Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Za opóźnione loty pasażerowie otrzymają odszkodowania
Pasażerowie samolotów, które będą miały co najmniej trzygodzinne opóźnienia będą mogli ubiegać się o takie samo odszkodowanie jak pasażerowie lotów odwołanych. Tak zadecydował Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu. Trybunał doprecyzował tym samym unijne rozporządzenie z roku 2004 w sprawie odszkodowań oraz pomocy dla pasażerów lotniczych.
W myśl tej decyzji, w przypadku odwołania lotu bądź odmowy wstępu na pokład, ponieważ linia sprzedała więcej biletów niż posiada miejsc w samolocie, przysługuje zryczałtowane odszkodowanie wynoszące od 250 do 600 euro, zależnie od długości trasy.
Rozporządzenie nie mówi wyraźnie, że pasażerowie opóźnionych lotów będą mogli skorzystać z prawa do odszkodowania.
Unijni sędziowie uznali jednak, że pasażerowie, którzy dotrą na miejsce kilka godzin później, niż przewiduje to rozkład, nie mogą być traktowani gorzej.
Jak głosi wyrok: "Ponoszą oni analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu, a co za tym idzie są w porównywalnej sytuacji. Nie jest uzasadnione odmienne traktowanie pasażerów opóźnionych lotów, którzy przybywają do miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej godzinie przylotu".
Trybunał zwrócił uwagę, że tego typu opóźnienie nie jest podstawą do uzyskania odszkodowania, jeśli było spowodowane nadzwyczajną sytuacją, której nie można było uniknąć mimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. Sędziowie odrzucają z góry uznanie za tego typu okoliczność problemów technicznych, na które dosyć często powołują się przewoźnicy, bowiem tych z reguły można uniknąć przeprowadzając prawidłowe kontrole samolotów.
Sprawa została rozpatrzona w Luksemburgu dzięki inicjatywie niemieckich i austriackich pasażerów linii Condor oraz Air France, którzy domagali się bez większego efektu odszkodowania za opóźnienie ich lotu o 25 i 22 godziny.
Swoich praw dochodzili przed sądami w swoich krajach, które, w wyniku niejasnych unijnych przepisów, zwróciły się z prośbą do Trybunału w Luksemburgu o wykładnię rozporządzenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Rok 2009: wydatki państwa i turystów na turystykę
Więcej pasów do odprawy na przejściu w Gołdapi
Usługa pocztowa w samolotach Centralwings
Wielka Brytania: nowe prawo wizowe
Największa linia lotnicza w Polsce
Utrecht: Międzynarodowe Targi Turystyczne "Vacantiebeurs 2007"
50 pasażerów nie chciało wyjść z samolotu SkyEurope w Warszawie
Renowacja "Wielkiej Księgi historii i kultury Polski" - Cmentarza Bernardyńskiego w Wilnie
Dlaczego warto odwiedzac Sandomierz?