Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Za opóźnione loty pasażerowie otrzymają odszkodowania
Pasażerowie samolotów, które będą miały co najmniej trzygodzinne opóźnienia będą mogli ubiegać się o takie samo odszkodowanie jak pasażerowie lotów odwołanych. Tak zadecydował Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu. Trybunał doprecyzował tym samym unijne rozporządzenie z roku 2004 w sprawie odszkodowań oraz pomocy dla pasażerów lotniczych.
W myśl tej decyzji, w przypadku odwołania lotu bądź odmowy wstępu na pokład, ponieważ linia sprzedała więcej biletów niż posiada miejsc w samolocie, przysługuje zryczałtowane odszkodowanie wynoszące od 250 do 600 euro, zależnie od długości trasy.
Rozporządzenie nie mówi wyraźnie, że pasażerowie opóźnionych lotów będą mogli skorzystać z prawa do odszkodowania.
Unijni sędziowie uznali jednak, że pasażerowie, którzy dotrą na miejsce kilka godzin później, niż przewiduje to rozkład, nie mogą być traktowani gorzej.
Jak głosi wyrok: "Ponoszą oni analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu, a co za tym idzie są w porównywalnej sytuacji. Nie jest uzasadnione odmienne traktowanie pasażerów opóźnionych lotów, którzy przybywają do miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej godzinie przylotu".
Trybunał zwrócił uwagę, że tego typu opóźnienie nie jest podstawą do uzyskania odszkodowania, jeśli było spowodowane nadzwyczajną sytuacją, której nie można było uniknąć mimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. Sędziowie odrzucają z góry uznanie za tego typu okoliczność problemów technicznych, na które dosyć często powołują się przewoźnicy, bowiem tych z reguły można uniknąć przeprowadzając prawidłowe kontrole samolotów.
Sprawa została rozpatrzona w Luksemburgu dzięki inicjatywie niemieckich i austriackich pasażerów linii Condor oraz Air France, którzy domagali się bez większego efektu odszkodowania za opóźnienie ich lotu o 25 i 22 godziny.
Swoich praw dochodzili przed sądami w swoich krajach, które, w wyniku niejasnych unijnych przepisów, zwróciły się z prośbą do Trybunału w Luksemburgu o wykładnię rozporządzenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Rok 2009: wydatki państwa i turystów na turystykę
Więcej pasów do odprawy na przejściu w Gołdapi
Usługa pocztowa w samolotach Centralwings
Wielka Brytania: nowe prawo wizowe
Największa linia lotnicza w Polsce
Utrecht: Międzynarodowe Targi Turystyczne "Vacantiebeurs 2007"
50 pasażerów nie chciało wyjść z samolotu SkyEurope w Warszawie
Renowacja "Wielkiej Księgi historii i kultury Polski" - Cmentarza Bernardyńskiego w Wilnie
Dlaczego warto odwiedzac Sandomierz?