Ogłoszenia
Ogłoszenia
- praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Komisja Europejska chce europejskiej przestrzeni powietrznej
Komisja Europejska wystąpiła z propozycją pakietu przepisów, mających na celu doprowadzenie do stworzenia jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej. Razem z nią miałoby dojść do obniżenia kosztów, poprawy bezpieczeństwa lotnictwa, zmniejszenia opóźnień w Unii Europejskiej. Pomysł jest odpowiedzią na rozwój ruchu lotniczego, którego wielkość do roku 2020 ma się podwoić.
Ale to nie wszystko, jak przekonuje KE, jej propozycje spowodują obniżenie zużycia paliwa, w związku z czym linie lotnicze będą mogły zredukować emisje CO2 aż o 16 mln ton i obniżyć swoje koszty o ok. 2-3 mld euro rocznie.
Jak powiedział nowy wiceprzewodniczący KE, odpowiedzialny za transport Antonio Tajani, pakiet przyniesie korzyści wszystkim stronom, tak pasażerom, jak i europejskiej gospodarce oraz środowisku naturalnemu. Przestrzeń powietrzna Europy jest w dalszym ciągu rozdrobniona, co powoduje, że loty są średnio o 49 km dłuższe, niż jest to tak naprawdę konieczne.
Propozycje KE oznaczałyby reformę europejskiego systemu zarządzania ruchem lotniczym, a ich celem byłaby poprawa przepustowości i skrócenie kolejek samolotów oczekujących na start i lądowanie, co w konsekwencji zmniejszyłoby liczbę opóźnień lotów.
Przyjęty pakiet mówi nie tylko o samolotach pasażerskich, ale również o przewoźnikach towarowych oraz lotnictwa prywatnego i wojskowego.
M.in. przewiduje on poprawę technologii. Należałoby wdrożyć ogólnoeuropejski system zarządzania ruchem lotniczym nowej generacji umożliwiający intensywniejszy ruch lotniczy.
Ale z drugiej strony pakiet oznacza zwiększenie zakresu odpowiedzialności Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, dzięki wprowadzeniu jednolitych, precyzyjnych i wiążących zasad dotyczących służb żeglugi powietrznej, bezpieczeństwa portów lotniczych oraz zarządzania ruchem lotniczym.
Lepsza koordynacja przydziałów czasu na start i lądowanie przyznawanych operatorom statków powietrznych ma rozwiązać problem przepustowości i niedostatku pasów startowych.
Pakiet, który będzie musiał być zatwierdzony przez rządy państw członkowskich oraz Parlament Europejski, obejmuje również ustanowienie obserwatorium przepustowości portów lotniczych, którego celem byłaby pełne zintegrowanie portów w sieci lotniczej.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział transport:
Gdzie chcieliby polecieć
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Willa Mussoliniego udostępniona zwiedzającym!
Nie honorują biletów Orbis Travel. Signal Iduna nie odda pieniędzy
Podróż po światowych nekropoliach
PIT o sytuacji w Tunezji i nie tylko
Ukraina: będą trzy nowe polskie konsulaty
Zakup biletów przez Internet obarczony ryzykiem
Wyniki finansowe i prognozy na lato 2009 internetowych biur podróży
Polska nie jest w stanie zbudować średniej wielkości lotniska!
Orbis podtrzymał prognozę 230 mln zł EBITDA na rok 2008
Rzeszowianie coraz częściej jedzą na mieście
TT Warsaw: ponad 660 wystawców
Potrzebuje skany kart gwarancyjnych ze sprzętów mastercooka. Konkretne modele.
Serwis rezerwacji biletów lotniczych dla kobiet
Na Krupówkach turyści mogli sfotografować się z anakonda i kajmanem. Teraz już nie mogą!
Podsumowano pierwszy etap rozbudowy gdańskiego lotniska
Tiscover kupuje udziały w NetHotels.com
Okęcie: działa przejście łączące Terminal 1 z nową halą odlotów