TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Branża kawiarniana snuje dalekosiężne plany

2011-02-22

W tym roku sieci kawiarni chcą zaatakować rynek. Snują dalekosiężne plany.

r e k l a m a


Chociaż dotychczas rozwój wielu z firm działających w branży kawiarnianej przebiegał w dosyć umiarkowanym tempie, przedsiębiorcy liczą na dobrą passę i… franczyzobiorców.

Już od dłuższego czasu pozycję największej sieci kawiarni w Polsce zajmuje licząca 70 placówek Coffeeheaven. Choć firma inwestując w swój rozwój korzysta wyłącznie z własnych środków finansowych (bez franczyzy) jak na razie nie musi obawiać się konkurencji.

Druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w kraju jest Empik Cafe licząca obecnie 59 jednostek. Właściciel spółki Empik Media & Fashion zapowiada, że pod koniec tego roku, w poczet jej obiektów wpisze się łącznie 69 lokali. Taki wynik mógłby oznaczać przyspieszony rozwój sieci. W zeszłym roku spółka otwarła 6 nowych kawiarni Empik Cafe, jednak w tym samym czasie zamknęła 4 swoje lokale.

Szybki rozwój przewiduje również Cafe Club - jedna z największych sieci kawiarni w Polsce, która korzysta w swojej strategii inwestycyjnej z franczyzy. Dotychczas z tej oferty korzystali nieliczni inwestorzy, teraz ma się to zmienić. W tym roku sieć zamierza otworzyć 10 nowych lokali: 5 własnych i 5 franczyzowych. Taka inwestycja wymaga od inwestora wyłożenia 250-300 tys. zł netto.

Aby uruchomić Coffeshop Company trzeba posiadać podobną kwotę pieniędzy. Sieć co prawda oferuje kilka modeli współpracy, jednak łączą się one z wydatkiem od 20 tys. do 90 tys. euro. Coffeeshop Company działa na polskim rynku od 2007 roku, a od 2010 r. rozwija franczyzę, co zamierza kontynuować również w tym roku. W tej formie uruchomi trzy nowe jednostki.

Obok sieci kawiarnianych rozwijają się w Polsce również sieci pijalni czekolady. Widać to w ofertach franczyzowych tego sektora. Pijalnie Czekolady E.Wedel, ale także Mount Blanc czy Chocoffe - oto najsłynniejsi konkurenci. Aby otworzyć Pijalnie Wedla, franczyzobiorca musi wyłożyć od 800 tys. do 1 mln zł. Z tego powodu 4 pijalnie tej firmy działają na zasadzie franczyzy, zaś 11 są lokalami własnymi. W tym roku w Galerii Mokotów zostanie otwarta nowa pijalnia własna spółki.

Sieci kawiarniane mają przed sobą dużą przyszłość. Coraz częściej sieci stacji paliw, czy sklepów spożywczych chcą rozwijać w swoich placówkach koncepty kawiarniane. Nawet sklepy Biedronka i Żabka Polska testują tę opcję.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
branża kawiarniana kawiarnie gastronomia Coffeheaven Empik Cafe Empik Media & Fashion Cafe Club Coffeshop Company E. Wedel Mount Blanc Chocoffe Pijalnie Wedla pijalnie czekolady Biedronka Żabka Polska franczyza Galeria Mokotów nowe kawiarnie ile kosztuje otwarcie kawiarni


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję