Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


UOKiK: coraz mniej niedozwolonych klauzul
Na czwartkowej konferencji prasowej wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Ewa Kubis poinformowała o wynikach tegorocznej kontroli biur turystycznych.
Zdaniem Ewy Kubis - Coraz mniej biur turystycznych stosuje w umowach niedozwolone klauzule naruszające interesy konsumentów. - Na 125 biur objętych kontrolą tylko w 14 (11,2%) stwierdzono dalsze stosowanie niedozwolonych klauzul w umowach oferowanych konsumentom. Dla porównania w roku ubiegłym urząd stwierdził stosowanie niedozwolonych zapisów w umowach aż 60% skontrolowanych biur.
Podczas tegorocznej kontroli UOKiK zostały sprawdzone wzorce umów tych biur turystycznych, wobec których urząd miał zastrzeżenia w 2003 roku. W efekcie weryfikacji urząd skierował do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 26 pozwów oraz wydał 9 prawomocnych decyzji o naruszeniu zbiorowych interesów konsumentów.
UOKiK zakwestionował głównie klauzule dotyczące ograniczania odpowiedzialności organizatora turystyki za niewykonaną lub nienależycie wykonaną usługę, żądania rażąco wygórowanej opłaty manipulacyjnej, sięgającej nawet 100 proc. kosztów wycieczki za rezygnację z wyjazdu oraz przyznanie przedsiębiorcy prawa do dokonywania wiążącej interpretacji umowy.
Do UOKiK w tym roku najczęściej trafiały skargi klientów, związane z:
- niewłaściwym środek transportu (np. autokar bez klimatyzacji),
- złymi warunkami sanitarnymi w hotelu (np. brak papieru toaletowego),
- mniejszą liczbą posiłków niż w ofercie,
- zmianami cen w trakcie wyjazdu,
- arogancją rezydenta,
- szykanowaniem turystów przez pracowników hotelu (z zabieraniem bagażu i straszeniem policją włącznie).
Zdaniem urzędu w praktyce w takich przypadkach przysługuje konsumentowi prawo reklamacji, ale w rzeczywistości jest on na łasce rezydenta.
Wiceprezes UOKiK, Ewa Kubis zapowiedziała, że urząd przeprowadzi w najbliższym czasie kontrolę biur turystycznych organizujących wyjazdy zimowe. Wyniki zimowej kontroli będą znane w grudniu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
I kto to mówi!!!!????
[2006-01-27 22:14 999.999.999.*]
Sama siebie niech skontroluje!!! Wredna i fałszywa baba! odpowiedz »
[2014-10-16 08:34 46.238.127.*]
To może teraz niech się wezmą za sklepy internetowe... tam aż się roi od klauzul niedozwolonych! Nie wiem czy to wynika z niewiedzy, ale to jawne oszukiwanie konsumenta. odpowiedz »
[2014-10-16 08:35 46.238.127.*]
To może teraz niech się wezmą za sklepy internetowe... tam aż się roi od klauzul niedozwolonych! Nie wiem czy to wynika z niewiedzy, ale to jawne oszukiwanie konsumenta. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Bydgoskie lotnisko: remont dopiero za dwa lata
Poznań: Barometr Turystyczny zbada zachowania turystów
Szczyt Eyefortravel już 16-17 marca 2004
Amerykanie latają zepsutymi samolotami, bo szefowie linii lotniczych przyjaźnią się z urzędnikami?
Bydgoska infomacja turystyczna w rękach Glob-Travel
Pierwszy w Polsce hotel francuskiej sieci B&B Hotels już w 2010 r.
Bazylika św. Piotra w Rzymie: problem z niefrasobliwymi turystami
Nowy prezes Interferii - Wojciech Kudera
Otwarcie parku linowego w Tarnowie
Podpisano umowę o dofinansowanie promocji turystycznych walorów Polski
Zabrzańskie podziemia staną się olbrzymią atrakcją turystyczną?
Wzrost opłat za przejazd autostradą A2
Baza ośrodków naukowych dla branży turystycznej
Mondial Assistance uruchamia sprzedaż ubezpieczeń turystycznych na stronie Germanwings
Właściciele hotelu Santorini chcą aktywizować ruch turystyczny w Nowej Hucie
Solec-Zdrój: będzie kompleks mineralnych basenów rekreacyjnych