Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Gdańsk: Terminal w centrum miasta nie dla wszystkich podróżnych
Uruchomiony niedawno Terminal Miasto - punkt odpraw lotniskowych w centrum Gdańska ma być ułatwieniem dla pasażerów. I rzeczywiście jest, z tym, że nie dla wszystkich. Pasażerowie linii Ryanair, SAS i Finnair są bowiem odprawiani z kwitkiem.
Otwarty w połowie sierpnia Terminal Miasto jest filią Portu Lotniczego w centrum Gdańska (ul. Heweliusza 13/17 - naprzeciwko hotelu Mercure Hevelius). Umożliwia on pasażerom odprawę bez konieczności pojawiania się na samym lotnisku. Podróżni mogą udać się do niego już na 24 godziny przed odlotem (z bagażem najpóźniej trzy godziny wcześniej, bez bagażu - najpóźniej na 1,5 godz. przed startem). W czasie odprawy otrzymają kartę pokładową i zostawią bagaż. Pomysł skierowany jest przede wszystkim do turystów i biznesmenów odwiedzających Trójmiasto, którzy po opuszczeniu hotelu, zamiast od razu jechać na lotnisko, mogą odprawić się w centrum miasta oraz spędzić dodatkowe parę godzin na jego zwiedzaniu. Okazuje się jednak, że nie wszyscy pasażerowie mogą korzystać z tego udogodnienia. Problem dotyczy pasażerów linii SAS, Ryanaira i Finnaira.
- Z każdą linią mamy podpisane umowy na obsługę ich pasażerów na lotnisku, dlatego musieliśmy zawrzeć dodatkowe umowy na ich obsługę w Terminalu Miasto. Niestety, niektóre linie, z nieznanych nam powodów, nie zgodziły się na to - wyjaśnia Tomasz Kloskowski, wiceprezes Portu Lotniczego Gdańsk. Umożliwienie odprawiania pasażerów w centrum miasta nie jest związane z żadnymi kosztami, dlatego dziwi postawa Ryanaira. - Cały czas próbujemy ich przekonać, aby zmienili zdanie. Mam nadzieję, że wkrótce nam się to uda - dodaje Kloskowski.
Ciężej będzie przekonać SAS, ponieważ to jedyny przewoźnik, który zatrudnia własnych ludzi do odprawy pasażerów na gdańskim lotnisku. Dlatego musiałby on zatrudnić dodatkowe osoby do pracy w Terminalu Miasto. A w czasie cięcia kosztów przez linie lotnicze wydaje się to mało prawdopodobne. Z kolei fiński Finnair z końcem października zawiesza loty z Gdańska na okres zimowy. Ewentualny temat odprawy pasażerów tego przewoźnika w centrum miasta powróci na wiosnę, wraz z ich powrotem do Gdańska.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Ślub w egzotycznym miejscu kolejną niszą
Lotnisko w Pyrzowicach: strona internetowa teraz też po ukraińsku
Pekin 2008: zakaz lotów podczas otwarcia olimpiady
Jak przenocować, gdy nie ma hotelu?
Pociąg z napędem hybrydowym ułatwi podróżowanie po Europie
co wiecie o biurze EURO POL TOUR z Katowic
Moskwa trzecim najdroższym miastem świata
Turyści mogą już korzystać z Nabrzeża Pomorskiego w Gdyni
Hotel Rialto na 18 pozycji The CNBCEB Top 20 European Business Hotels
Tragiczny koniec sezonu narciarskiego