Ogłoszenia
Ogłoszenia
- WARSZAWA - specjalista ds. turystyki
- Zatrudnię pilota
- Travelplanet WROCŁAW - KIEROWNIK BIURA
- Specjalistka/ Specjalista ds. Turystyki - Poznań
- Specjalista ds. turystyki Galeria Żoliborz...
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - KIEROWNIK BIURA
- Praca dla studenta
- Zainwestuje w biuro podrózy
- CORAL TRAVEL PRUSZKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot wycieczek szkolnych (Katowice i okolice)
Rozżaleni turyści atakują w Internecie!
Internet jest bardzo niebezpiecznym medium dla tych, którzy mają niezadowolonych klientów. Najnowszym przykładem może być strona stworzona przez Piotra Majewskiego. Na jej przykładzie można zobaczyć, co tak na prawdę sprawia, że turysta nie mający z góry złych intencji może nas wyklinać.
Umieścił on na niej swoje wspomnienia z wakacji w hotelu na Krecie. Wspomnienia z wyjazdu na Kretę do Hersonissos do hotelu Golden Beach **** all inclusive. Zapłacił on za wyjazd w terminie 27.07.2005 - 10.08.2005 2350zł za osobę - kupione jako last minute na dwa dni przed wyjazdem. Kupił, bo uznał, że nie warto przepłacać i kupować droższych ofert (choć nie było by to dla niego problemem).
Pierwszym problemem jest tu klasa, bowiem organizator imprezy czyli Nowa Itaka Sp. z o.o. oznaczyła hotel jako cztery gwiazdki, a sam hotel na swojej stronie ma dwie gwiazadki i jedną małą. Jak poszukać w sieci to Expedia podaje klasę hotelu jako dwie gwiazdki i koniec. Autor strony jednak nie znał Expedii, a spodziewał się, iż skoro biuro u siebie pokazało 4 gwiazdki, to obiekt jednak powinien odpowiadać 4 gwiazdkom w Polsce!
Drugim problemem jest jakość - nawet przy dwóch-i-pół gwiazdek spora część Polaków spodziewa się dobrego standardu - takiego jak w Polsce w hotelu o tej samej ilości gwiazdek. Autor strony akurat w hotelach trochę czasu spędzał i choć wiedział o standardach lokalnych w Grecji, to jednak chyba w głębi "duszy" spodziewał się przynajmniej tych 2,5 lub 3 polskich gwiazdek.
Trzecią sprawą są koszty. Jakkolwiek autor nie przepłacił (a jeśli tak to nie jakąś dużą kwotę) to jednak spotkał tam osoby, które za tydzień zapłaciły 2800zł! To już była spora przesada i dodatkowo poparła ona w świadomości autora fakt, iż coś jest tu nie tak ze strony organizatora.
Po czwarte reklamacja - cóż uznanie reklamacji i przyznanie 160zł na zapłacone 4700zł było w ocenie autora śmiesznym nic. Ja oceniam, że ponieważ czuł się on niezadowolony to spodziewał się, iż rekompensata powinna być dużo większa w stosunku procentowym do kosztu wycieczki, bo 160zł to 3,4%. Świadomie, czy nie, mógł nie chcieć, aby biuro zarobiło na jego nieudanych wakacjach.
Cóż - ja osobiście chcę podziękować autorowi strony za otwarte podejście do tematu i rozmowę o tych wakacjach. Myślę, że te uwagi będą pomocne dla biur turystycznych chcących zyskać w oczach świadomych klientów. Złą wiadomością jest to, iż biura czeka przymusowa edukacja klientów, a Ci którzy jej zaniedbają muszą się liczyć z prezentacją różnych nieciekawych opisów o ich firmie i ofercie w Internecie.
Strona Piotra Majewskiego: www.niepolecam.pl
Strona hotelu Golden Beach www.golden-beach.gr
Strona hotelu w Expedii www.expedia.com/pub/agent.dll/qscr=dspv/htid=921755/nojs=1/eapi=23708
Napisał:
Łukasz Odziewa
l.odziewa@tur-targi.pl
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
podoba mi się...
[2005-09-09 11:17 999.999.999.*]
że nie jest to kolejna nagonka na biura podróży ale rzeczowa informacja o hotelu. Inna sprawa, że Nowa Itaka nie jest - oględnie mówiąc - najbardziej solidnym biurem i ma mnóstwo wpadek, które same w sobie są dość drobne, ale w większej ilości na jeden pobyt mogą go zepsuć. Choćby właśnie oznakowanie kategorii i brak jednoznacznej informacji, że każdy kraj ma tu swój system (o ile ma). Ogólnie ma się wrażenie, że wiekość oferty ich przytłacza i nie są w stanie jej ogarnąć... odpowiedz »
itakowskie Hersonissos
[2005-09-09 12:09 999.999.999.*]
To nie wielkość oferty. Itakowskie Hersonossos od lat ma ten sam problem - zły kontrahent grecki wciskający marne hotele. I ogromny apetyt na zyski ze sprzedaży miejsc na pięknej przecież Krecie. Pięknej, ale nie w tym miejscu i nie z tym touroperatorem. Ciekawe, że oferta Itaki w Hanii czy Rethymno jest całkiem niezła, a właśnie w Hersonissos od lat zdarzają się dziesiątki jeśli nie setki reklamacji... a biuro jaby nie zauważa tej prawidłowości i nic w ofercie dla tej destynacji nie zmienia... odpowiedz »
golden beach
[2005-09-09 12:12 999.999.999.*]
KTOS KTO PISAŁ O GOLDEN BEACH FOTOGRAFUJAC GNIAZDKA I TELEFONY, CHYBA MA NIERÓWNO POD SUFITEM. GRECKIE B TAK WYGLADA ZAWSZE . odpowiedz »
potwierdzam
[2005-09-10 11:18 999.999.999.*]
Zgadzam się z Tobą. Trzeba mieć trochę rozumu w głóowie, żeby wiedzieć, że każdy kraj ma własną kategoryzację. Poza tym uważam, że warto czytać inforamcje typu "koniecznie przeczytaj przed podróżą" oraz "warunki uczestnictwa". odpowiedz »
byłam w Grecji w maju
[2005-09-09 12:33 999.999.999.*]
po raz pierwszy, duzo podróżuje i mam jedno spostrzezenie: od wielu lat ten kraj przyzwyczail sie, ze tak czy siak turystów im nie zabraknie. 80% wszystkich hoteli nadaje się do generalnego remontu, jedzenie w restauracjach duzo poniżej standardu ktorego oczekiwalam. Byłam w Hiszpanii i Włoszech i uważam, że pomijając walory historyczne i krajobrazowe cała reszta pozostawia wiele do zmian. Myśle, że stad się biorą te ciągłe nieporozumienia, bo jak czytam to wieszość reklamacji to właśnie Grecja. odpowiedz »
nie mozna generalizować
[2005-09-10 11:21 999.999.999.*]
Turyści jak matoły kupuja wakacje. Nie poczytają o specyfice kraju, o standardzie hoteli, jakości i formie wyżywienia, a potem mają żale...a kogo to obchodzi, że oszczedzają na wakacje cały rok. skoro oszczędzają, to przez ten rok tez mogą przeczytać trochę o okraju, do którego się wybierają, żeby nie być zielonym jak szczaw!!!
odpowiedz »
oznakowanie holeli wg roznych BIUR PODRÓZY
[2005-09-09 14:23 999.999.999.*]
WITAM Pracuje w biurze Turystyki od ok 10 lat. Nasuwa sie drobna sugestia ze niektore biura nie chciałabym tu powiedziec mniej cenione na rynku biora gwiazdki z nieba
Ten hotel Golden Beach na Krecie w ofercie np Scan Holidaymiał 2*+
ale czemu w ITACE ma 4*
BYC moze po to zeby klient zapłał za hotel 4* a nie 2*
Wydaje mi sie ze powinien powstac ujednolicony ststem nadawania gwiazek hotelom i nie powinno byc rozbierznosci miedzy roznymi biurami.
Wtedy nie bedzie takich sytuacji
Ogólnie turystyka u nas w Polsce raczkuje i jeszcze duzo jest do zrobienia
Co z przelotami tanich LINII lotniczych opoznieniami samolotow wykwaterowaniem klientow z hoteli choc wylatuja po północy
Mysle ze jest to temat bez dna
odpowiedz »trochę logiki
[2005-09-10 11:23 999.999.999.*]
zawsze klient może sprawdzić sobie stronę internetową hotelu, jeżlei coś wzbudza jego niepokój. Zwyczajem ludzi jest też porównywanie cen w róznych biurach, więc mozna porównywać nie tylko ceny, ale i inne inforamcje. odpowiedz »
Paradoks
[2005-09-16 10:56 999.999.999.*]
Tym tokiem myślenia dojdziemy do tego ,że klientowi nie jest potrzebne żadne biuro bo sam sobie sprawdzi w internecie informacje o hotelu (każdy od 0-100 lat jest przecież już w te klocki oblatany), sam sobie porówna ceny (łącznie z ceną u kontrahenta zagranicznego) i sam sobie zarezerwuje poprzez w/w internet, sam sobie zarezerwuje najtańszy bilet i sam sobie pojedzie na swoje wakacje mając wszystkie biura w głębokim poważaniu! odpowiedz »
kategoryzacja
[2005-09-09 17:32 999.999.999.*]
Na pierwszej stronie każdego katalogu powinna być nalepiona duża, czerwona naklejka z tekstem: "NIE MA JEDNOLITYCH EUROPEJSKICH NORM KATEGORYZACJI HOTELI" (i nigdy nie będzie). Tour operator powinien jasno opisać wg jakich kryteriów przypisuje gwiazdki lub inne symbole danemu obiektowi, a jeśli stosuje oznakowania używane w danym kraju, to też ich znaczenie wyjaśnić. Polskie gwiazdki są naprawdę bardzo wyśrubowane i może tylko w Niemczech jest zbliżony poziom w hotelach niesieciowych. odpowiedz »
polak
[2005-09-10 12:28 999.999.999.*]
i bardzo dobrze , może w końcu coś się zacznie dziać w tej naszej ofercie wypoczynku, nie dziwię się że np.niemcy zatrudniają nie polskich ale swoich rezydentów, a co się tak dziwicie, polak jak ma tylko okazję to zawsze wykorzysta, jak mamy mówić że coś normalnie funkcjonuje odpowiedz »
hotel Golden Beach - Hersonissos
[2005-09-13 13:21 999.999.999.*]
już najwyższa pora, kilkanaście lat po otwarciu granic, żeby turyści
oprzytomnieli i przyjęli do wiadomości ten oczywisty fakt, że hotele
mają kategorię w/g standardów swojego kraju, a w wielu krajach
nie prowadzi się w ogóle kategoryzacji gwiazdkowej (np. w Turcji). Poza tym p. Majewski nie napisał, dlaczego złożył reklamację - co mu nie
odpowiadało. Czy był z czegoś nie zadowolony? Jedzenie na Krecie jest fantastyczne, tylko trzeba jadać lunch i kolację (lub obiadokolację) w tawernach, a nie w hotelu. W hotelu można jadać, co najwyżej, śniadania odpowiedz »turysta
[2005-09-13 21:57 999.999.999.*]
wybieram się na wypoczynek z Orbisem co sądzicie o ich ofertach, bo mało wiem na ten temat odpowiedz »
orbis
[2005-09-19 14:04 999.999.999.*]
orbis nie ma (o ile mi wiadomo) swoich imprez na wielu kierunkach.korzysta z oferty innych touroperatorow dorzucajac swoja wysoka marę odpowiedz »
turysta
[2007-03-08 21:57 212.76.37.*]
witam jade do hiszpani z olimpem nieznam tego biura czekam na jakies informacje na jego temat z gory dzieki pozdro odpowiedz »
Dobre "B"eee
[2005-09-15 12:00 999.999.999.*]
czytajac ten artykuł pikam się w głowę!! Ludzie w naszym kraju są bardzo naiwni myśląc że za 1500-1600 PLN w środku sezonu wypoczną w luksusach, tym bardziej za granicą.
W Grecji klasa B to średnia klasa.Myślę, że przede wszystkim agenci jak i sprzedawcy powinni uczulać klienta co moze kryć się za takim standardem i czego mozna się spodziewać.
Niejednokrotnie za niewielką już różnicę w cenie można trafić do standardu A.Klienci sami sobie są winni.
Co Polak potrafi? pisac reklamacje w tym jestesmy dobrzy!!:) odpowiedz »Bo sąsiad zapłacił taniej
[2005-09-16 11:07 999.999.999.*]
Obserwuję to od lat, że klient pyta najpierw o cenę a potem o resztę. Niejednokrotnie klient obdzwoni wszystkie biura w mieście aby znależć o 30-50zł tańszą ofertę! I zawsze porównują za ile wyjechał znajomy lub kolega z pracy. I tak wszystko się nakręca. Namowić klienta na droższą ofertę jest bardzo trudno (nawet takiego dla którego pieniądze nie są problemem) a jeśli nie zaoferujemy najtańszej oferty to pójdzie ją kupić u konkurencji!
A poza tym sprzedawca w biurze podróży nie jest w stanie znać osobiście każdego hotelu oferowanego przez touroperatora - popieram więc aby informacje w katalogach były prawdziwe, zdjęcia nie retuszowane a kategorie ujednolicane odpowiedz »
Pozdrowienia dla wszystkich chorych ludzi
[2005-09-17 13:30 999.999.999.*]
Ludzie to sa jednak chorzy wchodza na szafe aby robic zdjecia :) ktoś ma troszke wiecej kasy to zaraz narzeka takiej osobie ciezko dogodzić nawet by znalazł w Hotelu 5* w Turcji Riva Diva jakies minusy Pozdrawiam tych wszystkich chory odpowiedz »
Golden Beach
[2006-06-27 15:00 81.219.114.*]
Znam hotel Golden Beach bardzo dobrze bo spędziłam w w nim wakacje (bardzo udane zreszta). Przemiły hotelik, fantastyczna obsluga i pyszna prawdziwa grecka kuchnia. Współczuję panom Piotrom, którzy nie potrafią poprostu zrelaksować się na wakacjach. Robienie fotek podłogi pod szafa...żenada... odpowiedz »
GOUVES PARK RESORT CZY KTOŚ BYŁ?????
[2007-07-24 14:21 87.239.27.*]
Prosze o odp czy był ktoś z was w GOUVES PARK RESORT z ITAKI NOWEJ jesteśmy załamani tym co czytamy a jedziemy tam 1.08 koszt dla 4 os to 13 tyś odpowiedz »
GOUVES PARK RESORT KRETA CZY KTOŚ BYŁ ?
[2007-07-24 14:22 87.239.27.*]
nowa itaka czy ktoś był z nimi w tym roku na krecie ? prosze o odp odpowiedz »
GOUVES PARK RESORT KRETA CZY KTOŚ BYŁ ?
[2008-10-07 10:40 212.160.132.*]
tak byłam i polecam
Azi odpowiedz »GOUVES PARK RESORT KRETA CZY KTOŚ BYŁ ?
[2008-10-08 13:17 77.114.194.*]
Też byłam tam rok temu to moja wypowiedz przed wyjazdem jest tam super ja jestem bardzo zadowolona .Polecam Nową Itake bylam z nimi w tym roku na Kanarach na Teneryfie tez super nie mam żadnych zastrzeżen ,będe jezdzić tylko z Nimi. odpowiedz »
GOUVES PARK RESORT KRETA CZY KTOŚ BYŁ ?
[2010-07-07 14:17 79.166.200.*]
Diterekogili om is uofil m anehm proplem soukar is it wekafort not prosopiko apleroto perisina kai fetina is tripakhs malakas fornet manatzer den jkraoyz resatoran .Thre goybes park proplem manehm eyro.... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Jak wyglądały tegoroczne wakacje
Samodzielne podróże były
Dział hotele, pensjonaty:
Za nami dziewiąte Forum Hotelarzy
Starsze aktualności:
Rośnie liczba Turystów odwiedzających
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Rozpoczęły się targi TT
TSUE rozpatrywał skargi
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Hilton uznany za najlepsze miejsce do
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
Bez pieniędzy do Polski nie wpuszczamy
Promocja Regionu Pomorskiego na rynku niemieckim
XI edycja Konkursu Ogólnopolskie Nagrody "Czystego Biznesu" rozpoczęta!
Nowy rozkład jazdy pociągów 2007/2008
Tajlandia: awaryjne lądowanie samolotu z powodu bójki pasażerów
Wypadek autokaru w Niemczech: pasażer i kierowca nie żyje
Augustowska Tawerna odstrasza turystów
Nowy ośrodek w Świnoujściu Interferie Medical SPA
Negatywna opinia NIK w sprawie gospodarowania majątkiem Grupy PKP
Wizz Air powiększa bazę w Sofii i uruchamia nowe loty
SPA Quality Standard Verified dla Platinum SPA
Startuje Program Premiowy Tanie-Loty.com.pl
Angielskie lotniska zamknięte z powodu śnieżyc. Odwołano loty z/do Polski
Turkish Airlines dwudziestym przewoźnikiem w Star Alliance
Jak radzą sobie z ZUS-em restauracje działające sezonowo?
brazylia hotel Oasis Praia Des Fontes