Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Interferie pozbywają się ośrodków o niższym standardzie i kierują się ku niemieckim turystom
2006-08-31Interferie, jedna z większych firm turystycznych w Polsce, która jest właścicielem między innymi czterech dużych ośrodków wypoczynkowych: Malachit, Chalkozyn, Argentyt i Bornit szuka klientów właśnie pośród zasobnych, lubiących wygodę niemieckich turystów.
r e k l a m a
Właścicielem firmy jest lubiński KGHM. Od 1992 roku, w wyniku przekształceń strukturalno-własnościowych, Interferie zostały zarządcą ośrodków wypoczynkowo-turystycznych, które należą do zakładów przemysłowych podległych spółce. Były to mocno zaniedbane budynki z czasów PRL, ale usytuowanie w najbardziej atrakcyjnych miejscach w Polsce. Dlatego też firma postanowiła gruntownie je wyremontować.
Oferta Interferii skierowana jest do zamożnych turystów, głównie niemieckich kuracjuszy. Dlatego też w zeszłym roku lubińska firma sprzedała kilka ośrodków. Andrzej Bukowczyk, wiceprezes ds. finansowo-ekonomicznych wyjaśnia - W tym roku chcemy jeszcze sprzedać DW Górnicza Strzecha w Szklarskiej Porębie. Jego niska rentowność i standard nie pasują do naszej koncepcji.
Udział zamówień z KGHM w całości przychodów ma wynieść w tym roku 18%. Mirosław Gojdź, prezes zarządu spółki poinformował - Pierwszy raz Interferie wykazały zysk dopiero w 2003 roku, ale od tego czasu ten wskaźnik dynamicznie rośnie.
Sprzedaż niedochodowych ośrodków jest jednym z punktów planu restrukturyzacyjnego spółki. Firma rozbudowuje i unowocześnienia większość z kilkunastu obiektów, które pozostały w jej zarządzie. Już od kilku lat trwa modernizacja DW Argentyt w Dąbkach. Wartość inwestycji oszacowano na 7,5 mln zł.
Mirosław Gojdź wyjaśnia - Mamy ambicję, by każdy nasz obiekt odpowiadał co najmniej standardom trzygwiazdkowym, stąd ogromna skala inwestycji.
W bieżącym roku za modernizację budynków przeznaczono ponad 8 mln zł. Dodatkowo firma ma zamiar kupić dwa lub trzy obiekty w nadmorskich kurortach - Kołobrzegu i Świnoujściu. Środki na ten cel firma chce pozyskać ze sprzedaży akcji. W ten sposób spółka może otrzymać nawet 30 mln złotych.
Prezes Interferii zaznacza - Do 2010 roku przybędzie nam ponad 550 pokoi, a do tego czasu inwestycje pochłoną nawet 100 mln złotych.
W pierwszej kolejności rozbudowany zostanie hotel Bornit w Szklarskiej Porębie. Jest to jedyny czterogwiazdkowy hotel w Karkonoszach. Po remoncie będzie dysponował ponad 180 pokojami. W obiekcie znajdzie się też centrum konferencyjne, baseny oraz odnowa biologiczna.
Komfortowe spa i usługi wellness będą specjalnością Cechsztynu w Ustroniu Morskim. W obiekcie oferowane będą między innymi hydromasaże kozim mlekiem, kąpiele perełkowe oraz elektryczna akupunktura. Ceny zabiegów mają być konkurencyjne. Andrzej Bukowczyk wyjaśnia - Według statystyk, średni koszt dziennego pobytu w uzdrowiskach wybranych krajów europejskich to 120 euro dla Szwajcarii, 90 euro dla Niemiec i 45 euro dla Słowacji. Tymczasem ten wskaźnik w przypadku Interferii wynosi 27,9 euro, przy ogólnopolskiej średniej na poziomie 30 euro.
Dzięki takim niskim cenom z usług polskich obiektów korzystają bardzo chętnie Niemcy. W ubiegłym roku na 380 tys. sprzedanych miejsc noclegowych 110 tys. wykupili obcokrajowcy, z czego większość Niemcy.
Za pozyskiwanie nowych klientów odpowiedzialna jest Mariola Karczewska, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu. Mirosław Gojdź tłumaczy - Badania pokazują 80-procentowy wzrost zainteresowania rynkiem usług rehabilitacyjnych w Niemczech. Od kilkunastu miesięcy działa nasza strona internetowa www.interferie.pl, dedykowana klientom zza Odry.
W celu zwiększenia liczby kuracjuszy z Francji, Skandynawii, Ukrainy i Rosji firma prezentuje swoją ofertę na międzynarodowych targach oraz prowadzi akcje promocyjne w obcojęzycznych wydawnictwach.
Od prawie roku działa w Lublinie biuro turystyczne Interferie, które pozwala na bezpośredni kontakt z klientem. Przynosi ono ponad 18% przychodów firmie. Biuro specjalizuje się w sprzedaży biletów lotniczych oraz międzynarodowych biletów autokarowych. W biurze można też zapoznać się z ofertą różnych touroperatorów, w tym także macierzystej spółki.
Obecnie Interferie znajdują się na siódmym miejscu w Polsce pod względem wielkości bazy hotelowej. Planuje się, że za cztery lata lubińska spółka będzie w pierwszej trójce.
Andrzej Bukowczyk zaznacza - Liczba sprzedanych osobonocy w 2010 roku może się nawet podwoić w stosunku do roku 2005.
Wojciech Fedyk, dyrektor biura zarządu Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej przyznaje - Interferie to aktywny gracz na rynku, który postawił na produkt turystyczny z wyższej półki. Obiekty hotelowe, sanatoryjne czy spa & wellness to magnes nie tylko dla polskich turystów. Niemcy bardzo cenią sobie dobrą jakość przy wciąż niższych niż u nich cenach. Ciekawym segmentem klientów są ludzie w wieku 30-40 lat, bo nie tylko emeryci chcą podreperować swoje zdrowie. Turystyka specjalistyczna wymaga dużych jednorazowych inwestycji w sprzęt, sale konferencyjne, baseny czy reklamę. Z drugiej jednak strony, przynosi większe zyski.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
nie ma jak dabki i argentyt
[2008-06-26 19:57 83.30.87.*]
piekne miejsce dla leniochow i aktywnych.pycha wyzywienie.super obsluga i rewelacyjne warunki hotelowe.tak jak w argentycie nie bylo nawet w w hotelach w egipcie i tunezji.marza mi sie wczasy w dabkach.warto na to zbierac kase. majka z zawiercia odpowiedz »
nie ma jak dabki i argentyt
[2010-03-11 07:27 83.15.81.*]
zgadzam się w zupełności! Jedziemy tam już 3 rok z rzędu i nie zamieniłabym na żaden inny! odpowiedz »
r e k l a m a
Interferie pozbywają się ośrodków o niższym standardzie i ki
[2009-01-29 22:47 77.112.23.*]
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Dział hotele, pensjonaty:
Influencerzy mają promować atrakcje
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Czechy: imprezy i jarmarki historyczne
Solaris dostarczy 80 autobusów dla Warszawy
Polskie Tatry większe o 2,5 ha kosztem słowackich
90 tys. osób skorzystało z oferty Żeglugi Augustowskiej
Rząd brytyjski zezwolił na rozbudowę Heathrow
Wywiady z polskimi Turystami jeżdżącymi do Turcji
Tarnów walczy w konkursie na najpiękniejsze miasto Małopolski
Lenin pojawi się przed Nowym Rokiem
Gdzie Polacy spędzają Sylwestra?
Szkolenia dot. przygotowania projektów turystycznych
Bieszczadzki GOPR interweniował 270 razy!
Tyrol Południowy zaprasza na jesienne atrakcje
Bez wiz do USA pojadą: Czesi, Słowacy, Litwini, Estończycy, ale nie Polacy!
Koncerny paliwowe biją się o kontrakty na budowę MOP-ów na A4 i A2
Biuro Podróży "Trip": Nominacja do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP
Indie: trzy pociągi na liście najlepszych i najbardziej egzotycznych kolei
Tylko media mogą pomóc w takiej sytuacji
jak ruszyc z biurem turystycznym