Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Zmiany w Centralwings
Pomimo, że nie ma żadnej oficjalnej strategii, LOT rozpoczął realizować koncepcję zmian w tanim przewoźniku, Centralwings.
Piotr Siennicki, nowy prezes LOT, porządkując sytuację w spółkach zależnych narodowego przewoźnika, przeprowadził zmiany w zarządzie Centralwings.
Pretekstem do zmian była rezygnacja Adama Glapińskiego, który zajmował stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej Centralwings. Objął on taką samą funkcję w KGHM i typowany jest również na prezesa Polkomtela. W LOT jego miejsce zajął szef narodowego przewoźnika, który doprowadził do odwołania Macieja Kwiatkowskiego, prezesa Centralwings. Kwiatkowski utracił również stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej w LOT Autoserwis. Odwołanie Kwiatkowskiego utożsamiane jest ze zmianą koncepcji oraz początkiem realizacji czarnego scenariusza wchłaniania spółki zależnej przez spółkę matkę.
Osoba związana ze spółką zaznaczyła - Przejęcie przez LOT operacji lotniczych spółki córki zamiast oczekiwanych korzyści przyniosłoby jeszcze większe straty.
W ciągu czterech miesięcy bieżącego roku, Centralwings obniżył planowane na ten rok straty z 30 do 18 mln zł.
Prezes Centralwings był również zbyt mocno kojarzony z osobą Tomasza Dembskiego, byłego p.o. prezesa LOT, który był w konflikcie ze związkami zawodowymi. Natomiast do zarządu Centralwings powołano ludzi mało znanych.
Tomasz Dembski chciał, żeby tani przewoźnik został sprywatyzowany. Na początku planował zbycie do 23% udziałów. Pomimo, że nie rozpoczęto nawet oficjalnych rozmów z potencjalnymi inwestorami, spółka otrzymała co najmniej trzy propozycje. Ireneusz Dąbrowski, wiceminister skarbu zapowiedział kontynuowanie koncepcji ścieżki prywatyzacyjnej. Decyzje miały zapaść szybko, ponieważ niedługo LOT będzie potrzebował pieniędzy na zakup nowych samolotów typu Dreamliner.
Dwa lata temu wartość spółki szacowana była na 300 mln zł. Natomiast obecnie może być ona warta nawet 500-600 mln zł.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Dzięki Street View będzie można wirtualnie zwiedzić Warszawę i Kraków
Sąd Najwyższy wydał wyrok o ryczałcie za noclegi dla kierowców
Wap-Tour sprzedaje węże pożarnicze?
Amadeus odpowiada na potrzeby technologiczne branży kolejowej
Program lojalnościowy PayBACK w portalu VTrip.pl
super strona z wirtualnymi spacerami
Już w czwartek zawody w jedzeniu pączków w krakowskim Wierzynku
Zakopane: tereny narciarskie nie zostaną poszerzone
GOPR-owcy odnaleźli zwłoki turysty porwanego przez lawinę
"Pomocy - czy będę ofiarą PodróżeTV?"
Balice sparaliżowane przez mgłę!
Spłonął zabytkowy pałac w miejscowości Gułtowy
Słowenia i Australia kuszą gości możliwością zamieszkania w więzieniu
Znów pożar w kamiennicy na Rynku Głównym w Krakowie
Heatrow: usuwanie uszkodzonego samolotu
Mistrzostwa szansą dla polskich hoteli?
Kolorowy fresk zdobi ścianę kręgielni hotelu Kozi Gród
Prom Wolin remontowany w litewskiej stoczni