Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Branża kawiarniana snuje dalekosiężne plany
W tym roku sieci kawiarni chcą zaatakować rynek. Snują dalekosiężne plany.
Chociaż dotychczas rozwój wielu z firm działających w branży kawiarnianej przebiegał w dosyć umiarkowanym tempie, przedsiębiorcy liczą na dobrą passę i… franczyzobiorców.
Już od dłuższego czasu pozycję największej sieci kawiarni w Polsce zajmuje licząca 70 placówek Coffeeheaven. Choć firma inwestując w swój rozwój korzysta wyłącznie z własnych środków finansowych (bez franczyzy) jak na razie nie musi obawiać się konkurencji.
Druga pod względem wielkości siecią kawiarnianą w kraju jest Empik Cafe licząca obecnie 59 jednostek. Właściciel spółki Empik Media & Fashion zapowiada, że pod koniec tego roku, w poczet jej obiektów wpisze się łącznie 69 lokali. Taki wynik mógłby oznaczać przyspieszony rozwój sieci. W zeszłym roku spółka otwarła 6 nowych kawiarni Empik Cafe, jednak w tym samym czasie zamknęła 4 swoje lokale.
Szybki rozwój przewiduje również Cafe Club - jedna z największych sieci kawiarni w Polsce, która korzysta w swojej strategii inwestycyjnej z franczyzy. Dotychczas z tej oferty korzystali nieliczni inwestorzy, teraz ma się to zmienić. W tym roku sieć zamierza otworzyć 10 nowych lokali: 5 własnych i 5 franczyzowych. Taka inwestycja wymaga od inwestora wyłożenia 250-300 tys. zł netto.
Aby uruchomić Coffeshop Company trzeba posiadać podobną kwotę pieniędzy. Sieć co prawda oferuje kilka modeli współpracy, jednak łączą się one z wydatkiem od 20 tys. do 90 tys. euro. Coffeeshop Company działa na polskim rynku od 2007 roku, a od 2010 r. rozwija franczyzę, co zamierza kontynuować również w tym roku. W tej formie uruchomi trzy nowe jednostki.
Obok sieci kawiarnianych rozwijają się w Polsce również sieci pijalni czekolady. Widać to w ofertach franczyzowych tego sektora. Pijalnie Czekolady E.Wedel, ale także Mount Blanc czy Chocoffe - oto najsłynniejsi konkurenci. Aby otworzyć Pijalnie Wedla, franczyzobiorca musi wyłożyć od 800 tys. do 1 mln zł. Z tego powodu 4 pijalnie tej firmy działają na zasadzie franczyzy, zaś 11 są lokalami własnymi. W tym roku w Galerii Mokotów zostanie otwarta nowa pijalnia własna spółki.
Sieci kawiarniane mają przed sobą dużą przyszłość. Coraz częściej sieci stacji paliw, czy sklepów spożywczych chcą rozwijać w swoich placówkach koncepty kawiarniane. Nawet sklepy Biedronka i Żabka Polska testują tę opcję.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Dział gastronomia:
MSiT chce 10 strategii dla
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Ryanair pobudza ruch turystyczny w Wielkopolsce
Wezyr Holidays o wylotach do Egiptu w marcu
Duch kawiarni Rozdroże zachowany?
11 maja zostanie wybrany prezes LOT-u
Będą nowe przepisy dotyczące pracy kierowców zawodowych?
Jak będą wyglądały nasze podróże w 2020 r.?
Marriott Warszawa - nowy inżynier główny
Gdzie jeżdżą polscy pielgrzymi?
W przyszłym tygodniu 0 zł opłat pasażerskich w Centralwings!
Ogródki letnie bez ciszy nocnej
Opole: otwarto restaurację "Don Vito"
Sindbad - po raz drugi Gazelą Biznesu!
"Słoneczne Ogrody" jednym z najlepszych produktów turystycznych w Polsce
Brak miejsc noclegowych w mieście festiwalowym?
Trwają konsultacje nad projektem normy dotyczącej szkoleń przewodników turystycznych
Trwają zapisy na szkolenie Collaborative Decision Making
Muzeum Auschwitz promuje się poprzez portale społecznościowe