TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Interferie pozbywają się ośrodków o niższym standardzie i kierują się ku niemieckim turystom

2006-08-31

Interferie, jedna z większych firm turystycznych w Polsce, która jest właścicielem między innymi czterech dużych ośrodków wypoczynkowych: Malachit, Chalkozyn, Argentyt i Bornit szuka klientów właśnie pośród zasobnych, lubiących wygodę niemieckich turystów.

r e k l a m a


Właścicielem firmy jest lubiński KGHM. Od 1992 roku, w wyniku przekształceń strukturalno-własnościowych, Interferie zostały zarządcą ośrodków wypoczynkowo-turystycznych, które należą do zakładów przemysłowych podległych spółce. Były to mocno zaniedbane budynki z czasów PRL, ale usytuowanie w najbardziej atrakcyjnych miejscach w Polsce. Dlatego też firma postanowiła gruntownie je wyremontować.

Oferta Interferii skierowana jest do zamożnych turystów, głównie niemieckich kuracjuszy. Dlatego też w zeszłym roku lubińska firma sprzedała kilka ośrodków. Andrzej Bukowczyk, wiceprezes ds. finansowo-ekonomicznych wyjaśnia - W tym roku chcemy jeszcze sprzedać DW Górnicza Strzecha w Szklarskiej Porębie. Jego niska rentowność i standard nie pasują do naszej koncepcji.

Udział zamówień z KGHM w całości przychodów ma wynieść w tym roku 18%. Mirosław Gojdź, prezes zarządu spółki poinformował - Pierwszy raz Interferie wykazały zysk dopiero w 2003 roku, ale od tego czasu ten wskaźnik dynamicznie rośnie.

Sprzedaż niedochodowych ośrodków jest jednym z punktów planu restrukturyzacyjnego spółki. Firma rozbudowuje i unowocześnienia większość z kilkunastu obiektów, które pozostały w jej zarządzie. Już od kilku lat trwa modernizacja DW Argentyt w Dąbkach. Wartość inwestycji oszacowano na 7,5 mln zł.

Mirosław Gojdź wyjaśnia - Mamy ambicję, by każdy nasz obiekt odpowiadał co najmniej standardom trzygwiazdkowym, stąd ogromna skala inwestycji.

W bieżącym roku za modernizację budynków przeznaczono ponad 8 mln zł. Dodatkowo firma ma zamiar kupić dwa lub trzy obiekty w nadmorskich kurortach - Kołobrzegu i Świnoujściu. Środki na ten cel firma chce pozyskać ze sprzedaży akcji. W ten sposób spółka może otrzymać nawet 30 mln złotych.

Prezes Interferii zaznacza - Do 2010 roku przybędzie nam ponad 550 pokoi, a do tego czasu inwestycje pochłoną nawet 100 mln złotych.

W pierwszej kolejności rozbudowany zostanie hotel Bornit w Szklarskiej Porębie. Jest to jedyny czterogwiazdkowy hotel w Karkonoszach. Po remoncie będzie dysponował ponad 180 pokojami. W obiekcie znajdzie się też centrum konferencyjne, baseny oraz odnowa biologiczna.

Komfortowe spa i usługi wellness będą specjalnością Cechsztynu w Ustroniu Morskim. W obiekcie oferowane będą między innymi hydromasaże kozim mlekiem, kąpiele perełkowe oraz elektryczna akupunktura. Ceny zabiegów mają być konkurencyjne. Andrzej Bukowczyk wyjaśnia - Według statystyk, średni koszt dziennego pobytu w uzdrowiskach wybranych krajów europejskich to 120 euro dla Szwajcarii, 90 euro dla Niemiec i 45 euro dla Słowacji. Tymczasem ten wskaźnik w przypadku Interferii wynosi 27,9 euro, przy ogólnopolskiej średniej na poziomie 30 euro.

Dzięki takim niskim cenom z usług polskich obiektów korzystają bardzo chętnie Niemcy. W ubiegłym roku na 380 tys. sprzedanych miejsc noclegowych 110 tys. wykupili obcokrajowcy, z czego większość Niemcy.

Za pozyskiwanie nowych klientów odpowiedzialna jest Mariola Karczewska, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu. Mirosław Gojdź tłumaczy - Badania pokazują 80-procentowy wzrost zainteresowania rynkiem usług rehabilitacyjnych w Niemczech. Od kilkunastu miesięcy działa nasza strona internetowa www.interferie.pl, dedykowana klientom zza Odry.

W celu zwiększenia liczby kuracjuszy z Francji, Skandynawii, Ukrainy i Rosji firma prezentuje swoją ofertę na międzynarodowych targach oraz prowadzi akcje promocyjne w obcojęzycznych wydawnictwach.

Od prawie roku działa w Lublinie biuro turystyczne Interferie, które pozwala na bezpośredni kontakt z klientem. Przynosi ono ponad 18% przychodów firmie. Biuro specjalizuje się w sprzedaży biletów lotniczych oraz międzynarodowych biletów autokarowych. W biurze można też zapoznać się z ofertą różnych touroperatorów, w tym także macierzystej spółki.

Obecnie Interferie znajdują się na siódmym miejscu w Polsce pod względem wielkości bazy hotelowej. Planuje się, że za cztery lata lubińska spółka będzie w pierwszej trójce.

Andrzej Bukowczyk zaznacza - Liczba sprzedanych osobonocy w 2010 roku może się nawet podwoić w stosunku do roku 2005.

Wojciech Fedyk, dyrektor biura zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej przyznaje - Interferie to aktywny gracz na rynku, który postawił na produkt turystyczny z wyższej półki. Obiekty hotelowe, sanatoryjne czy spa & wellness to magnes nie tylko dla polskich turystów. Niemcy bardzo cenią sobie dobrą jakość przy wciąż niższych niż u nich cenach. Ciekawym segmentem klientów są ludzie w wieku 30-40 lat, bo nie tylko emeryci chcą podreperować swoje zdrowie. Turystyka specjalistyczna wymaga dużych jednorazowych inwestycji w sprzęt, sale konferencyjne, baseny czy reklamę. Z drugiej jednak strony, przynosi większe zyski.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Interferie ośrodki wypoczynkowe Chalkozyn Argentyt Bornit KGHM Andrzej Bukowczyk Górnicza Strzecha Mirosław Gojdź Kołobrzeg Bornit Niemcy Mariola Karczewska Wojciech Fedyk spa wellness Ustronie Morskie opinie ośrodków w spa usługi wellness


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję