Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Best Western - zalety franczyzy rynku hotelarskiego
Na całym świecie 63 proc. hoteli działa w ramach sieci franczyzowych. W samych Stanach Zjednoczonych 75 proc. właścicieli obiektów hotelowych korzysta z tego rozwiązania biznesowego. W naszym kraju taki model stosuje 1 proc. hoteli.
Choć w Polsce działa już 8 z 10 największych na świecie sieci, to niektóre z nich, np. Hilton, nadal bazują na własnych obiektach. Przyczyną tego stanu rzeczy jest brak inwestorów zdecydowanych na ulokowanie tak dużego kapitału. Problemem może być też niecierpliwość franczyzobiorców. W przypadku inwestycji w obiekt hotelowy muszą się oni bowiem liczyć z tym, że na zwrot kapitału będą musieli poczekać co najmniej kilka lat. Mimo trudności, jakie stoją przed polskimi hotelarzami, coraz chętniej wiążą się oni z sieciami. Te z kolei, widząc w jakim stopniu zagospodarowany jest nasz rynek prowadzą rozmowy z polskimi inwestorami. Tak jest w przypadku obecnej od dziesięciu lat w Polsce sieci Best Western.
Sieć Best Western powstała w Stanach Zjednoczonych w 1946 roku. Początkowo była nieformalną organizacją skupiającą hotele, które miały się wzajemnie promować. Gdy po dwudziestu latach, od otwarcia pierwszego obiektu tej marki, jej ekspansja zaczęła przyjmować rozmiar globalny uznano, że należy ujednolicić standardy i stworzyć wspólny system marketingowo - sprzedażowy. Markę Best Western od początku wyróżniało to, że przynależą do niej hotele o standardach trzy- i czterogwiazdkowym. Postawienie na klasę średnią i ekonomiczną sprawiło, że sieć ta jest w segmencie, który dużo trudniej nasycić. W Polsce, choć rynek hotelarski ciągle się rozwija, nastąpiło już nasycenie hotelami luksusowymi. Jest to więc moment na ekspansję sieci, które tak jak Best Western, oferują obiekty w różnych kategoriach.
Dyrektor, pierwszego otwartego w Polsce hotelu marki Best Western - Best Western Prima Wrocław - Alina Kopystycka wspomina: "Pamiętam sytuacje, kiedy wierni klienci sieci Best Western widzieli Hotel Prima w katalogach, jako obiekt który wkrótce zostanie otwarty. Dzwonili do nas z pytaniem kiedy to nastąpi, gdyż chcieliby już u nas zamieszkać. Bardzo często dla tych osób dokonywaliśmy rezerwacji pokoi w innych hotelach, a w trakcie pobytu odwiedzaliśmy ich i przedstawialiśmy im ofertę hotelu. Wielu z nich zadomowiło się u nas i regularnie powracają już od 10 lat."
W 2001 roku, gdy strach wywołany atakami terrorystycznymi wyhamował rynek turystyczny, hotele takie jak Best Western Prima Wrocław przeżywały trudny okres. Duże znaczenie miało dla nich wówczas wsparcie otrzymane od sieci, możliwość uelastycznienia polityki cenowej, przy zachowaniu wysokiego poziomu usług. Pomoc w przypadku kryzysu i rady ze strony doświadczonego partnera to jedne z korzyści płynących z przynależności do sieci Best Western.
Profitem, który franczyzobiorca zyskuje gdy zdecyduje się na przynależność do sieci, jest wsparcie marketingowe. W przypadku Best Western działania promocyjne oparte są na globalnej polityce marketingowej, stworzonej i wdrażanej przez Best Western International. Gwarantuje to każdemu hotelowi sieci uczestnictwo w ogólnoświatowych programach operacyjnych, reprezentację na targach branżowych w kraju i za granicą, uczestnictwo w Centralnym Systemie Rezerwacji czy też miejsce w przygotowanym przez sieć przewodniku po hotelach.
Podczas dorocznych spotkań grup roboczych, w których udział biorą właściciele hoteli, nakreślane są ich oczekiwania i potrzeby rynku, na którym prowadzą swoją działalność. Takie rozwiązanie ułatwia decydowanie o tym, jakie działania powinny być prowadzone w regionie i gdzie skierować siłę sieci. Przykładając wagę do kapitału ludzkiego sieć Best Western prowadzi także działania skierowane bezpośrednio do franczyzobiorców i personelu hotelowego. Jest to system szkoleń przeznaczony dla poszczególnych szczebli pracowników.
Korzystanie z zakupionej marki zobowiązuje franczyzobiorców do utrzymania standardów na odpowiednio wysokim poziomie. W przypadku Best Western standardy są rozbudowane i dotyczą każdego departamentu, który ma kontakt z gośćmi i świadczonymi im usługami. Zasady, które narzuca sieć, są elastyczne i dopasowywane do potrzeb i oczekiwań klientów. Zmiany wymagające większych nakładów finansowych, wprowadzane są w odpowiednio wydłużonym czasie.
Hotele, których właściciele podejmą decyzję na przynależność do sieci Best Western, objęte zostają okresem przejściowym. Jest to czas na wprowadzenie zmian i dostosowanie obiektu do narzuconych standardów. Łatwiej jest w przypadku hoteli, których właściciele już w okresie projektowym zdecydują się na przynależność do sieci. Wówczas przedstawiciele Best Western udzielają wskazówek, jak zbudować obiekt zgodny z wyznaczonymi przez markę regułami. Tak było w przypadku Best Western Prima Wrocław, dyrektor hotelu Alina Kopystycka mówi: "Hotel powstał w wyniku połączenia i gruntownej przebudowy czterech staromiejskich kamienic. Inwestorzy w fazie przebudowy zdecydowali się na przyłączenie hotelu do sieci Best Western. Dzięki temu inwestycja od samego początku prowadzona była pod kątem wymagań stawianych przez sieć."
Oczekiwania gości wpływają na ciągłą ewolucję sektora hotelarskiego. Wysokie, jednolite standardy, wspólna polityka marketingowa oraz pomoc płynąca z sieci to główne argumenty przemawiające za przyłączeniem się do grupy inwestorów. Ważna, z punktu widzenia franczyzobiorców, jest ni możliwość czerpania z know - how sieci, a także gwarancja niezależności, którą daje marka.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
W letnim rozkładzie lotów MPL Kraków-Balice pojawi się 52 połączeń do 41 miast
Tałty: powstanie Hotel Sheraton za 250 mln zł
Remont Etiudy spowoduje wzrost cen biletów tanich linii?
W Bałtyku szczątki liczące setki lat
27 sierpnia - problemy na brytyjskich lotniskach
Michelin - gwiazdki dla nowojorskich restauracji
Bahrain wprowadza elektroniczny system wizowy
Smartphone zastąpi kartę pokładową na lotnisku?
Tańsze loty Lufthansa z Moskwy
Warszawskie lokale są gay-friendly
Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych?
Wrocławskie lotnisko odprawiło milionowego pasażera
Iceland Express: od maja 2008 loty na trasie Warszawa - Rejkiawik