TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Zmiany w Centralwings

Pomimo, że nie ma żadnej oficjalnej strategii, LOT rozpoczął realizować koncepcję zmian w tanim przewoźniku, Centralwings.


Piotr Siennicki, nowy prezes LOT, porządkując sytuację w spółkach zależnych narodowego przewoźnika, przeprowadził zmiany w zarządzie Centralwings.

Pretekstem do zmian była rezygnacja Adama Glapińskiego, który zajmował stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej Centralwings. Objął on taką samą funkcję w KGHM i typowany jest również na prezesa Polkomtela. W LOT jego miejsce zajął szef narodowego przewoźnika, który doprowadził do odwołania Macieja Kwiatkowskiego, prezesa Centralwings. Kwiatkowski utracił również stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej w LOT Autoserwis. Odwołanie Kwiatkowskiego utożsamiane jest ze zmianą koncepcji oraz początkiem realizacji czarnego scenariusza wchłaniania spółki zależnej przez spółkę matkę.

Osoba związana ze spółką zaznaczyła - Przejęcie przez LOT operacji lotniczych spółki córki zamiast oczekiwanych korzyści przyniosłoby jeszcze większe straty.

W ciągu czterech miesięcy bieżącego roku, Centralwings obniżył planowane na ten rok straty z 30 do 18 mln zł.

Prezes Centralwings był również zbyt mocno kojarzony z osobą Tomasza Dembskiego, byłego p.o. prezesa LOT, który był w konflikcie ze związkami zawodowymi. Natomiast do zarządu Centralwings powołano ludzi mało znanych.

Tomasz Dembski chciał, żeby tani przewoźnik został sprywatyzowany. Na początku planował zbycie do 23% udziałów. Pomimo, że nie rozpoczęto nawet oficjalnych rozmów z potencjalnymi inwestorami, spółka otrzymała co najmniej trzy propozycje. Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu zapowiedział kontynuowanie koncepcji ścieżki prywatyzacyjnej. Decyzje miały zapaść szybko, ponieważ niedługo LOT będzie potrzebował pieniędzy na zakup nowych samolotów typu Dreamliner.

Dwa lata temu wartość spółki szacowana była na 300 mln zł. Natomiast obecnie może być ona warta nawet 500-600 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Centralwings strategia zmiany tani przewoźnik LOT Piotr Siennicki Adam Glapiński Maciej Kwiatkowski Tomasz Dembski Ireneusz Dąbrowski prywatyzacja warszawa 709 biuro w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję