Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Branża kawiarniana snuje dalekosiężne plany
W tym roku sieci kawiarni chcą zaatakować rynek. Snują dalekosiężne plany.
Chociaż dotychczas rozwój wielu z firm działających w branży kawiarnianej przebiegał w dosyć umiarkowanym tempie, przedsiębiorcy liczą na dobrą passę i… franczyzobiorców.
Już od dłuższego czasu pozycję największej sieci kawiarni w Polsce zajmuje licząca 70 placówek Coffeeheaven. Choć firma inwestując w swój rozwój korzysta wyłącznie z własnych środków finansowych (bez franczyzy) jak na razie nie musi obawiać się konkurencji.
Druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w kraju jest Empik Cafe licząca obecnie 59 jednostek. Właściciel spółki Empik Media & Fashion zapowiada, że pod koniec tego roku, w poczet jej obiektów wpisze się łącznie 69 lokali. Taki wynik mógłby oznaczać przyspieszony rozwój sieci. W zeszłym roku spółka otwarła 6 nowych kawiarni Empik Cafe, jednak w tym samym czasie zamknęła 4 swoje lokale.
Szybki rozwój przewiduje również Cafe Club - jedna z największych sieci kawiarni w Polsce, która korzysta w swojej strategii inwestycyjnej z franczyzy. Dotychczas z tej oferty korzystali nieliczni inwestorzy, teraz ma się to zmienić. W tym roku sieć zamierza otworzyć 10 nowych lokali: 5 własnych i 5 franczyzowych. Taka inwestycja wymaga od inwestora wyłożenia 250-300 tys. zł netto.
Aby uruchomić Coffeshop Company trzeba posiadać podobną kwotę pieniędzy. Sieć co prawda oferuje kilka modeli współpracy, jednak łączą się one z wydatkiem od 20 tys. do 90 tys. euro. Coffeeshop Company działa na polskim rynku od 2007 roku, a od 2010 r. rozwija franczyzę, co zamierza kontynuować również w tym roku. W tej formie uruchomi trzy nowe jednostki.
Obok sieci kawiarnianych rozwijają się w Polsce również sieci pijalni czekolady. Widać to w ofertach franczyzowych tego sektora. Pijalnie Czekolady E.Wedel, ale także Mount Blanc czy Chocoffe - oto najsłynniejsi konkurenci. Aby otworzyć Pijalnie Wedla, franczyzobiorca musi wyłożyć od 800 tys. do 1 mln zł. Z tego powodu 4 pijalnie tej firmy działają na zasadzie franczyzy, zaś 11 są lokalami własnymi. W tym roku w Galerii Mokotów zostanie otwarta nowa pijalnia własna spółki.
Sieci kawiarniane mają przed sobą dużą przyszłość. Coraz częściej sieci stacji paliw, czy sklepów spożywczych chcą rozwijać w swoich placówkach koncepty kawiarniane. Nawet sklepy Biedronka i Żabka Polska testują tę opcję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Ryanair pobudza ruch turystyczny w Wielkopolsce
Wezyr Holidays o wylotach do Egiptu w marcu
Duch kawiarni Rozdroże zachowany?
11 maja zostanie wybrany prezes LOT-u
Będą nowe przepisy dotyczące pracy kierowców zawodowych?
Jak będą wyglądały nasze podróże w 2020 r.?
Marriott Warszawa - nowy inżynier główny
Gdzie jeżdżą polscy pielgrzymi?
W przyszłym tygodniu 0 zł opłat pasażerskich w Centralwings!
Ogródki letnie bez ciszy nocnej
Opole: otwarto restaurację "Don Vito"
Sindbad - po raz drugi Gazelą Biznesu!
"Słoneczne Ogrody" jednym z najlepszych produktów turystycznych w Polsce
Brak miejsc noclegowych w mieście festiwalowym?
Trwają konsultacje nad projektem normy dotyczącej szkoleń przewodników turystycznych
Trwają zapisy na szkolenie Collaborative Decision Making
Muzeum Auschwitz promuje się poprzez portale społecznościowe
