Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
Lublin - Warszawa w 90 minut, zamiast 3 godzin?
W środę, 28 stycznia w Warszawie PKP podpisały kontrakt na przygotowanie projektu wymaganego do przeprowadzenia modernizacji linii kolejowej. Jego koszt wyniósł prawie 2 mln euro.
Jest więc szansa na remont 177-kilometrowego odcinka torów do Warszawy, aby pociągi mogły się tam rozpędzać do 160 km na godzinę. Dzięki przeprowadzonej modernizacji podróż z Lublina do Warszawy trwałaby 90 minut zamiast obecnych trzech godzin.
Na modernizację linii potrzeba około 800 mln euro. Pieniądze mogą pochodzić z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Niestety, projekt znalazł się tylko na liście rezerwowej projektów ubiegających się o środki finansowe z tego programu.
W walce o umieszczenie lubelskiego projektu na głównej liście ma pomóc podpisany w Warszawie kontrakt z europejskim konsorcjum Jacobs-Halcrow na opracowanie dokumentacji przedprojektowej, która jest niezbędna do przeprowadzenia modernizacji 273-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do Lublina oraz Dorohuska na granicy z Ukrainą. W przetargu ogłoszonym przez PLK PKP, oprócz konsorcjum Jacobs-Halcrow brało udział osiem firm.
Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik lubelskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych PKP wyjaśnia - Chodzi o przygotowanie między innymi analizy stanu infrastruktury kolejowej i wykonanie analizy środowiskowej, czyli koncepcji przebudowy linii. Jest ona niezbędna do przygotowania projektu modernizacji "siódemki". Ostatni element umowy zakłada przygotowanie wniosku na dofinansowanie dokumentacji projektowej.
Jacobs-Halcrow ma rozpocząć opracowywanie dokumentacji przedprojektowej jeszcze w lutym tego roku. Zakończenie prac zaplanowano na trzecią dekadę marca 2010 roku. Wartość podpisanego kontraktu wynosi 1 mln 973 tys. euro brutto. Ma być on finansowany ze środków własnych spółki PLK PKP.
Gdyby lubelski projekt został umieszczony na liście POIiŚ 2007-2013 modernizacja linii kolejowej do Warszawy mogłaby rozpocząć się nawet w 2011 roku. Według wstępnych badań remont torów z Lublina do Warszawy mógłby zakończyć się w ciągu czterech lat. Natomiast gdyby lubelski projekt nie znalazł się w POIiŚ, wówczas modernizacja "siódemki" rozpoczęłaby się dopiero po 2014 roku i potrwałaby do roku 2020.
Obecnie podróż z Lublina do Warszawy trwa trzy godziny. Winny jest temu zły stan torów. "Siódemka", czyli 273-odcinek pomiędzy Dorohuskiem, Lublinem, a Warszawą Wschodnią wymaga remontu. 75 km torów było modernizowanych jeszcze w latach 70-tych, 177 km w latach 80-tych, a tylko 20 km, głównie na trasie Lublin-Dęblin na początku XXI wieku.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nowa droga do Pyrzowic otwarta
Rusza Travelka.pl - biuro on-line dla dla turystów w wieku 18-35 lat!
easyJet przewiozło więcej pasażerów
Brazylia: sztuczny sokół na lotnisku w Rio
Replika Tadż Mahal nową atrakcją Bangladeszu
Grupa Orbis pozbywa się Orbis Casino
Hotel dyskryminuje klientów ze względu na przynależność rasowa?
Zakopane: turystów dużo, ale wydają mniej pieniędzy niż rok temu
Dwugodzinny chaos na lotnisku w Poznaniu
XI Targi Turystyki i Wypoczynku "Lato 2006" wyłoniły zwycięzców!
Polska promowała się w Stambule!
Resort skarbu chce szybkiej prywatyzacji LOT-u