Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Żywiec
- Tui Wadowice
- Szukamy pracownika do biura agencyjnego
- Pielęgniarka, Ratownik Medyczny KOLONIE i OBOZY...
- Doradca Turystyczny
- Szukam pilota na wyjazd w terminie 07-09.03
- Wakacje.pl CH Dąbrówka Carrefour Katowice
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds turystyki Mysłowice
- ITAKA BEŁCHATÓW - Prezenter oferty turystycznej


Zobacz także
Sposób Air France na cele klimatyczne
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję Europejską
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów Microsoftu
Wybrano najlepsze linie lotnicze w Polsce
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to porażka
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Koniec z nielegalnym subsydiowaniem przewoźników?
Bruksela sprawdza zasady pomocy udzielonej tanim przewoźnikom przez porty lotnicze. Jednemu z niemieckich lotnisk, zarzucała nielegalne subsydiowanie linii. Czy kolejne będą porty polskie?
Brukselscy urzędnicy zbadają, czy władze berlińskiego lotniska Schoenefeld udzielały ośmiu tanim liniom (m.in. easyJet, Germanwings i Ryanair), nielegalnej pomocy publicznej. Należąca do rządu firma zarządzająca portem, od 2003 r. zawierała wiele umów dwustronnych z liniami (posiadającymi swoje bazy na lotnisku), które miały zapewniać wybranym liniom lotniczym niższe opłaty lotniskowe niż oficjalnie obowiązujące.
Podobne zarzuty mogą paść również pod adresem polskich portów, gdyż linie lotnicze w Polsce i samorządowcy często lawirują na granicy unijnych przepisów o pomocy publicznej. Tani przewoźnicy w odważny sposób umieją domagać się pomocy od władz portów i lokalnych samorządów. - Niewykluczone, że Komisja, raz zainteresowana jakimś tematem, zechce się przyjrzeć zasadom funkcjonowania linii lotniczych na innych lotniskach, w tym w Polsce - oznajmił Sebastian Gościniarek, ekspert PricewaterhouseCoopers. Unijne normy o pomocy publicznej, można jednak pominąć. Wg ekspertów w praktyce polega to na tym, iż przewoźnik zawiera z władzami regionu (w którym znajduje się port lotniczy), umowę o współpracy marketingowej na promocję regionu. Natomiast samorząd oficjalnie płaci za reklamę umieszczoną na stronie internetowej przewoźnika.
Przykładem tego typu działań w Polsce jest Ryanair, który niejednokrotnie publicznie ogłaszał, że na decyzje o uruchomieniu danego połączenia wpływa m.in. gotowość regionu do reklamowania się na jego stronach internetowych. Irlandzka linia, to największy tani przewoźnikiem w Polsce, zatem być może Komisja Europejska będzie chciała przyjrzeć się zasadom funkcjonowania linii w polskich portach - zwłaszcza, że Ryanair zapowiedział ostatnio, iż pozwie Komisję za brak reakcji na skargi dotyczące państwowej pomocy m.in. dla Air France-KLM Group i Lufthansy. Wg ekspertów, zapowiedzi te mogły Brukselę tylko rozzłościć.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Dział prawo i podatki:
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
PLL LOT publikuje wyniki
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony
Travelplanet.pl bez przewodniczącego rady nadzorczej
Karczma Soplicowo niczym z "Pana Tadeusza"
Będzie nowy trzygwiazdkowiec w Suwałkach
Niemieckie pociągi na torach woj. zachodniopomorskiego
Udaremniony przemyt 180 kg amfetaminy w Bułgarii
Aer Lingus już 50 lat obsługuje loty transatlantyckie
Fischer Air Polska - EuroCharter - PrimaCharter - ewolucja nazwy przewoźnika
Więcej hoteli sieci Mariott w Europie
Na lotnisko w Katowicach będzie można dotrzeć pociągiem dopiero po 2012 roku
Na polskich lotniskach utrzymuje się ujemna dynamika wzrostu liczby pasażerów
Łódź: Targi turystyczne "Na Styku Kultur" z kilkoma nowościami
IV edycja konkursu organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną
Konflikt leśników i ośrodków jeździeckich, żyjących z końskiej turystyki
Kujawsko-Pomorskie drugi raz nominowane do Złotych Formatów
Wizyta Busha sparaliżowała ruch lotniczy na Heathrow
Akcje Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego na sprzedaż!
Wielkie Jeziora Mazurskie w finale konkursu na siedem cudów natury!