TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wypadek autokaru w Niemczech - wszyscy pasażerowie byli ubezpieczeni

2010-09-28

Towarzystwo Ubezpieczeniowe Signal Iduna informuje, że wszyscy uczestnicy wycieczki do Hiszpanii, znajdujący się w autokarze, który rozbił się w niedzielę w Niemczech, mieli wykupione przez organizatora wycieczki standardowe ubezpieczenia turystyczne.

r e k l a m a


W tej wyjątkowej sytuacji Towarzystwo Ubezpieczeniowe podjęło decyzję o rozszerzeniu świadczeń dotyczących pokrycia kosztów transportu, zakwaterowania i wyżywienia osoby towarzyszącej, poza standardowe zapisy wynikające z ogólnych warunków ubezpieczenia.

Polisą turystyczną Signal Iduna objętych było 47 pasażerów autokaru (nie byli nią objęci kierowcy pojazdu). Ubezpieczenie obejmowało zwrot kosztów leczenia i koszty assistance - do 10 tys euro (zawiera się w tym transport ubezpieczonego do placówki medycznej lub między placówkami, transport ubezpieczonego do kraju, transport zwłok, zakup trumny do wysokości kosztów leczenia, podróż osoby towarzyszącej, koszty rekonwalescencji ubezpieczonego, koszty ambulatoryjne i szpitalne). Ponadto ubezpieczeni obejmuje następstwa nieszczęśliwych wypadków - 7 tys zł, wypłatę dla rodziny na wypadek śmierci najbliższych - 3,5 tys. zł. oraz ubezpieczenie bagażu podróżnego na sumę 800 zł.

Signal Iduna zdecydowała, że począwszy od dnia 28 września 2010 r. na koszt Towarzystwa Ubezpieczeniowego realizowany będzie transport jednej osoby z rodziny poszkodowanego do Niemiec. Dodatkowo opłacony zostanie pobyt osoby wizytującej hospitalizowanego (koszty wyżywienia i zakwaterowania) za okres 7 dni, do wysokości 100 euro dziennie (przeliczone na równowartość w złotych).

Signal Iduna informuje, że suma ubezpieczenia zostanie rozdysponowana w kilku etapach. W pierwszej kolejności pokryte zostaną koszty transportu poszkodowanych do kraju. Następnie opłacony zostanie transport medyczny na terenie miejsca zdarzenia. Jako ostatnie pokryte zostaną koszty hospitalizacji.

W przypadku osób najbardziej poszkodowanych suma ubezpieczenia może nie wystarczyć na pokrycie kosztów leczenia dlatego rodziny poszkodowanych proszone są o przesłanie zaświadczenia, potwierdzającego, że osoby hospitalizowane mają uprawnienia do korzystania z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (karta EKUZ). Zaświadczenie można uzyskać w Wojewódzkich Oddziałach NFZ, należy je wysłać na numer fax. SIGNAL IDUNA +4822 50 56 161 lub skan na adres e-mail: mailto:info.likwidacja@signal-iduna.pl, a oryginał nadać pocztą na adres TU Signal Iduna: ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa. W ciągu najbliższych godzin, na stronie www.signal-iduna.pl zamieszczony zostanie opis uproszczonej procedury zgłaszania szkód.

Dodatkowo Signal Iduna Polska TU S.A. zawiadamia, że wszelkie informacje w sprawie polisy ubezpieczeniowej udzielane są pod numerem telefonu +4822 50 56 508, który jest czynny całą dobę.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wypadek autokaru w Niemczech ubezpieczenie Signal Iduna pasażerowie ubezpieczeni polskiego rozbił się koszty Berlin Brandenburgia


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję