TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

System CEATS i jego alternatywy

2005-05-11

System CEATS w dużej mierze jest witany z zadowoleniem. Istnieją jednak obawy, co do efektywności i ekonomiczności jego wprowadzenia. Musi on bowiem zapewniać redukcję kosztów i wykluczać wzrost cen, aby spełniać wymogi otoczenia.

r e k l a m a


Grupa Austrian Airlines z zadowoleniem powitała wprowadzenie systemu CEATS (Centrum Europejskich Usług Ruchu Powietrznego) w miejscowości Fischamend niedaleko Wiednia, jako działanie stanowiące częściowy krok w stronę tzw. "jednej europejskiej przestrzeni powietrznej" czy ujednolicenia i optymalizacji kontroli ruchu powietrznego nad Europą, która jest pilnie potrzebna. Jako dążenie do osiągnięcia tego, projekt CEATS musi dawać gwarancję, że planowane ujednolicenie doprowadzi do redukcji kosztów w porównaniu do ich obecnego poziomu. W oczach Grupy Austrian Airlines, CEATS w kształcie z Fischamend, nie gwarantuje uzyskania powyższych założeń.

Jednym z kluczowych punktów w CEATS jest zamierzony podział na "dolną" i "górną" przestrzeń powietrzną. Podczas gdy "górna" przestrzeń powietrzna będzie zarządzana przez CEATS z Fischamend, a w przyszłości wraz ze specjalnym (przeznaczonym do tego celu) systemem IT, zarządzanie "dolnej" przestrzeni powietrznej pozostanie w gestii władz kontrolnych ruchu powietrznego w ośmiu uczestniczących stanach. W skutek tego, w przyszłości liczba centrów kontroli wzrośnie - z obecnego poziomu wynoszącego osiem - do dziewięciu. Równocześnie sztuczna granica podziału na "górną" i "dolną" część przestrzeni powietrznej będzie miała efekt zasadniczego wzrostu poziomu złożoności systemu, który - jak można było przewidzieć - znajduje swe odbicie we wzroście kosztów w całym połączonym systemie zarządzania ruchem powietrznym.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Ruchu Powietrznego czy też IATA przy współpracy z Grupą Austrian Airlines, zaproponowały inne rozwiązanie. Dzięki niemu możliwe będzie zakończenie sztucznego podziału Europejskiej przestrzeni powietrznej, a możliwe zarządzanie tą przestrzenią powietrzną jako całością, przy użyciu jednego tylko systemu, w centrum zarządzania i centrum technicznego w Wiedniu. Takie rozwiązanie nie wymaga przenoszenia kontroli ruchu powietrznego z pojedynczych krajów do Fischamend. Może być ono bowiem elektronicznie połączone z centrum mieszczącym się w Wiedniu i zdalnie zintegrowane z systemem (tak jak to było dotychczas) oraz prowadzić prace przedwstępne dla centrum.

"Przedstawione działania powzięte na spotkaniu z IATA i przedstawicielami Austrian Airlines współgrają z oryginalnym zapatrywaniem się CEATS i prawie na pewno będą w stanie wytworzyć oszczędności i zapewnić wydajność niezbędną do kontynuacji udoskonalania jakości lokalizacji. W niedalekiej przyszłości jako czołowi reprezentanci ministerstwa infrastruktury Austrii będziemy przedstawiać nasze konstruktywne obawy wokół podziału CEATS i alternatywną propozycję złożoną wraz z IATA do ponownej dyskusji" - mówi Vagn Soerensen, dyrektor Generalny Austrian Airlines.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
system CEATS Centrum Europejskich Usług Ruchu Powietrznego austrian airlines polska dla przestrzeń powietrzna www sztuczna plaża e samotnych iata berlinie podział przestrzeni powietrznej koło berlina plaza


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję