Zobacz także
PARP rozszerza grupę odbiorców wsparcia w ramach KPO
Co przyciąga arabskich turystów do Polski?
Drugi nabór w ramach programu finansowanego z KPO
Polska zyskuje w konferencjach
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich turystów
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Regionalne wyroby kulinarne ściągną do Polski turystów?
Turyści wyjeżdżający za granicę zachwycają się pięknem krajobrazów, zabytkami, atrakcjami sportowymi, ale także wyrobami kulinarnymi. Dzięki Parmezanowi znana jest włoska Parma, a sos bolognese rozsławia Bolonię.
Francja z kolei słynie z koniaków, cydrów i szampanów, turyści przyjeżdżający do Polski chętnie piją śliwowicę łącką, mimo, że ta nie może doczekać się ani ochrony, ani nawet legalizacji. Od kilku lat nasz kraj zabiega jednak o formalne umocowanie regionalnych smakołyków w kraju a potem w całej Unii Europejskiej. Unijny certyfikat posiada już bryndza podhalańska, wkrótce będzie miał go także oscypek. 24 wyroby znalazły się na prowadzonej przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego liście produktów tradycyjnych, co jest cenione przez wytwórców, mimo że państwo niezbyt chętnie wywiązuje się z obowiązku ochrony ich znaków towarowych. I tak np. kiełbasę lisiecką, która teoretycznie jest "produktem regionalnym" i powinna być wytwarzana tylko w okolicach Czernichowa, podrabia wielka firma z Sokołowa na Podlasiu i wysyła nawet do Londynu.
Ostatnio prezes MARR Witold Śmiałek, korzystając z uprzejmości Muzeum Etnograficznego w Krakowie, przedstawił książkę kucharską "Produkt tradycyjny na małopolskim stole". Jest to rodzaj albumu (z angielską wersją), w którym zawarto wiele informacji o najsmaczniejszych tajemnicach regionu - spis oraz omówienie naszych smakołyków a także opis (wraz z przepisami) potraw przygotowanych na ich podstawie. Przepisy zawarte w książce są autorstwa nauczycieli i uczniów szkół gastronomicznych z Małopolski, uczestników dorocznego konkursu "Stół pięknie nakryty", promującego regionalne dania. Książka stanowi materiał promocyjny na targi turystyczne i oficjalne spotkania, ale jest też materiałem dydaktycznym dla szkół gastronomicznych, bo właśnie od przyszłych kucharzy zależy, czy regionalna kuchnia przetrwa i czy będzie nasz kraj reklamowała na świecie.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Nowy przewoźnik Swiss European Air Lines
Katowice: coraz więcej połączeń czarterowych i przewoźników
Ekspertyza w sprawie wypadku w Świdnicy wskazuje winnych
Medal dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej
Polacy wolą droższe wycieczki?
Przegląd ofert first minute polskich touroperatorów
Wiadomości Turystyczne codziennie na Tour Salonie
Samorząd małopolski nie zwiększy dotacji dla PKP
Raport Enovatis: drogie wyjazdy Świąteczne i Sylwestrowe 2010
Zielona Góra ma czwarty hotel trzygwiazdkowy
Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny rozpoczęty
Ludziki Michelin spacerują po Starym Mieście Krakowa
Krakowskie lotnisko z certyfikatem
Będzie kampania wizerunkowa Itaki w letnim sezonie 2006!
Cypr: pakiety turystyczne dla pracowników biur podróży
Zmiany w opłatach za wystawienie biletu
Znamy już laureata 67. Konkursu Szopek Krakowskich
Nowy wiceprezesem Lufthansy ds. Sprzedaży i Obsługi w Europie
Materiały na Egzamin na Certyfikat Kompetencji Zawodowych - Testy na Przewoźnika