TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kolejne zmiany w ustawie o usługach turystycznych

Ministerstwo Gospodarki i Pracy planuje kolejną nowelizację ustawy o usługach turystycznych. Jednak w związku z sygnałami, jakie wychodzą od środowiska turystycznego Departament Turystyki wychodzi z inicjatywą szerszej dyskusji na ten temat.


"W tym celu skontaktowaliśmy się z ponad 20 organizacjami i stowarzyszeniami związanymi z turystyką. Przesłaliśmy oficjalne pisma, prosząc o wstępne propozycje wniosków i pomysłów zmian ustawy o usługach turystycznych" - powiedział Sławomir Skrzydlewski z Departamencie Turystyki.

Zapytanie przesłane zostały m.in. do Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, Polskiej Izby Turystyki oraz Krajowej Rady Izb Turystyki w Polsce. Termin nadsyłania ewentualnych propozycji minął już ponad dwa tygodnie temu, a wniosków wpłynęło tylko kilka. "Cały czas czekamy na opinie i pomysły środowiska turystycznego" Sprawa jest ciągle aktualna i ważna, dlatego namawiamy do kontaktu z nami" - mówi Skrzydlewski.

Ewentualna nowelizacja miałaby dotyczyć m.in. szarej strefy oraz problemów powstałych wskutek wejścia w życie ustawy o swobodzie gospodarczej. Departament Turystyki, przy tworzeniu wstępnego dokumentu, chce wziąć pod uwagę propozycje nadchodzące z branży turystycznej. Treść tego dokumentu zostanie następnie poddana pod dyskusję - początkiem czerwca planowane są konsultacje Departamentu Turystyki z przedstawicielami branży turystycznej, a następnie z urzędami wojewódzkimi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
departament turystyki ustawa o usługach turystycznych PIT ministerstwo gospodarki i pracy ustawy zmiany w ustawie o usługach turystycznych uslugach aktualna turystyce


Komentarze:

    • Dotyczy ,,szarej strefa 

      [2005-04-08 12:05 999.999.999.*]

      Prowadzę Ośrodek na 100miejsc w średnich cenach i dobrej lokalizacji nad morzem ,płacę podatki i wyższe opłaty z tytułu prowadzonej dzialalności jak; energia elektryczna ,woda,kanalizacja.telefony,podatek od nieruchomości 18zł/m2 za caly rok [prowadząc 4msc]iTV. remontując obiekt wolno i z pomocą znajomych i dobrych pracowników zatrudnionych legalnie. Mam pretensję do władz rządowych i lokalnych i posłów , a to dla tego że popierają Szarą strefę w każdej dziedzinie od Turystyki do Handlu tj; Działają obiekty [domki 10pok.]nie płacąc równych opłat całorocznych za media i opłaty od nieruchomości całorocznie tak jak Ośrodki [nie ma kontroli służb miejskich i gminnych pseudo kwater ,w większości sami urzednicy prowadzą tłumacząc się ciężką sytuacją finas. Następnym procederem jest oficjalna reklama w prasie i internecie [wolne pokoje ,układanie glazury itp. Nie wystawiając Faktur] I jak tu prowadzić legalnie działalność i tworzyć miejsca pracy.Niech ten Rząd coś zrobi z reklamą przynajmniej w prasie na początek i internecie [przypomniało mi się sosiednie gospodarstwo Agroturystyczne 50 pokoji rejestrowane zgłaszane co rok na 2miesiące ,posiadające 1kozę i węża.] Gdzie ta równość w Prowadzonej działalności .Proszę o interwęcje Rządu w imieniu osób Prowadzących oficjalnie dzałalność.   odpowiedz »

      • RACJA 

        [2005-04-09 14:21 999.999.999.*]

        I na dodatek śmieją się z tych co mają oficjalne zezwolenia czy koncesję i uważają ich za frajerów że płacą bardzo duże składki
        a im wystarczy fajny lokal i odpowiednia reklama a w niektórych przpadkach robią to za nich sami organizatorzy/tak jest przy agencjach/ i jest fajnie "b y z n e s" się kręci, prawda? tylko czyj
        gratuluję tym wszystkim, a wszystkie kontrole dotyczą właśnie tych co mają koncesje i zezwolenia bo tych co tego nie potrzebują nikt nie sprzwdza i to jest nasza polska jak zwykle rzeczywistość   odpowiedz »

      • Szara strefa 

        [2005-04-10 12:29 999.999.999.*]

        Szara strefa jest dziełem urzędników ( wagi państwowej) , ich lenistwo i korupcja nie zna granic , prowadzę pensyjonat w górach. Większość w mojej miejscowości prowadzi psełdo gospodarstwa turystyczne nie mające nic wspólnego z agroturystyką / średne takie gospodarstwo jest w stanie przyjąć ok 50-70 osób/ nikt nie płaci podatku , opłaty klimatycznej, składki ZUS. Jak zawsze przykład idzie z góry, część takich obiektów to własność pracowników Urzędu Gminy. Jest to przykre bo Wójt za pośrednictwem Dyrektorów Szkół organizuje składki na potrzeby szkolne i doposażenie. Zimą na terenie naszej Gminy przebywa ok. 10-15 tys turystów dziennie , a wpływy z opłaty klimatycznej znikome- ok 5-7 tys miesięcznie .   odpowiedz »

    • szara strefa 

      [2005-04-10 15:51 999.999.999.*]

      jest potężna w branży turystycznej. Wiedzą o tym wszyscy a przede wszystkim urzędnicy państwowi. Wystaczy kilka mądrych ustaw, ustalenia sankcji za działalnośc tursytyczną bez wymaganych zezwoleń. Ale..... po co. Polska to kraj gdzie uczciwośc i przesłania nauki Papieża nie mają nic wspólnego z życiem. Wielce pobożni urzędnicy i pseudobiznesmeni to nasza pożal się Boże rzeczywistość. Czy będzie lepiej - nigdy. Ponieważ nasz kraj zniszczony został przez antypolski rząd. I o zgrozo właśnie za pontyfikatu naszego Wielkiego Papieża. I ci wszyscy co kradli i sprzedali nasz kraj jeździli do Watykanu na audiencje, modlą sie i rzekomo są w żalu po zmarłym Papieżu. Panie Boże gdzie tu sprawiedliwosć jak mieć wiarę i nadzieję , którą przekazywał do narodu Papież. Szara sterfa w turystyce ciągnie ogromne zyski. Śmieją się Ci, którzy organizuja grupy wycieczkowe, kolonie bez koncesji, bo w myśl ustawy wolno np. klubom sportowym , fundacjom , stowarzyszeniom. Bo nie prowadzą działalności zarobkowej . Przecież to śmiech na sali. WIadomo, że zarabiają , bo nikt nie podjął by się organizacji czegokolwiek.   odpowiedz »

      • Ograniczenia w Funduszu Socjalnym 

        [2005-04-10 16:49 999.999.999.*]

        Juz trzeci rok funkconuje fatalny zapis ograniczający możliwość dofinansowania z Funduszu Socjalnego wypoczynku poza granicami kraju.Zapis ten nie przystaje zupełnie do reguł Unii Europejskiej gdyż wyrażnie faworyzuje to co polskie,ale przede wszystkom uderza w możliwości rozwoju naszej młodzieży,jej obycia, znajomosci jezyków itp.Byłem przez wiele lat organizatorem wypoczynku letniego organizowanego poza granicą i miałem możliwośc obserwowania jaki pozytywny skutek te wyjazdy przynosiły.Powinnismy do tego problemu powrócić jak najprędzej i interweniować wszystkimi możliwymi sposobami o jego uchylenie   odpowiedz »

        • wyjazdy zagraniczne 

          [2005-04-15 16:12 999.999.999.*]

          brawo! myślę identycznie ale kto ma do tego powrócić. Czy istnieje lobby które jest blisko rządu i zdoła zmienic ustawy. Najblizsza szansa jest powyborach kiedy obecni oszołomi pójdą w odstawkę. Ale... czy przyjdą mądzejsi????? watpię w mądrośc polityków to zgraja pazernych bandytów. Ich głupota jest głęboka jak Rów Marianski.   odpowiedz »

        • Młodzieżowe Biuro w Bydgoszczy 

          [2005-04-17 14:09 999.999.999.*]

          Chcemy do Unii z zachowujemy się jak nacjonaliści . Nowa matura ma dużo elementów , które młody człowiek mógby poznać zwiedzając kolebki naszej cywilizacjijak Włochy,Grecję, Turcję.Specjalnie dla tej młodzież,która zdaje nową maturę przygotowaliśmy razem z nauczycielami ścieżki edukacyjne:
          1obóz trampingowy dookoła Włoch,
          2.Wypoczynek w Grecji
          3.Obóz wzdłuż morza Egiejskiego.
          I cóż nie ma chętnych. Kilka lat temu to trasy te były wykupywane przez zakłdy pracy masowo, teraz swiecą pustkami. www.mechanik-travel.com.W Turcji mamy spotkania 7dniowe w Didim studentów z całego świiata od 2 lat wyjeżdza zaledwie 20 młodych ludzi. Pozdrawiam
          Czesław z Bydgoszczy   odpowiedz »

          • Anna 

            [2005-12-28 14:47 999.999.999.*]

            Super wypowiedź!
            Ale to nic nie zmieni. Dla nas zwykłych właścicieli biur turystycznych pozostaje tylko czekac aż jacyś obrzydliwie bogaci właściciele hoteli, pensjonatów zechcą wyasygnować godziwą zapłatę za przeforsowanie swojej ustawy. Utworzą lobby właścicieli zagranicznej turystyki i wówczas wszystko pójdzie jak po maśle. nie wierzę w logikę, uczciwość tego ani jakiegokolwiek rządu. Wszędzie są "pazerne polaczki" , które korzystając iż są u włądzy wycisnął każy grosz. Może Unia da zapłaci za ustawę o możliwości finansowania wyjazdów zagranicznych. Niech nasi rodzimy przemysł turystyczny obroni sie sam a nie ręką przekupnych urzędasów sejmowych.   odpowiedz »

        • Fundusz Socjalny 

          [2005-12-26 11:38 999.999.999.*]

          Brawo za tę wypowiedz.A dlaczego wprowadzono ten fatalny zapis i dlaczego nadal funkcjonuje pomimo wielu interwencji srodowiska turustycznego? Jest najbardziej typowy przykład działalności korupcyjnej jakiej w naszym kraju mnóstwo.Tzw.lobby poświęciło w swoim czasie sporo pieniędzy aby przefosować w Sejme te ustawę.Nadzwyczaj sprawnie i bez protestów ze strony opozycji (jakiejkolwiek)Rozmawiam często z włascicielami obiektów wypoczynkowych i smieja sie gdy wyrażam swoja opinie negatywna,-mówia wprost ot tym tzw lobby sejmowym i tym jaka była tego cena.   odpowiedz »

      • szara strefa 

        [2005-04-16 17:00 999.999.999.*]

        Oprócz naszych rodaków duży odsetek szarej strefy tworzą tzw polscy Niemcy ,którzy budują u nas wielkie domy i wynajmuja je na czarno ogłaszając sie w niemieckich gazetach. Nikt tego nie sprawdza bo większość naszych urzędników omija takie budynki bo musieliby się wykazać znajomością języka. Na tych budynkach też cały rok wiszą nazwy budynków i ogłoszenia o pokojach .
        Ale nie miejmy złudzeń kontrole przyjdą tylko do osób które mają legalną działalność i mają wykazane dochody .
          odpowiedz »

        • Sam znam takich 

          [2005-04-18 13:42 999.999.999.*]

          Sam znam takich "polskich Niemców" - na Kaszubach aż roi się od takich "inwestycji".   odpowiedz »

      • Anna 

        [2005-12-28 14:36 999.999.999.*]

        Słuszne słowa, ale gdzie sięgnąć do kogo monitować aby zmienić sytuację. Wystarczy wprowadzić kontrolę i karanie raz obiektó nie zgłoszonych a przyjmujących turystów, dwa wziąc za "twarz" nauczycieli, sportowców, księzy. Ale przede wszystkim musi ustawa nakładać obowiązek posiadania zarejesrtowanej działalności turystycznej, ubezpieczenia, płacenia podatkówi składek ZUS. Dopiero wówczas można ścigac, karać itp. I ustawa nie powinna mieć żadnych furtek do prowadzenia nadal działalności np. ....zwolnienie od wszelkich wymogów ustawowych osób które nie będą prowadzić swej działalności zarobkowo". Przecież to doskonała okazja do oszustw i kombinowania. Wszyscy wiemy,że CI organizatorzy organizyją wyjazdy turystyczne dla zarobku bez podatku!!!!   odpowiedz »

    • Szara strefa 

      [2005-04-10 20:32 999.999.999.*]

      Mniej byłoby szarej strefy gdyby byly logiczne ustawy.Trudno nazwać domy 4pokojowe pensjonatami,nie mniej mozna do budżetu domowego dorobić w czasie wakacji.Takie domy powinney być traktowane jak agroturystyczne,gdyż często jest to jedyny zarobek właścicieli tych domów.Mały podatek,nie 17%,na pewno ograniczyłby szarą strefę.U nas małe pensjonaty i kwatery prywatne traktuje się jak duże pensjonaty i hotele.   odpowiedz »

      • Opłaty i podatki równe dla wszystkich przez cały rok 

        [2005-04-12 22:41 999.999.999.*]

        Agroturystyka powinna być prowadzona w gospodarstwie rolnym gdzie ilość zwierząt jest np.5 krów.2konie .20kur, 2 świnki] to rozumiem przy 7pokojach jest Agroturystyka i opłaty podatków tak jak dla osób prowadzących działalność [droższa woda ,prąd , tv,]to można zrozumieć, a nie 5ha. lasu pensjonat 30 pok. zarejestrowany tylko na 1msc.   odpowiedz »

        • Agroturystyka nie musi mieć takiego zwierzostanu 

          [2005-04-13 11:53 999.999.999.*]

          bo trafi się farmer z chlewnią na 1500 świń i oborą na 300 krów plus kilka kucyków i czy to będzie agroturystyka ? A może wystarczy właśnie las i staw w pobliżu ? Chyba potrzebna dobra dyskusja i dobre kryteria. Może przyznawać taką "mini koncesję" komisyjnie na poziomie powiatowym ?.   odpowiedz »

          • A czy 

            [2005-12-25 13:21 999.999.999.*]

            nie mylisz pojęć?
            Agroturystyka to dodatek do gospodarstwa!!!! ajezeli poza gospodarstwem to juz turystyka wiejska ,...pensjonat na wsi   odpowiedz »

    • szara strefa w turystyce 

      [2005-04-11 08:46 999.999.999.*]

      To juz prawdziwa plaga . Szara strefa w turydtyce rozrosła sie niesamowicie.Lokale z szyldem "Biuro Usług Turystycznych" ,"Biuro Podróży" i inne podobne są juz u fryzjerów.na dworcach PKS,w skepach itd.Nikt nad tym nie panuje nikt tego nie kontroluje.Urzędnicy mówią wręcz,że nie maja prawa kontrolować nielegalnych.To skandal.Od "legalnych wymaga sie plik zaświadczeń aby uzyskać konsesję.A "nielegalny" wywiesza szyld i sprzedaje a z legalnym śmieje sie w oczy.Należy pilnie uporządkować tą branżę.Nie może właściciel autokaru być organizatorem turystyki, nie może PKS być organizatorem turystyki itd.Nazwa Biuro Turystyczne czy też Biuro Podróży winna być zastrzeżona wyłącznie dla tych którzy spełnniaja wszystkie wymogi.
      Druga sprawa to sama branża też jest obojętna na współpracę. Dlaczego organizator wymusza na drugim biurze posiadającym zezwolenie jako Organizator i pośrednik podpisanie umowy wyłącznie agencyjnej.To jest też niezgodne z przepisami.Wielcy chcą aby mniejszy był tzw.naganiaczem a nie ucvzciwym pośrednikiem .I to wszystko winno być zmienione w nowej Ustawie o Usługach Turystycznych.O kształcie ustawy niech decyduja wszyscy a nie tylko wielcy.   odpowiedz »

      • Kuba 

        [2005-04-11 12:12 999.999.999.*]

        Tez tak sadze - popieram goraco   odpowiedz »

      • ustawa 

        [2005-04-11 12:13 999.999.999.*]

        dzisiejsza ustawa pomaga tym, ktorzy nie maja koncesji - bo sa tańsi   odpowiedz »

        • szarak jest PANEM 

          [2005-04-15 16:16 999.999.999.*]

          popieram , bo szara stefa to konkurencja dla tych co posiadaja koncesję.
          Te fundacje stowarzyszenia, kluby sportowe to chała na potegę. wszyscy to widzą i nic. Ot Polak potrafi > barwo   odpowiedz »

      • POPIERAM W 100 % 

        [2005-04-12 20:35 999.999.999.*]

        TYLKO ABY TO DOSZŁO DO SKUTKU,MASZ RACJĘ BO TERAZ
        AGENCJE ZAKŁADANE PRZEZ KAŻDEGO DOSŁOWNIE, CZĘSTO POD SZYLDEM WIELKICH ORGANIZATORÓW ,DZIAŁAJĄ JAKO AGENCJE
        POD ZUPEŁNIE INNĄ NAZWĄ, PANOWIE URZĘDNICY ORGANIZATOR ROZLICZA SIĘ Z CAŁEJ IMPREZY A "GRZYBOWE"
        AGENCJE TO RAJ DLA SZREJ STREFY,GRATULUJĘ TRAFNEJ USTAWY,
        CO TO ZA FIRMY KTÓRE SIEDZĄ W DOMACH I SĄ ORGANIZATORAMI
        KOLEJNY TEMAT DO OBEJRZENIA A TAKIE TEŻ SĄ   odpowiedz »

    • SZARY WNIOSEK 

      [2005-04-11 13:34 999.999.999.*]

      Im mniej szarych komórek w Warszawie tym więcej szarej strefy w gospodarce !!!   odpowiedz »

    • Wprowadzić zakaz reklamy w środkach przekazu i wyrównać stawkę WAT. 

      [2005-04-12 22:58 999.999.999.*]

      Szara strefa reklamuje się w prasie i internecie nie prowadząc w tym czasie działalności opisanej w reklamie tylko w zgłoszeniu. Urzędnicy Skarbowi i z magistratu nie kontrolują prasy i reklam wiszących całym rokiem nawet gdy ktoś [zawięsił działalność] Kiedy to się zakończy.   odpowiedz »

      • jak łatwo zwalczyć nielegalnych... 

        [2005-12-30 19:56 999.999.999.*]

        prosta sprawa - zrobic jak z taksówkami. nazwa taxi jest zastrzezona dla tych, ktorzy mają licencję a nazwa "biuro podrozy" itp tylko dla posiadajacych koncesję. Wystarczy, ze wejdzie do takiego biura straznik miejski czy inny urzednik i sprawdzi posiadanie koncesji. Brak? Mandat - i to taki zeby sie odechcialo dzialac. Np jakas wielokrotnosc obowiakowego ubezpieczenia organizatorow turystyki. Hmm? :)   odpowiedz »

    • Szara strefa 

      [2005-04-13 01:47 999.999.999.*]

      Problem poruszany wielokorotnie, jak dotychczas bez efektów.
      Nasza firma zajmuje się organizacją kolonii, zimowisk i wycieczek szkolnych. Głownie na terenie kraju. Tu dopiero jest szara strefa!! W okolicy, gdzie działa nasze biuro (duże miasto) jest kilka szkół. W każdej nauczyciele organizuja własne kolonie i zimowiska (rzekomo non profit) tylko dla swoich uczniów. Praktycznie dla wszystkich chętnych. Jesli do tego dodać dwa okoliczne koscioły prowadzące taką sama działanośc, to mamy pełen obraz szarej strefy. Dla biura turystycznego nie ma już miejsca. Jedno z takich zimowosk organizowane prze nauczyciela było w tym samym DW co organizowane przez nas zimowisko. O dzień krótsze kosztowało o 50 zł drożej niz nasze. Skoro ja musze skalkulowac w cenie VAT, podatki, reklamę,gwarancję bankową, lokal, zysk i jestem tańszy, to jak mozliwe jest, że impreza rzekomo "non profiT" jst droższa? Ci ludzie nie prowadzą zadnej dokumentacji finansowej, co dawniej było nie do pomyślenia. Dzieje się to wszystko w majestacie obowiązującego prawa.
      Wycieczki szkolne to następne bagno całkowicie opanowane prze mafię nauczyciele-kierowcy autokarów rzęchów. Ale samo haslo wystarczy wam, do zrozumienia co mam na mysli.
      Jak myslicie, czy nowelizacja Ustawy zmieni tę patologie? Bo ja szczerze wątpię.
      Rozmawiałem z jednym z posłow z LPR. Powiedział: ja tu nie widzę żadnego problemu. Ja niestety widzę i to duzy
      pozdrawiam
      BRYK   odpowiedz »

      • a co na to PIT? 

        [2005-12-28 10:57 999.999.999.*]

        a co na to PIT?   odpowiedz »

      • Anna 

        [2005-12-28 14:27 999.999.999.*]

        Brawo! Wspaniała wypowiedź , strzał w dziesiatkę. Jestem właścicielem biura turystycznego i nie mogę zrozumieć jak w majestacie prawa moga działac kolonie , obozy, wycieczki szkolne organizowane przez nauczycieli, księży. Odpowiedź prosta bo nie zabrania im tego prawo. CZY DOCZEKAM SIĘ DNIA KIEDY RZĄD UPORZĄDKUJE TE SPRAWY. Wystarczy iz wprowadzi się obowiązek posiadania ubezpieczenia organizatora turystyki, uzyskania koncesji. Ale wówczas trzeba zarejestrować działalność gospodarczą płacić podatki, prowadzic księgowośc i już mamy likwidacje szarej strefy. Nauczyciele, związki sportowe wycofają sie z ogranizowania wypoczynku dla swych uczniów.
        Od biur wymaga się wszelkiej dokumentacji, natomiast nauczyciele, "sportowcy", księża dorabiają sobie na boku, nie płacą podatków i nikt w tym kraju na to nie reaguje. Pomijam fakt iż często są to wyjazdy beznadziejne ,prowadzone w obiektach które nie mają kart kwalifikacyjnych, a i opieka nad dziećmi pozostawia wiele do życzenia. Cóż rodzic nie świadomy w czym rzecz wysyłą włąsną pociechę ze swym trenerem - bo go zna i nby ma zaufanie. Ale z trenerami jest taka bajka, iż mówią dzieciom:"jak nie zapiszesz się na mój obóz sportowy to wylatujesz z obiegu( czytaj z drużyny). Przecież to skandal.
        Oczywiście iz piszę to w imieniu swego prowadzonego poprawnie i na poziomie biura turystycznego. I chyba nikogo nie zdziwi fakt, iż szlak mnie trafia na tych wszystkich pseudo organizatorów szkolnych czy kościelnych. A Państwo z tego nie ma nic, gdyż zysk trafia do kieszonki kierownika wyjazdu.Mam nadzieję iż rządy PIS-u uporządkują te sprawy już na ten rok 2006.   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję