Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Prawa pasażera linii lotniczych!
Według Międzynarodowej Organizacji Transportu Powietrznego IATA, łączna kwota odszkodowań, które przewoźnicy będą musieli wypłacić pasażerom za opóźnione i odwołane loty w ciągu roku może wynieść nawet 700 milionów euro.
Pasażerowie najczęściej zgłaszają skargi na przewoźników lotniczych do Europejskiego Centrum Konsumenta. Każdego dnia trafia tam około trzech, czterech skarg na linie lotnicze.
Piotr Stańczak, koordynator do spraw pozasądowych metod rozwiązywania sporów przyznał - Najczęściej dotyczą rekompensat za zniszczony lub zgubiony bagaż. Choć zdarzają się i takie, w których zdesperowany pasażer żąda zwrotu kosztów podróży, bo nikt go nie poinformował, że... lotnisko znajduje się 60 kilometrów od centrum miasta.
Według prawa pasażer w takim przypadku nie może liczyć na odszkodowanie. Jednak linia zwraca pieniądze za bilet w myśl zasady: Jeden zadowolony pasażer, to siedmiu... kolejnych.
Pasażer, który po tygodniu wczasów w Rzymie, stawił się na lotnisko zgodnie z planem lotów, który wcześniej otrzymał od linii lotniczej, a okazało się, że samolot już odleciał - ma prawo starać się o odszkodowanie.
Piotr Stańczak wyjaśnia - W sytuacji wcześniejszego rozpoczęcia lotu (choć w praktyce raczej niespotykanej) pasażer może liczyć na odszkodowanie. Po pierwsze dlatego, że spełnił warunki określone przez linię lotniczą - zgłosił się w odpowiednim czasie do odprawy biletowo-bagażowej. Po drugie, dlatego, że późniejszy przylot do Polski może dla niego oznaczać np. dzień nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, konieczność zarezerwowania noclegu w hotelu, koszty dojazdu do niego.
Osoba, która znajdzie się w takiej sytuacji, powinna zdobyć jak najwięcej dowodów potwierdzających zdarzenie. Przede wszystkim musi zgłosić to w check-in oraz zachować wszystkie rachunki lub dowody zakupu. Łatwiej wtedy będzie dochodzić roszczeń oraz oszacować wysokość poniesionych szkód.
W takiej sytuacji ma zastosowanie prawo ogólne, gdyż między pasażerem, a linia lotniczą doszło do podpisania umowy na ustalonych warunkach.
W praktyce przewoźnicy proponują pasażerom najbliższy lot i dodatkowo np. bezpłatny posiłek na pokładzie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Prawa pasażera linii lotniczych
[2007-06-15 19:04 62.205.111.*]
paranoja mojemu mezowi zaginal bagaz i linie nawet nie staraja sie cokolwiek zrobic mimo kilku juz reklamacji... odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Michał Fijoł znów prezesem PLL
Dział dla turystów:
Katowice Airport ostrzega przed
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Zmarł Tony Ryan - założyciel linii lotniczych Ryanair
Pożar w samolocie na francuskim lotnisku Orly
Travelplanet.pl - większa strata netto
Lotnisko we Wrocławiu: pozytywne wyniki ruchu lotniczego w listopadzie br.
Linie Centralwings zanotowały 73 mln zł straty
Alpejskie kurorty do wyburzenia, wyciągi do zamknięcia..
eSKY.pl: wakacje w październiku
Malezyjskie hotele w Europie. Będą zarabiać jak Ryanair?
Zakopane: ceny spadają, a turystów mało
Grupa TUI rozpoczęła rok z pozytywnymi wynikami
Egipska oferta Oasis Tours 2010 - dwie nowe sieci hotelowe
Prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie Sindbada S.A.!
Katastrofa u wybrzeży Bahrajnu
Mniej tanich połączeń z polskich lotnisk?
Zachodniopomorskie: podsumowanie sezonu turystycznego
Będzie kolejna średniowieczna atrakcja turystyczna w Polsce: gród w Ogrodzieńcu
Krewetki w menu McDonalds już od lipca
O overbookingu w krakowskich hotelach wiedzą już wszyscy!
Wrześniowy wzrost cen noclegów w zachodniej Europie
Korfu- świetny i niedrogi Hotel Ipsos Beach 3*