TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie stawki wg karty frankfurckiej?

Poniżej prezentujemy rozwiązanie, jakie jest stosowane przez niemiecką branżę turystyczną w przypadku reklamowania przez turystę poszczególnych aspektów imprezy - tzw. Kartę Frankfurcką.


Karta ta określa wysokość odszkodowania dla klientów w razie nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych przez biuro podróży. Została opracowana przez Izbę Cywilną Wyższego Sądu Krajowego i nie ma mocy wiążącej (nie jest prawem stanowionym), jednak jej postanowienia są powszechnie stosowane przez niemieckie biura turystyczne oraz sądy rozstrzygające konflikty pomiędzy organizatorami a klientami.

Procent zadośćuczynienia jest zasadniczo obliczany od łącznej ceny wycieczki. W przypadku wystąpienia większej ilości wad procenty są najczęściej sumowane.

KARTA FRANKFURCKA

Rodzaj wady

Bonifikata w %

I

ZAKWATEROWANIE

1.

Zmiana oferowanego obiektu na inny

10-25

2.

Zmiana odległości od plaży

5-10

3.

Zmiana warunków noclegu (inne piętro, bungalow na hotel itp.)

5-10

4.

Zamiana pokoju (np. 2 zamiast 1- osobowego)

20-25

5.

Gorszy pokój (w stosunku do obietnic):

za ciasny

5-10

bez balkonu

5-10

bez obiecanego widoku (morze, góry)

5-10

bez pełnego węzła sanitarnego

15-25

bez WC

15

bez prysznica

10

bez klimatyzacji

10-20

bez radia i TV

5

brak estetyki

5-15

wymagający remontu i napraw

10-50

robactwo

10-50

6.

Braki w wyposażeniu:

toalety

15

łazienki

15

przerwy w dostawie prądu lub gazu

10-20

przerwy w dostawie wody

10

brak windy

5-10

7.

Obsługa:

brak serwisu hotelowego

25

brak higieny

10-20

rzadko zmieniana pościel

5-10

8.

Inne niewygody:

hałas w dzień

5-25

hałas w nocy

10-40

brzydkie zapachy

5-15

9.

Brak przewidzianych zabiegów:

kąpieli termalnych

20-40

masaży

20-40

II

WYŻYWIENIE

1.

Bez posiłków (a były przewidziane)

50

2.

Wady menu:

jednostajne

5

nie dość ciepłe

10

niesmaczne

20-30

3.

Obsługa przy posiłkach:

samoobsługa zamiast kelnerskiej

10-15

długi czas oczekiwania

5-15

posiłki na zmiany

10

brak higieny na stołach

5-10

brudna zastawa

5-15

III

NIEKTÓRE Z POZOSTAŁYCH USTEREK (w stosunku do obietnic)

brak basenu lub brudny

10-20

brudna plaża

10-20

zakaz kąpieli w morzu braki w wyposażeniu plażowym

5-10

odwołanie przewidzianych wycieczek

20-30

wycieczki bez przewodnika

10-20

nieprzewidziana przeprowadzka

proporcjonalnie do straty czasu (np. 1 dzień - równowartość)

IV

TRANSPORT

spóźnienie ponad 4 godz.

5

zmiana klasy na gorszą

10-15

brak obiecanego transferu

zwrot kosztów taksówek


Źródło: Federacja Konsumentów




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Karta Frankfurcka stawki procenty reklamacje skargi niemieckie biura turystyczne odszkodowania lista


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję