TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Strategia promocji Krakowa: miasto mierzy coraz wyżej

Strategia promocji miasta Krakowa na lata 2008-2012, którą oficjalnie zaprezentowano w czwartek zakłada kreowanie wizerunku miasta jako "przodującego w euroregionie miasta kultury, tradycji, nowoczesności i wielokulturowości". Gród Kraka, znany już jako potęga turystyczna, chce w ciągu najbliższych czterech lat postawić również na kulturę wysoką, turystykę biznesową i rolę ośrodka nowych technologii.


- Stawiamy przede wszystkim na jakość i europejskość. Nie mierzymy się już z żadnym polskim miastem, mierzymy się z takimi miastami jak Berlin, Barcelona oraz inne europejskie stolice kultury - zapowiedział pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji, Filip Berkowicz.
"Wizerunek Krakowa, z jakim obecnie spotykamy się w mediach, bardzo się nam nie podoba. Odchodzimy od mitu zapyziałego Krakowa, pozostającego w tyle za innymi miastami" - dodał.

W ciągu ostatnich lat Kraków za sprawą turystyki masowej, głównie weekendowej z zachodu Europy, zaczął być postrzegany przez media jako cel turystyki rozrywkowej, polegającej na spędzaniu czasu w kafejkach, pubach oraz na dyskotekach. Poprzednia strategia promocji Krakowa, na lata 2004-2007, podkreślała sukcesy turystyczne miasta, jego atmosferę, styl oraz tradycję. Eksponowała miano Krakowa jako "kulturalnej stolicy Polski" i jednej z "europejskich stolic kultury". Promowała Kraków jako "miasto studentów i artystów", zachwalając, że jest to jedyne tak duże miasto, które można zwiedzić na piechotę.

Twórcy Strategii promocji miasta na lata 2008-2012 zakładają, że Kraków, przy zachowaniu swoich atutów, nadal będzie potęgą turystyczną. Chcą jednak bardziej podnieść poprzeczkę, aby przyciągnąć również turystę wytrawnego oraz biznesowego. Miasto zamierza być miejscem organizacji wielkich konferencji oraz - myśląc m.in. o Euro 2012 - wydarzeń sportowych. "Marką Kraków w Polsce nie konkurujemy już z nikim, (...) bo Kraków jest marką, która w tej chwili rywalizuje już tylko na arenie międzynarodowej; jest jedyną polską super marką miejską. To są fakty potwierdzone badaniami. Dlatego inne miasta w Polsce traktujemy nie jako konkurencję lecz partnerów" - mówił Mateusz Zmyślony z firmy Eskadra Market Place, twórcy Strategię promocji Krakowa na lata 2008-2012. Dodał, że w ramach nowej strategii Kraków będzie organizował tylko duże wydarzenia, z zachowując dbałość o wysoki poziom przy ich doborze i realizacji. Symbolem wysokiej jakości oferty miasta ma być obwarzanek w kształcie litery Q. Według twórców strategii, dodatkowym atutem Krakowa jest położenie w wyjątkowym regionie. "Małopolska jest esencją polskości" - zachwalał Zmyślony.

Z informacji zawartych w strategii promocji miasta wynika, że Kraków to najbardziej rozpoznawalna polska marka w Europie. W ciągu roku gród pod Wawelem odwiedza średnio 8-9 mln turystów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków w Krakowie Małopolska promocja strategia wizerunek kultura tradycja nowoczesność wielokulturowość gród Kraka Wawel kultura wysoka turystyka biznesowa Berlin Barcelona Filip Berkowicz rozrywka turystyka biznesowa Mateusz Zmyślony Eskadra Market Place marka w Europie promocji krakowa miasta krakow na 2008 turystyki kultury


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję