Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Sprzedawca wycieczek luksusowych
- Szukasz partner? MICE EXPO!
- Specjalista/ka ds turystyki (Warszawa)
- Specjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
- pilot PRAGA 6.12.2024
Austrian Airlines przyłącza się do Lufthansy
W piątek, 5 grudnia Rada Nadzorcza ÖIAG zgodziła się na sprzedaż liniom lotniczym Lufthansa 41,56% swoich udziałów w Austrian Airlines. Kontrakt został podpisany bezpośrednio po spotkaniu Rady Nadzorczej ÖIAG.
Procedura ofertowa rozpoczęła się 13 sierpnia tego roku zgodnie ze wskazówkami prywatyzacyjnymi Unii Europejskiej. Strukturyzacją oraz prowadzeniem procesu zajęły się ÖIAG i bank inwestycyjny Merrill Lynch.
Peter Michaelis, Prezes ÖIAG zaznaczył - Transakcja, którą dzisiaj zawarliśmy, to decyzja właściwa nie tylko z punktu widzenia Austrian Airlines, ale także firm powiązanych z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Wiedniu oraz jego otoczeniem. Partnerstwo z Lufthansą wzmacnia status, którym cieszą się linie lotnicze Austrian Airlines, a mianowicie wiodącego przewoźnika na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Jednocześnie, z prawnego punktu widzenia, Austrian Airlines pozostaną niezależną spółką z główną siedzibą w Austrii, własną marką, załogami i flotą. Ponadto, w koncepcji Lufthansy utrzymano połączenia międzykontynentalne, które są tak ważne z punktu widzenia Wiednia. W ten oto sposób przyłączenie Austrian Airlines do Lufthansy daje wiedeńskiemu portowi lotniczemu nie tylko stabilność, ale także i nowe szanse. Główne struktury właścicielskie Austrian zostaną oparte na prywatnej fundacji, której rolą będzie zabezpieczanie interesów Austrian. W taki właśnie sposób ÖIAG wypełnił mandat prywatyzacyjny udzielony przez Rząd Federalny, a sam proces przetargowy - mimo trudnych i niespokojnych czasów - przyniósł pożądane wyniki.
Natomiast Wolfgang Mayrhuber, Prezes Zarządu i CEO Lufthansy podkreślił korzyści zarówno dla Austrian Airlines i Lufthansy - Europie potrzebny jest silny sektor lotniczy. Tylko łącząc swoje siły możemy mieć nadzieję na znalezienie odpowiedzi na globalne wyzwania, które stanęły przed naszym sektorem. To, czy stworzymy sojusz rentownych linii lotniczych, ma kluczowe znaczenie tak dla gospodarki europejskiej, jak i dla Europejczyków. To jedyny sposób i nadzieja na oddanie do dyspozycji klientów infrastruktury spełniającej ich potrzeby. Konsolidacja Lufthansy i Austrian Airlines to kolejny krok na ścieżce do wzmocnienia naszej pozycji wobec konkurencji; krok, który czyni z nas najsilniejszego przewoźnika w Europie. Austrian Airlines będą mogły korzystać z ekonomii skali, obecności na rynku i przewag konkurencyjnych Lufthansy, utrzymując jednocześnie w kluczowych obszarach daleko idącą autonomię. Integracja z naszymi systemami centrów przesiadkowych stanowi wzmocnienie produktu Austrian Airlines i może otwierać ciekawe szanse przed Międzynarodowym Portem Lotniczym w Wiedniu. Istnieje pewna sprawa, którą chcemy przedstawić jasno: Austrian Airlines musi ponownie przynosić zyski. By mogło do tego dojść, wszystkie zaangażowane strony muszą się do tego przyczynić. My z naszej strony podejmujemy - i to z dużym zapałem - znaczne zobowiązanie, którego wyrazem jest ogłoszona dzisiaj transakcja. Także Austriacki Rząd Federalny ogłosił swój zamiar pomocy. Takiej właśnie solidarności i odpowiedzialności za przyszłość Austrian Airlines oczekujemy także ze strony wszystkich partnerów, ponieważ jest to jedyny sposób na zbudowanie silnych, długofalowych perspektyw dla linii lotniczych tak mocno osadzonych na rynku. Rodzina Lufthansy z radością oczekuje przyłączenia się Austrian Airlines. Nasze spółki nie są sobie obce; poznały się dzięki współpracy partnerskiej w ramach Star Alliance. Jesteśmy bardzo dumni, że to właśnie nas wybrano w procesie ofertowym i z radością oraz ufnością oczekujemy wspólnej budowy przyszłego sukcesu.
Linia Austrian Airlines nadal pozostaje w dużym stopniu niezależnym przewoźnikiem z główną siedzibą w Austrii, posiadającą własną markę, flotę i załogi. Natomiast jako "ośrodek generowania dochodów" będzie zarządzana w ramach Grupy Lufthansa. Niemiecki przewoźnik zgodził się na zachowanie w największym możliwym stopniu infrastruktury lotów Austrian. Wziął pod uwagę potrzeby Wiednia jako ośrodka biznesu oraz dalszą rozbudowę linii, gdy będzie to uzasadnione komercyjnie oraz zgodne z potrzebami rynku. Austrian Airlines nadal będą obecne w sektorze lotów międzykontynentalnych, zachowają swoje samoloty obsługujące najdłuższe trasy oraz wzbogacą Grupę Lufthansa swoimi kompetencjami poprzez rozbudowę swojej strategii Focus East - koncentracji na wschodzie. Konsolidacja z Lufthansą pozwoli Austrian Airlines również na poszerzenie swojej obecności w Europie.
Austrian Airlines będą lepiej dostępne dla międzynarodowych pasażerów, a także będą korzystać ze wspólnego marketingu międzynarodowego. W sumie wartość współpracy zarówno po stronie przychodów, jak i kosztów oceniono na około 80 mln euro rocznie.
Alfred Ötsch, prezes Austrian Airlines wyznał - Cieszy nas fakt, że udało się osiągnąć porozumienie między ÖIAG a Lufthansą: naszym wieloletnim partnerem w ramach sojuszu Star Alliance. Koncepcja strategiczna obejmuje wyeliminowanie słabych stron naszej struktury, jak np. brak silnej sprzedaży międzynarodowej oraz status braku uprzywilejowania w dokonywaniu zakupów. Wraz ze środkami podejmowanymi przez nas samych, krok ten pozwoli nam na zachowanie prawie wszystkich silnych elementów naszej sieci. Dzięki temu będzie możliwe utrzymanie korzyści dla naszych klientów. Gdybyśmy próbowali dalej iść sami - nawet z wielką ilością dodatkowego kapitału - nie udałoby się odnieść tych wszystkich korzyści, o których przed chwilą wspomniałem.
Lufthansa kupi wszystkie akcje Austrian Airlines należące do ÖIAG za 366.268,75 euro. ÖIAG otrzyma również gwarancje dłużne, które zapewnią udział w zyskach oparty na rozwoju ekonomicznym Austrian Airlines i cenach akcji Lufthansy w porównaniu z innymi liniami lotniczymi po trzech latach. Maksymalny przychód z gwarancji dłużnych wynosi 162 mln euro i równy jest cenie publicznej oferty przejęcia. Natomiast Lufthansa otrzyma 500 mln euro za ujemną wartość dla akcjonariuszy Austrian Airlines. Jak wynika z oświadczenia Lufthansy z 3 grudnia, spółka najprawdopodobniej przedstawi ofertę przejęcia wszystkim udziałowcom Austrian Airlines wiosną przyszłego roku po średniej cenie za akcję za ostatnich sześć miesięcy, czyli 4,44 euro.
Realizacja zawartej umowy zależy głownie od możliwości jej wstrzymania w drodze uchwały Rady Ministrów federalnego Rządu Austrii, zatwierdzenia kontraktu przez Komisję Europejską odnośnie Prawa o Konkurencji oraz wniesieniu wsparcia restrukturyzacyjnego w wysokości 500 mln euro przez Republikę Austrii.
Austrian Airlines należy do Grupy Austrian Airlines, w której skład wchodzą też Austrian arrows i Lauda. Linia świadczy usługi od 1957 roku. Natomiast od 2000 roku Austrian jest członkiem Star Alliance. Siatka połączeń Grupy Austrian Airlines obejmuje ponad 130 miejscowości docelowych w 66 krajach na pięciu kontynentach.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Austrian Airlines teraz z Lufthansą
[2008-12-12 15:29 189.18.94.*]
Ta faszystoska lufthansa kupuje wszystko co sie da za prawie darmo - dobry interes cudzym kosztem ! PRECZ Z NIEMCAMI i Z TA FAZYSTOSKA LUFTHANSA !!!!! odpowiedz »
Austrian Airlines teraz z Lufthansą
[2008-12-12 17:28 89.250.195.*]
Hehehe komuchu :D odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Arłamów gościł działaczy
Starsze aktualności:
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Będzie przebudowa Zamku Królewskiego?
Rybnik będzie się promował jako miasto sportowe i biznesowe
Pierwszy w Polsce hotel francuskiej sieci B&B Hotels już w 2010 r.
Bazylika św. Piotra w Rzymie: problem z niefrasobliwymi turystami
Nowy prezes Interferii - Wojciech Kudera
Otwarcie parku linowego w Tarnowie
Gazety radzą turystom jak sfinansować wakacje
Wzrost dochodów American Express
UOKiK: coraz mniej niedozwolonych klauzul
Zabrzańskie podziemia staną się olbrzymią atrakcją turystyczną?
Wzrost opłat za przejazd autostradą A2
Baza ośrodków naukowych dla branży turystycznej
Mondial Assistance uruchamia sprzedaż ubezpieczeń turystycznych na stronie Germanwings