Przewoźnicy i touroperatorzy przeciw absurdalnym przepisom!
Touroperatorzy i przewoźnicy autokarowi stanęli ostatnio przed nowym problemem organizacyjnym - zakazem wjazdu na terytorium Austrii autokarów przekraczających dopuszczalną wagę pojazdu. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż wg austriackich przepisów przeciążony jest każdy autokar, którego pasażerowie (wraz z bagażem) średnio ważą więcej niż.... 71 kg/osobę. Tyle wynosi bowiem austriacka norma transportowa w ruchu turystycznym.
Aktualne austriackie przepisy określające dopuszczalny ciężar autokarów dwuosiowych obowiązują od stycznia br. Z rygorystycznym ich przestrzeganiem spotkało się na razie niewiele firm. 31 marca br. z przejścia granicznego Czechy - Austria (Mikulov) zawrócono 2 autokary Tourist Polska, z podobnym problemem spotkał się Jordan i Hotele Europa (przewoźnikiem był Beatur Lublin).
- W trakcie ostatniego, organizowanego przez nasze biuro wyjazdu do Włoch w trakcie rutynowej kontroli granicznej na przejściu granicznym Czechy - Austria (Mikulov) autokary (2 z 3 przekraczających granice) zostały zważone i zatrzymane, w obu przypadkach stwierdzono nadwagę 400 i 600 kg. - opowiada Sebastian Nasiłowski z biura podróży Tourist Polska, które spotkało sie z problemem. - Straż graniczna w zaistniałym przypadku nie zastosowała żadnej innej formy jak zakaz wjazdu na terytorium Austrii - dodaje Sebastian Nasiłowski.
Zatrzymane autokary to pojazdy dwuosiowe, przewożące 51 osób. - Ważą one średnio w przedziałach 13500 kg - 14500 kg - szacuje Sebastian Nasiłowski. - Zgodnie z austriackimi przepisami maksymalna waga pojazdu 2 osiowego to 18000 kg. Ciężar przewidziany na jedna osobę z bagażem powinien więc mieścić się w przedziałach 68,6 kg - 88,2 kg - wylicza Nasiłowski.
Norma transportowa w ruchu turystycznym w Austrii wynosi 71 kg/osobę. Z niepotwierdzonych źródeł wiemy, iż dozwolona jest nadwaga do 5% wagi, czyli do ok. 900 kg.
Wyliczenia te czarno na białym pokazują, iż przeciętny autokar z pełnym obłożeniem ma małe szanse na przekroczenie austriackiej granicy. Dlatego przewoźnicy postanowili wyjaśnić sprawę. - Nie jesteśmy przeciw przepisom, ale jesteśmy przeciw absurdalnym przepisom tzw. wagi pasażera ustalonej na 71 kg - mówią. Wysłane zostały już pisma do Austriackiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Ambasady Austriackiej i Ambasady Polskiej oraz do PIT. Trwa wyjaśnianie sprawy.
Przewoźnicy i touroperatorzy, którzy zetknęli się z podobnym problemem proszeni są o kontakt z redakcją TUR-INFO.PL lub bezpośrednio z Sebastianem Nasiłowskim z Tourist Polska (tel. 022 772 24 11).
Sezon turystyczny na podróże autokarowe po Europie dopiero się zaczyna i przewoźników, którym nie pozwolono przejechać przez terytorium Austrii może być z dnia na dzień coraz więcej. Zwłaszcza, iż obecna sprzedaż oferty zapowiada pełne obłożenie autokarów. Problem o niewielkiej na razie skali może wiec niedługo dotknąć wielu organizatorów turystyki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Austria - przeciązone autobusy
[2007-04-12 11:57 83.5.109.*]
To nie od dzis wiadomo ,że Austria do wagi autobusów podchodzi nader skrupulatnie . I nie ma zlituj się , Walka ta trwa odlat i zawsze górą są słuzby cele Austrii . Jedyne wyjście na nich , to autobusy 3-osowe , odpowiedz »
Austria - przeciązone autobusy
[2007-04-12 12:14 82.160.113.*]
zgadza sie, tylko kiedys mozna bylo zaplacic mandat i jechac dalej, a teraz nie pojedziemy odpowiedz »
Austria - przeciązone autobusy
[2007-04-12 16:08 83.30.61.*]
trzy osie to znowu 75 osób i dodatowe koszty za przejazd autostradą odpowiedz »
Austria - przeciązone autobusy
[2007-04-17 14:16 83.5.126.*]
Koszt moze wiekszy , ale nie aż taki jak zawrócenie grupy i odwołanie imprezy czy wynaj drugiego autobusu -ZGADZA sie !!
A zobaczycie ze ta walka z waga przeniesie sie na cała Europę - bo to ten trand .
Producenci autobusów nie bez przyczyn zaczeli produkować autobusy 3-osowe 12-13 metrowe na 55 miejsc . Czemu ??? Bo walka z wagą juz jest faktem . A Austryjacy zawsze wybiegali przed orkiestrę , wiec poczekajmy jeszcze chwil jak to zaczną robic Nimcy, Anglicy, Francuzi , Włosi , Bo w skandynawi jest juz od dawna kategoryzacja dróg po których moga jeździć 2-u i 3-y osiowe naciski na osie ...To jest dbałośc o drogi . odpowiedz »
Przeciętny turysta z bagażem waży wiecej niż 71 kg!
[2007-04-17 12:44 83.14.205.*]
zostawić Austriaków na zawsze samych sobie-niech się zgotują w tej swojej złości zwłaszcza do Polaków. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Świnoujście walczy o Błękitną Flagę
Toalety tylko dla kobiet w samolotach - tak czy nie?
Nowe przepisy dla przewoźników - kierowcy będą mogli pracować dłużej
Bilety na mecze Polaków w biurze podróży!
Zielonogórski Hotel Amadeus walczy o 3 gwiazdki
Powiat kluczborski i oleski stworzy pierwszy w Polsce klaster turystyczny
Strajki na lotnisku Gatwick zepsują turystom długi weekend?
PLL LOT - rekord w przewozach za Atlantyk
W kraju absurdów: po Włoszczowej przyszedł czas na Miechów, Opoczno, Grodzisk Mazowiecki...
EFH wybuduje czterogwiazdkowy hotel na warszawskim Ursynowie
Karpacz: certyfikat bezpieczeństwa posiada już 11 obiektów noclegowych