Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Promocja Krakowa: Chaos przerodzi się w porządek?
Promocja krakowskiej turystyki oceniana była już wiele razy. Niestety, większość ocen (oczywiście z wyjątkiem opinii samooceniających się osób, zajmujących się promocją miasta) jest mało optymistyczna. Poniżej zamieszczamy kolejną interesującą ocenę - spostrzeżenia Jakuba Szkutnika, osoby nie związanej obecnie z turystyką, opublikowane w Gazecie Wyborczej.
Jakub Szkutnik, urodzony w 1982 roku, absolwent prawa Uniwersytetu Jagielońskiego jest członkiem stowarzyszenia Forum dla Polski. Kilka lat pracował jako menedżer krakowskiej sieci hosteli, a także w biurze turystyki przyjazdowej. Szkutnik nie jest już zaangażowany zawodowo, ale przekazał "Gazecie Wyborczej" kilka swoich spostrzeżeń na temat turystyki w Krakowie.
Szkutnik uważa, że słowem, które najlepiej opisuje obecną sytuację w Krakowie pod względem promocji turystyki jest chaos. Zaznacza, że nie ma konkretnej osoby, która jest odpowiedzialna za budowanie marki miasta, spójną koncepcję promocji oraz identyfikację wizualną. Nie wiadomo, czy się tym zajmować Wydział Promocji Urzędu Miasta, Krakowskie Biuro Festiwalowe, czy też pełnomocnik prezydenta do spraw turystyki.
Szkutnik uważa też, logo Krakowa jest słabo rozpoznawalne. Zaznacza, że na największych targach turystycznych w Europie, czyli berlińskim ITB, stoisko Krakowa zostało upchnięte w regionie Małopolska w ten sposób, że potencjalni turyści, którzy szukali informacji o mieście, kierowali się do stoisk biur podróży lub hoteli z pytaniem, gdzie można znaleźć osoby reprezentujące Kraków.
Szkutnik zaznacza - Kraków w ostatnich latach nie podejmuje działań marketingowych w celu przyciągnięcia klienteli innej niż ta, która i tak sama do nas przyjeżdża.
Do Krakowa latają tanie linie i to właśnie one przywożą dużą grupę specyficznych turystów, nastawionych głównie na rozrywkę. Jednak nie jest to żaden sukces osób, które zarządzają promocją miasta. Ryanair i SkyEurope latają do Krakowa, ponieważ im się to opłaca, a Brytyjczycy korzystają z tego połączenia, bo miasto ma swój klimat i tanie piwo. Szkutnik dodaje - Ani jedno, ani drugie nie jest zasługą obecnych władz. Czegóż jednak oczekiwać, skoro od dawna nikt nie może poradzić sobie nawet z obcojęzycznymi wersjami oficjalnego miejskiego serwisu internetowego?
Miejski serwis internetowy dostępny jest w języku angielskim, ale już wersji francuskiej i niemieckiej nie ma. Jedyne co się pojawia to strona tytułowa w wybranym języku, ale menu jest już tylko po angielsku.
Szkutnik podsumowuje - Nic dziwnego że po dłuższym zastanowieniu chaos jest jedynym słowem, które nasuwa się przy wyciąganiu wniosków z analizy systemu zarządzania promocją turystyki w Krakowie. Życzyłbym nam wszystkim, aby z tego chaosu narodził się kiedyś porządek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-12 21:01 81.219.148.*]
hehe...'82rocznik czyli 25lat a jak mozna przeczytac "Kilka lat pracował jako menedżer krakowskiej sieci hosteli" -ciekawe ile mial lat kiedy zaczynal prace jako menadzer;) ...a zeby to jeszcze pogodzic z prawem na UJcie:D to sie nazywa wykwalifikowana kadra;) odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 11:57 213.238.119.*]
Widocznie młody zdolny człowiek, ale jego spostrzeżenia sa bardzo trafne. Mozna rzecz promocja ograniczna sie do minimum, a miasto na tym traci.... Wstyd, ze krakowskie convention bureau (jedno z najstarszych w PL) nie ma jeszcze swojej strony a Poznan i Wrocław maja i to całkiem nie złe!..... Przy całej miłosci dla tego miasta nie boje sie powiedziec ze Krakow to taki Krakowek:):):) Zoska odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 17:29 80.51.55.*]
To co obecnie dzieje sie w Krakowie to istny nie chaos - a bajzel, żeby nie powiedzieć bardziej dosłowie ! Po ulicach plątają się pseudo-przewodnicy bez licencji opowiadający turystom takie bzdury że aż coś się dzieje jak sie tego słucha - a gdzie dobrze działająca jak na zachodzie policja turystyczna? Równie dużo by opowiadać co do samej promocji głównych atrakcji turystycznych miasta - nie wiem czy WŁADZE WAWELU widzą jak beznadziejnie wygląda promocja tego głónego zabytku Krakowa - nie dość że będąc na wzgórzu ciężko się jest np dopatrzeć dobrze opracowanych podpisów w różnych językach pod konkretnymi eksponatami (nie mówiąc już że ich ekspozycja jest w tak beznadziejny sposób przedstawiona, że turysta nawet przechodząc koło gabloty z najważniejszymi eksponatami z uwagi na nieumiejętne ich wyeksponaowanie nigdy by sie nie domyślił, że przechodzi obok czegoś ważnego), to STRONA INTERNETOWA WAWELU WRĘCZ ODSTRASZA !!! WSTYD !!! Jeśli władze Wawelu nie potrafią sobie poradzić z opracowaniem dobrze wyglądającej strony internetowej - sugeruje zaczerpnąć wzorców z już instniejących stron internetowych np. zachodnich muzeów, pałaców, itp. odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 18:51 213.134.160.*]
niestety w pełni muszę sie zgodzić z tą krytyczną oceną prmocji Krakowa, osobiście brałem udział w zakończonych w niedzielę targach ITB i też byłem zdruzgotany tym co reprezentuje Kraków oraz POT...
Opole i wiele innych, jeszcze mniejszych miast było widoczne i wyraźnie wyróżnione, natomiast "Kraków" pojawił się tylko w jednym miejscu - pod wiele mówiącym ;-) osobom z zagranicy hasłem "region małopolski"! skandal
..?! odpowiedz »Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2008-03-15 19:49 82.229.183.*]
a niby dlaczego to wina POTu odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-23 19:41 83.21.148.*]
szukam osoby urodzonej 09.09,82 w Lublinie odpowiedz »
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział hotele, pensjonaty:
POT promuje Polskę w Europie i
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Będziemy mieli paszporty z mikroprocesorem!
Tatry: śniegu jak na tę porę roku jest niewiele
W Karkonoszach i Kotlinie Kłodzkiej panują dobre warunki narciarskie
Wiosną w rozkładzie lotów z Balic pojawi się 8 nowych połączeń Ryanair
Podwyżka cen biletów wstępu do TPN
Akcja "Bezpieczne Wakacje 2006"
Przebudowano skrzyżowanie na "zakopiance"
Zachęty dla agentów Virgin Atlantic
Rainbow Tours podaje dobre prognozy na bieżący rok
Euronet zainstaluje na lato 11 sezonowych bankomatów dla turystów
Poprzez eSKY.pl turyści będą mogli skorzystać z oferty Expedii
Kontrole kąpielisk przed letnim sezonem
Wielkanocna promocja PKP - Tani Bilet Turystyczny
Pomimo kryzysu i kursu walut wyjazdy na narty nie podrożały?
Nowe ścieżki rowerowe w Lublinie
Dobre wyniki finansowe easyJet za 2008 rok
Samorząd województwa dolnośląskiego zakupił nowe szynobusy
Czy wycieczki bedą jeszcze tańsze? na zachodzie jest już taka tendencja!