Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Współpraca z biurem podróży - przygotowanie ofert
- Poszukiwana specjalistka d/s turystyki...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA / GRECJA
- specjalista ds. turystyki - TOMASZÓW MAZOWIECKI
- REZYDENT TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów - Gdańsk
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
IV edycja konkursu organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną
We wtorek, 7 lutego w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie wręczono nagrody i wyróżnienia w konkursach im. M. Orłowicza i na turystyczną pamiątkę z regionu.
Konkurs im. M. Orłowicza organizuje Polska Organizacja Turystyczna wraz ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Rzeczpospolitej Polskiej i Klubem Publicystyki Turystycznej.
Konkurs organizowany jest w ramach promocji Polski na rynku krajowym. Jego celem jest wskazanie najlepszych materiałów prasowych, audycji radiowych oraz programów telewizyjnych, promujących regionalne atrakcje i produkty turystyczne. Organizatorzy dzięki konkursowi chcą zwiększyć zainteresowanie mediów turystyką krajową, której poświęca się znacznie mniej uwagi niż turystyce zagranicznej.
W IV edycji konkursu wzięło udział kilkudziesięciu dziennikarzy i publicystów. Reprezentowali oni całą prasę krajową od ogólnopolskich dzienników i tygodników po pisma lokalne. Do konkursu przystąpili także ogólnopolskie i regionalne stacje telewizyjne i radiowe. Organizatorzy zwracają uwagę na bardzo wysoki poziom zgłoszonych materiałów.
Nagrodę Orłowicza w kategorii materiałów prasowych otrzymali:
- Mariusz Przybylski - Rzeczpospolita za konsekwentne popularyzowanie na łamach ogólnopolskiego dziennika turystyki jako dziedziny gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem jej znaczenia dla tworzenia miejsc pracy, inwestycji oraz wzrostu dochodu narodowego.
- Marek Henzler- Polityka za pomysł i autorstwo artykułów z serii "Pomniki Techniki", promujących zasoby dziedzictwa przemysłowego i obiekty pomilitarne, które wzbogacają ofertę rynku turystycznego.
Wyróżnienia w kategorii materiałów prasowych otrzymali:
- Joanna Podolska - Gazeta Wyborcza za konsekwentne propagowanie na łamach ogólnopolskiego dziennika historii, tradycji, piękna i niepowtarzalnych klimatów Łodzi, a także inicjowanie wielu wydarzeń służących podnoszeniu stopnia identyfikacji mieszkańców ze swoim miastem.
- Danuta Górszczyk - Gazeta Krakowska za popularyzację walorów turystycznych Małopolski, a w szczególności za cykl artykułów dotyczących plebiscytu "Wielkie Odkrywanie Małopolski".
- Kazimierz Netka- Dziennik Bałtycki za konsekwentne popularyzowanie na łamach prasy regionalnej i ogólnopolskiej walorów turystycznych województwa pomorskiego.
Specjalną nagrodę Orłowicza w kategorii materiałów radiowych otrzymało:
- Polskie Radio S.A. za całokształt osiągnięć w dziedzinie promocji Polski, w tym polskiej turystyki. W ciągu 80 lat swojego istnienia Polskie Radio było tą instytucją, która wniosła największy wkład w promocję turystyczną Polski. Autorami audycji poświęconych tej tematyce były dziesiątki dziennikarzy i to ich właśnie organizatorzy postanowili uhonorować tą specjalną nagrodą.
Nagrodę Orłowicza w kategorii materiałów radiowych otrzymała:
- Sława Bieńczycka - Polskie Radio S.A Program I za propagowanie polskiej turystyki w "Lecie z Radiem", a zwłaszcza w Magazynie Turystycznym "Polska da się lubić" i wysokiej klasy profesjonalizm w dziennikarstwie radiowym.
Wyróżnienia w kategorii materiałów radiowych otrzymały:
- Monika Sędzierska i Krzysztof Baług - Polskie Radio Zachód za propagowanie walorów turystycznych, przyrodniczych i kulturowych Ziemi Lubuskiej, a zwłaszcza za cykl audycji "Lubuskie perły".
- Magdalena Lipiec - Polskie Radio, Rozgłośnia Regionalna w Lublinie za propagowanie walorów turystycznych regionu, a zwłaszcza za cykl audycji "Perły i perełki Lubelszczyzny".
Nagrodę Orłowicza w kategorii materiałów telewizyjnych otrzymała:
- Halszka Wasilewska - Program I TVP za autorstwo i realizację cyklu programowego "Lato z jedynką", stanowiącego jedyną tego rodzaju prezentację polskich regionów, ich mieszkańców, atrakcji turystycznych, a także osobliwości kulturalnych i przyrodniczych.
Wyróżnienia w kategorii materiałów telewizyjnych otrzymali:
- Andrzej Kisiel - Telewizja Polska Oddział w Szczecinie za wieloletnie twórcze zaangażowanie w promocję atrakcji turystycznych Pomorza Zachodniego, a zwłaszcza cykliczny program telewizyjny "Pomorskie Krajobrazy"
- Magdalena Różycka i Aneta Chwalba - TVP 3 Katowice za propagowanie aktywnego wypoczynku w województwie śląskim w cyklicznym programie telewizyjnym "Trzymaj formę"
- Telewizja Kablowa Toruń za profesjonalizm i oryginalną formę prezentacji atrakcji turystycznych w programach telewizji kablowej, a zwłaszcza programy pokazujące Zamek w Malborku i piękno przyrody Brodnickiego Parku Krajobrazowego.
Do III edycji konkursu na turystyczną pamiątkę z regionu zgłoszono 70 eksponatów w trzech kategoriach.
Pamiątki zgłaszane były w kategoriach: wyroby symbolizujące region, miejscowość lub lokalną tradycję, artystyczne dzieła z lokalnym motywem oraz wytwory sztuki kulinarnej i regionalne przysmaki o unikalnej recepturze.
Komisja Konkursowa pod przewodnictwem Jana Wieczorkowskiego, prezesa Małopolskiej Organizacji Turystycznej przyznała 3 nagrody główne, nagrodę specjalną i 9 wyróżnień.
Nagrodę specjalną w konkursie na "Turystyczną Pamiątkę z Regionu" otrzymała Kopalnia Soli "Wieliczka" Trasa Turystyczna sp. z o.o. za wykonane z soli pamiątki - solne lampy, świeczniki, naszyjniki z soli kryształowej, które są najpiękniejszymi i najchętniej kupowanymi pamiątkami z pobytu w Kopalni Soli w Wieliczce.
Nagrodę w kategorii wyrobów symbolizujących region, miejscowość lub lokalną tradycję otrzymał:
- Dariusz Lipiński - Emporium Toruń za drewniane skrzynki wykonane w kształcie toruńskich zabytków (wieży Ratusza, Domu Kopernika, barokowego spichlerza), które służą jako pudełka do kubków lub pierników i same w sobie są atrakcyjną pamiątką.
Wyróżnienia w kategorii wyrobów symbolizujących region, miejscowość lub lokalną tradycję otrzymali:
- Tomasz Bohdanowicz - Bielawa za Sowy z Gór Sowich - figurki sów wykonane ręcznie w drewnie, stanowiące symbol nie tylko pasma górskiego, ale także powiatu dzierżoniowskiego.
- Urząd Miasta Zgierza za Jeża z Miasta Zgierza, znakomicie wykreowany symbol promocyjny miasta, inspirowany wierszem Wandy Chotomskiej "Przygody Jeża spod Miasta Zgierza".
- Krystyna Tarnacka - Lidzbark Warmiński za Warminki - lalki w stroju warmińskim z XVIII wieku, pamiątkę, która uczy historii, jest estetyczna, tania i chętnie kupowana.
Nagrodę w kategorii artystycznych dzieł z lokalnym motywem otrzymali:
- Renata Pawełek i Jakub Maliszewski - Gdańsk za Miniaturę Magnetyczną zawierającą ilustracje przedstawiające obiekty architektoniczne, ciekawe miejsca, ich historię i symbole różnych regionów, stanowiącą pamiątkę o wyjątkowo atrakcyjnych walorach artystycznych i bardzo czytelnym przekazie.
Wyróżnienia w kategorii artystycznych dzieł z lokalnym motywem otrzymali:
- Krystyna Lis - Chąśno za wycinankę ażurową symbolizującą region łowicki.
- Józef Skowroński - Ełk za pamiątkę "Bocian w locie", wykonaną przez twórcę ludowego z Warmii i Mazur, regionu, w którym znajdują się największe kolonie tych ptaków, wzbudzając zachwyt turystów zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
- Barbara Tarasewicz - zespół twórczyń ludowych z Lipska za pisankę z Lipska, tradycyjny wielowiekowy rekwizyt wielkanocny, charakterystyczny dla północnej części województwa podlaskiego, stanowiącą pamiątkę popularną wśród turystów, odwiedzających Biebrzański Park Narodowy.
Nagrodę w kategorii wytworów sztuki kulinarnej i regionalnych przysmaków o unikalnej recepturze otrzymali:
- Artur Urbański - Burmistrz Miasta Jawora za Św. Marcina z piernika, pamiątkę symbolizującą miasto Jawor, jego bogate tradycje związane z wypiekiem pierników i nawiązującą do postaci Św. Marcina z Tours, którego wizerunek umieszczony został w herbie miasta i widnieje na wielu obiektach zabytkowych Jawora.
Wyróżnienia w kategorii wytworów sztuki kulinarnej i regionalnych przysmaków o unikalnej recepturze otrzymali:
- Anna Zaniewicz - Klimiuk Międzyrzec Podlaski za pamiątkę "Sękacz podlaski", unikalny w artystycznej formie i smaku produkt regionalny wschodnich kresów Rzeczpospolitej.
- Ryszard Rączka - Kraków za skrzynkę drewnianą "Ciasteczka z Krakowa", opartą na tradycyjnej kuchni regionalnej kompozycję ręcznie robionych ciasteczek o niepowtarzalnych walorach smakowych, stanowiącą atrakcyjny prezent z Krakowa.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Gdzie chcieliby polecieć
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział wydawnictwa:
MROT zachęca mieszkańców Mazowsza do poznawania własnych
Powstanie katalog ofert incentive z
Spragnieni Podróży - fragment
ETC publikuje wskazówki jak uczynić turystykę bardziej
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Wielkie Jeziora Mazurskie w finale konkursu na siedem cudów natury!
BP Travelbank: Nowy departament turystyki przyjazdowej
Kraków - brak promocji restauracji serwujących polską kuchnię
Gazeta Wyborcza: łódzka turystyka kuleje, a magistrat śpi
Deutsche Bahn będzie płacić podróżnym za spóźnienia pociągów
Corinthia Group do 2010 roku będzie mieć 30 hoteli w portfolio
Biuro Alfa Tur z Wrocławia p.Ciszewska?
Fischer Air Polska - EuroCharter - PrimaCharter - ewolucja nazwy przewoźnika
Berlin: boeing lądował awaryjnie z powodu... zepsutego telewizora
Rainbow Tours rozstrzygnął konkurs
Dom Jana Pawła II w Wadowicach przejdzie gruntowną modernizację
Kłopoty ze studium lotniska centralnego?
Prawa pasażera linii lotniczych!
Gdańsk w tym roku odwiedziło 36 wycieczkowców
Niemcy: największa w historii liczba turystycznych przyjazdów
Kampania promocyjna stolicy pt. "Tak widzę Warszawę"
Błąd pilota przyczynił się do śmierci dwóch polskich turystów na Krecie?
Polskie góry: wiosenna aura nie przyciąga turystów