Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Lubuskie ma ogromny potencjał turystyczny, którego nie potrafi wykorzystać?
Sebastian Barylski, ekspert w kształtowaniu wizerunku uważa, że województwo lubuskie jest miejscem szczególnym. Przyznaje jednak, że trudno jest znaleźć inny region w Polsce, który posiadając tak fenomenalny potencjał turystyczny oraz świetną lokalizację, marnuje to w równie spektakularny sposób.
Już od dłuższego czasu toczy się debata wokół promocji turystycznej Lubuskiego, a decydenci zdają sobie sprawę z konieczności zmian. Mimo to rozwój turystyki w regionie nadal nie jest wystarczający.
Obecnie województwo lubuskie kojarzy się głównie ze szlakiem komunikacyjnym do zachodnich granic Polski. Wyniki badań wskazują, że większości osób region kojarzy się bardziej z okolicami Lublina niż z lasami Puszczy Rzepińskiej oraz jeziorami okolic Strzelec Krajeńskich i Dobiegniewa.
Barylski uważa, że należy zmienić postrzeganie Lubuskiego u turystów. Zazwyczaj robione jest to dobrym hasłem i kampanią reklamową. Jednak według Barylskiego potrzeba czegoś więcej niż wysokich budżetów reklamowych.
Dobra kampania wizerunkowa może wzbudzić jedynie chwilowe zainteresowanie, ale nie pomaga w sprzedaży złego produktu. Natomiast sens ma kreowanie marki lub wizerunku. Jednak prace nad dobrą marką zaczynają się od pracy nad samym produktem.
Według Barylskiego województwo lubuskie, chociaż ma potencjał to brakuje mu produktów turystycznych właściwie dopasowanych do potrzeb współczesnego odbiorcy.
Produktem turystycznym jest między innymi Lubuskie Lato Filmowe, Winobranie, a także koncerty "Muzyka w raju". Jednak dobrym produktem może być także wszystko to, co ukryte jest pod hasłem Lubuskie Mazury lub pod nazwą Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Jednak należy na to spojrzeć jako zestaw zintegrowanych ze sobą propozycji rekreacyjnych, noclegowych oraz gastronomicznych.
Najsłabszą stroną Lubuskiego jest występowanie pojedynczych inicjatyw, które powstają bez koordynacji na poziomie regionu oraz wsparcia regionalnych instytucji. Województwo nie posiada nawet regionalnego serwisu internetowego, w którym można byłoby przeczytać aktualne informacje na temat bieżących wydarzeń i lokalnych atrakcjach, a także zarezerwować nocleg. Barylski zaznacza, że jest to absolutna podstawa budowania oferty i wizerunku.
Województwo lubuskie wymaga skoordynowanych działań, które będą zorientowane na produkty, dające najwięcej szansy na powodzenie na rynku. Decydenci, urzędnicy i politycy odpowiedzialni są za to, aby wszystkim, przygotowującym propozycje dla turystów, stworzyć odpowiednie warunki do wypełniania oferty regionu. Należy ich szkolić, pomagać w zorganizowaniu dofinansowania, a także zbudować platformę trwałej współpracy oraz wymiany doświadczeń. Dodatkowo należy zadbać o profesjonalne doradztwo w wykonaniu czołowych firm z dużym doświadczeniem.
Wiele osób uważa, że aby osiągnąć sukces promocyjny, należy dysponować wielomilionowymi budżetami. Przekonanie takie wynika ze świadomości, że najskuteczniejszym narzędziem promocyjnym jest reklama w środkach masowego przekazu, jak telewizja, prasa i radio, która kosztuje wiele milionów.
Jednak brak ogromnych funduszy promocyjnych nie oznacza braku możliwości. Tradycyjne narzędzia promocji i reklamy są drogie, ale niekoniecznie efektywne. Zamiast wydawać pół miliona złotych na reklamę regionu w telewizji, lepiej przeznaczyć to na promocję kilku wybranych flagowych produktów. Pozwoli to na bardziej efektywne wykorzystanie nawet tak mało znaczącej kwoty. Zadania budowania wizerunku pojedynczych produktów można rozdzielać pomiędzy wiele firm albo rozpisać jeden przetarg na wspólną promocję wszystkich produktów przez jednego wykonawcę lub grupę wykonawców. Da to duże oszczędności, ponieważ pozwoli na uzyskanie rabatów. Dodatkowo spójne kampanie produktowe będą promowały jednocześnie województwo. Będzie to najlepszym wstępem do promowania marki regionu w przyszłości.
Lubuskie posiada ogromny potencjał turystyczny, ale konieczna jest zmiana podejścia i odważne decyzje, aby móc go efektywnie wykorzystać.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Lubuskie ma potencjał turystyczny?
[2009-10-16 10:56 83.23.178.*]
Szanowny Panie!
Podpisuję się pod powyższym oburącz. Tylko kto się tym zajmie, bo działania prowadzone przez właściwe podmioty są nieskuteczne.
Pozdrawiam - Paweł z Kostrzyna, przewodnik turystyczny. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
TUR-INFO.PL chętnie odwiedzane!
Szkocja: Andrzejki dniem otwartych drzwi dla turystów
Wybuch przed ambasadą w Paryżu
Witours: turyści wracają do kraju
Trasy, których nie znajdziecie w przewodnikach
Tanie linie lotnicze szybciej przyciągają klientów
mieliscie do czynienia z www.odpoczne.pl?
Giżycko: nowoczesny port pasażerski będzie kosztował 20 mln zł
Egipt: Zatonął prom z 1415 osobami!
Ferie 2009 - ratownicy górscy podsumowali zimowy wypoczynek
Koleje Śląskie - Jedno połączenie, trzy przesiadki
Kara finansowa dla przewoźnika
Gdzie powstanie nowy ibis Styles?
Hotele-wsie podbijają Portugalię
SPRZEDAM KONTENER(PRZYCZEPA) GASTRONOMICZNA
Noclegi Świętokrzyskie W Dolinie Wilkowskiej,, Pod Jeleniami