystkich wagonach jest wi-fi" - zachwyca się prezes PKP Intercity Janusz Michałowski.

Przewoźnik zakupił 20 pociągów Pendolino, pierwsze 8 z nich ma trafić do PKP Intercity w maju przyszłego roku, całość zamówienia ma zostać zrealizowana do grudnia 2014 roku, i wtedy pociągi produkowane przez Alstom mają rozpocząć regularne kursy. Nowe maszyny mają m.in. obsługiwać połączenia z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia i Gdańska.

Pociąg pozostanie na torze doświadczalnym do końca października. Eksperci studzą jednak emocje kolejarzy i polityków. "Nie dajmy się zwariować, że Pendolino zrewolucjonizuje całkowicie polską kolej. To zaledwie 20 składów" - mówi Adrian Furgalski, szef Zespołu Doradców Gospodarczych Tor. "W polskich warunkach taki pociąg robi wrażenie, ale na Zachodzie to norma. Jesteśmy dopiero na początku wymiany taboru. W 2015 roku mamy mieć 60 proc. nowych lub zmodernizowanych składów. Całe zamieszanie z Pendolino przypomina mi trochę sytuację z dreamlinerem, gdy prezes LOT-u jednego dnia chwalił się nowym samolotem, a drugiego - przyszedł po kolejne pieniądze z budżetu państwa." -dodaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pendolino pociąg PKP Intercity instytut kolejnictwa Centralna Magistrala Kolejowa Alstom Janusz Michałowski Adrian Furgalski


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję