Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Turysta może pozwać organizatora przed sąd właściwy dla swojego miejsca zamieszkania?
Dodatkowe środki na Podróże z klasą rozeszły się w 4 minuty
MEN opublikowało listę dofinansowanych wycieczek szkolnych
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony lot
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej Polski
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
UWAGA: istotne wyjaśnienie na końcu tekstu!
Rodzice, których córka zaszła w ciążę na koloni, mogą domagać się odszkodowania od wychowawcy lub ubezpieczyciela.
Opiekunowie na koloniach muszą dbać o bezpieczeństwo kolonistek, a także dopilnować, aby nie zaszły w ciążę. Taki obowiązek nałożyło na nich rozporządzenie Ministerstwa Edukacji. Resort chce, aby opiekunowie ponosili odpowiedzialność za wszystkie uszczerbki na zdrowiu swoich podopiecznych, w tym także za przypadkową ciążę.
Dla wychowawców jest to duży kłopot. Zgodnie przyznają, że upilnować małoletnich kolonistów wcale nie jest łatwo. Marek, opiekun na koloniach w Lądku Zdroju wyznaje - Musimy nasłuchiwać, obserwować i nie raz warować całą noc, aby do niczego nie doszło. Marta Rataj z obozu w Łebie dodaje - W tym wieku dzieci mają burzę hormonów i nie jest ich łatwo upilnować.
Jednak zgodnie z ministerialnym rozporządzeniem, jeśli uczestniczka kolonii zajdzie w ciążę, to jej opiekunowie mogą stanąć przed sądem pod zarzutem niedopełnienia obowiązków. Grozi za to nawet 5 lat więzienia lub wypłata alimentów - od 10 zł do 3 tys. zł miesięcznie przez cały rok.
Marek Tyciński, sędzia z Torunia wyjaśnia - Ciąża przecież może zagrozić bezpieczeństwu nieletniej osoby, a nawet uniemożliwić kontynuację nauki.
Pierwsze tego typu sprawy toczą się już przed sądami w Krakowie, Gdańsku i Lublinie. Rodzice 15-letniej Marty z Wrocławia udowodnili, że córka zaszła w ciążę na zimowym obozie w górach i otrzymali alimenty dla dziecka.
Kolonijni wychowawcy, aby uniknąć płacenia zaczęli się ubezpieczać przed takimi przypadkami. Towarzystwa ubezpieczeniowe sprzedają im specjalne pakiety OC. Dwutygodniowa polisa kosztuje 60 zł.
Marta Krawczyk, wychowawca na koloniach we Władysławowie wyznaje - Nie chcę mieć później problemów, a tak, jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to odszkodowanie wypłaci towarzystwo, a nie ja.
Doktor Grzegorz Południewski, ginekolog podkreśla - Pociąganie wychowawców do odpowiedzialności za ciążę kolonistki jest nieporozumieniem. Dzieci po prostu nie mają wychowania seksualnego i stąd wczesne inicjacje seksualne i późniejsze kłopoty. A za to odpowiedzialność powinni brać rodzice i szkoła.
Poniżej odpowiedź Rzecznika Prasowego Ministra Edukacji na artykuł w Metrze:
Szanowna Pani Redaktor,
Na podstawie art. 31 ustawy - Prawo prasowe, w związku z artykułem Pana Łukasza Antkiewicza "Kolonie bez zabezpieczenia" ("Metro" nr 884 z 18 lipca 2006 r., s. 6), uprzejmie proszę o zamieszczenie na łamach kierowanego przez Panią dziennika następującego sprostowania.
Informuję, że nie istnieje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej, które regulowałoby kwestię sankcji prawnych dla wychowawcy, wynikających z sytuacji zajścia w ciążę wychowanki w czasie jej pobytu w placówce wypoczynku.
Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67) do obowiązków wychowawcy należy w szczególności:
1) zapoznanie się z kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku,
2) prowadzenie dziennika zajęć,
3) opracowywanie planów pracy wychowawczej grupy,
4) organizowanie zajęć zgodnie z rozkładem dnia,
5) sprawowanie opieki nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych,
6) zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom grupy,
7) prowadzenie innych zajęć zleconych przez kierownika placówki wypoczynku.
Wychowawca zatem organizuje zajęcia związane z wypoczynkiem oraz sprawuje całodobową opiekę nad dzieckiem.
W rozporządzeniu zostały wymienione dziedziny życia, za które szczególnie odpowiada wychowawca (higiena, zdrowie i wyżywienie).
Rozporządzenie obowiązuje od 1997 r., tak więc warunki, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku regulowane są już od prawie dziesięciu lat.
W tekście Pana Antkiewicza natomiast występuje wyraźna sugestia, że opiekunowie właśnie od "teraz" muszą dopilnować, aby kolonistki nie zaszły w ciążę.
Od Redakcji:
Dziennikarz Metra się mylił, a my w ślad za nim powtórzyliśmy błędną informację o rozporządzeniu. Jednakże opiekunowie młodzieży nie mogą spać spokojnie, gdyż problem nie leży tylko w rozporządzeniu, ale także w sądach i w nowym podejściu do określenia przez nie zakresu odpowiedzialności opiekunów. Tak więc, jeśli sądy regularnie zaczą orzekać, iż opiekun kolonii/obozu odpowiada za ciążę osób, które znalazły się pod jego opieką, to niestety będzie to sytuacja bardzo niekomfortowa i właściwie w praktyce zmuszająca do ubezpieczenia się od takiej odpowiedzialności.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
[usunięto]
[2006-07-19 10:13 83.16.241.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 10:24 83.20.115.*]
ja uważam, że jeśli dziewczyna sie sama nie upilnuje to nikt inny nie bedzie w stanie zrobić tego za nią!!! Rodzice oczywiście nie widzą winy u córki tylko u opiekuna bo najłatwiej jest zrzucić winę na kogoś a nie obwiniać siebie!!! odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 10:25 83.18.34.*]
to już jest szczyt polskiej głupoty, żeby odpowiadać za nieletnią, dobrze wie co robi nawet jak ją nikt nie uczy odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 10:28 83.143.128.*]
WCZORAJ W DZIENNIKU MóWILI żE prawnie to jest niemożliwe. Zgodnie z przepisami alimentów można żądać tylko od ojca. Taka nastolatka musiałaby udowodnić że to wina wychowawcy czyli np że wychowawca zorganizował schadzkę itp. W praktyce nie ma szans żeby sąd przyznał alimenty albo odszkodowanie- zresztą nawet towarzystwa ubz. nie ubazpieczają wychowawców od ciąży- to jakaś bzdura na maxa. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2007-05-20 20:28 83.7.149.*]
To prawda, że wychowawcy kolonijni nie płacą zadnych alimentów. No chyba, że tak sie stało, że to jest dziecko tego wychowawcy. A co do odszkodowania to podobno rodzice mają prawo rządać, tytułem nie odpwiedniej opieki, czy coś w tym stylu. Podobno też śsą juz ubezpieczenia specjalnie przygotowane dla wychowawców koloni, które ubezpieczają od czegoś takiego. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 10:38 213.216.65.*]
Nie którzy opiekunowie mogą dojść do wniosku, że nie ma co ryzykować, żeby za cudze płacić i sami zaczną zaspakajać swoje podopieczne, a chłopców wyśłą na "polowanie" do innej kolonii :-). Swoją drogą, to myślę, że jak już ma ktoś płacić, to ewentualnie rodzice tatusia, "bo do tanga trzeba dwojga" i jak się chce komuś zatanczyć, to nie ma możliwości upilnowania. "Przerobiłem" jako wychowawca i organizator parę ładnych tysięcy małolatów i wiem jak to wygląda w przeciwieństwie do bzdurokratów-teoretyków. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 11:12 83.31.191.*]
a czy konkretny akt prawny ktoś potrafi podać. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-29 22:31 83.26.214.*]
W tym roku miałam kontakt z 15 grupami , które odwiedziły nasz hotel i na 15 tych grup tylko jedna para wychowawców interesowała się młodzieżą po godz. 21,00. Pozostałych wychowawców nic nie interesowało. Przypuszczam, iż mieli stopery w uszach bo nawet nie wyszli zobaczyć co robią ich podopieczni / zaznaczam , że było bardzo głośno/. Jest to smutne, ale prawdziwe. Nie mówię już o takich sprawach jak ciąża. Stwierdzam, iż niewielu wychowawców interesuje się młodzieżą co robi wieczorem. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-06-11 23:54 213.156.107.*]
są jednak tacy, którzy się interesują, nawet przez całą noc, mimo, że trzeba wstać rano do pracy... odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 12:32 83.11.1.*]
Opadaja ręce- co jeszcze wymyślą w Ministerstwie, każdy kto ma dzieci wie ile trudu wymaga ich wychowanie- a kto ponosi odpowiedzialność za ciąże nieletniej poza domem- rodzice partnerów to chyba oczywiste - jak mozna taką odpowiedzialnościa obciążyć opiekunów na koloniach za marne pieniadze niech nie śpią tylko czuwaja nad bezpiecznym snem w pokojach dziewcząt- ot i mamy przedszkole odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2006-07-19 12:36 83.31.191.*]
Teoretycznie to było możliwe i wcześniej. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 14:10 83.7.26.*]
Jeżeli rodzic nie zastanawia się nad faktem, że winy należy doszukiwać się w wychowaniu i uświadomieniu dziecka, nie widzi winy w uczynku swojego dziecka, ani winy we współpartnerze, tylko w wychowawcach to jest to już szczyt ludzkiej głupoty. Można również przedłożyć wniosek że to było celowe działanie nastolatki w porozumieniu z rodzicami aby mieć zabezpieczony byt i być na czyimś utrzymaniu, np. wychowawcy kolonijnego. A gdzie ojciec dziecka on nie ponosi odpowiedzialności, przecież bez jego udziało nie było by tej sprawy. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2007-05-20 20:13 83.7.149.*]
Kto tak powiedział?? To prawda, że wychowawca jest odpowiedzialny ze coś takiego, ale napewno nie płaci żadnych alimentów, no chyba, że to jego dziecko. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 14:50 213.216.65.*]
Idąc tym tropem, to młody tatuś też powinen mieć prawo do odszkodowania. Przecież przypadkowa ciąża też mu sprawia kłopot i rzutuje na jego przyszłość. Przecież też go nie upilnowali, a powinni :-))) Najlepszym sposobem byłoby rozdawanie prezerwatyw albo przynajmniej umożliwienie bezstersowego ich kupienia np. w automacie, że nie wspomnę o lekcjach wychowania seksualnego. Niestety już słyszę te głosy oburzenia różnych polityczno-kościelnych świętoszków-obłudników. To piętnowanie niemoralnych i bezbożnych wychowawców i właścicieli placówek kolonijnych. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-19 19:12 80.53.22.*]
Polska, którą teraz mamy to obraz inkwizycji , prześladowań i ciemnoty.
Co jeszcze wymyślą bezmyślni ludzie , aby cofnąć sie w rozwoju społeczeństwa o całe wieki.Inkwizyca, palenie na stosach, prześladowania i donosicielstwo - to nie nowa Polska tylko 50 lat wczeniej.
Kto będzie chciał mieszkać i pracować w takim kraju. odpowiedz »narzędzia przestepstwa...
[2006-07-19 19:42 84.10.18.*]
Nowy styl edukacji seksualnej już nie w szkole, to na koloniach
Jesli dziewczęta i chlopcy nie zostawią w domu "narzędzi przestepstwa", dziewczyny przyjmowane będą tylko z zaświadczeniem o dziedzictwie a po apelu będzie komisyjne badanie - przecież tylko głupi weźmie odpowiedzialność za cos, co zdarzyło się przed koloniami lub po...
Chłopcy będą mieli nudniej - wieczorem szukanie, czy nie ukryli prezerwatyw, rano sprawdzanie czy nie było zmaz nocnych...
Ech, te obsesje Wielkiego Pedagoga odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-21 17:32 80.53.131.*]
Mam pytanie
A kto ma płacić alimenty jeśli dzieczyna zajdzie w ciążę po akcie seksualnym w SZKOLNEJ TOALECIE????? Dyrektor szkoły ,wychowawca, pani woźna ,czy,,Zrzutkę" zrobi całe GRONO PEDAGOGICZNE??? odpowiedz »Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2006-07-24 15:23 83.31.237.*]
Tak jak myslałem nic w tej kwesti się nie zmieniło od 1997 r. To tylko "news" metra. Moim zdaniem szukanie taniej sensacji i nakręcanie wokół gorącego tematu.
Na temat artykułu wypowiada się MEN:
http://www.menis.gov.pl/menis_pl/sprostow/s-36.php odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-25 11:24 83.11.54.*]
nie organizować kolonii i obozów, niech dzieciątka siedzą pod blokiem, a wtedy jak zajdzie w ciążę, alimnety zapłaci kloszard co penetruje śmietniki, bądź administracja domu, gratulacje panie ministrze edukacji ! czyżby to już asekuracja przed wyjazdem na kolnie własnych c órek ? odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-25 11:32 87.105.2.*]
Nie rozumiem (a może właśnie rozumiem), dlaczego teraz taki artykuł...
Ten przepis obowiązuje już od dawna. 15 lat temu byłam po raz pierwszy jako wychowawca na obozie młodzieżowym i pilnowałam wieczorami namiotów swoich podopiecznych... m. in. z tego powodu odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-25 18:18 217.97.25.*]
Rozumiem, że jak dziewczyna zajdzie w ciążę w trakcie trwania roku szkolnego to alimenty będzie płacił dyrektor szkoły. ............... no to zgoda. A teraz kilka prostych rad dla Ministerstwa Edukacji - bezpłatnie.
1/po pierwsze powinno ZABRONIć SZKOłOM, a przede wszystkim nauczycielom tych szkół organizować bez koncesji, a także zbierać dzieci na wyjazdy obozowe czy kolonijne, ponieważ jest to wspieranie szarej strefy. Nauczyciel za zebranie grupy na wyjazd może"wyciągać "kasę i może także stawiać wysokie i coraz wyższe (bo apetyt rośnie w miarę jedzenia) warunki finansowe, a jeżeli choć mała część tych pieniądze będzie "szła" jako rodzaj symbolicznie "wkalkulowanego" podatku na jakieś szkolne cele to szkoły będą bardzo bogate-rodzaj "odstępnego".
2/Nad bezpieczenstwem dzieci powinni czuwać uprawnieni wychowawcy po dodatkowych kursach ze szczególnymi predyspozycjami, których dane powinny się znaleźć w centralnym rejestrze Ministerstwa i którzy powinni podlegać zweryfikowaniu tak jak piloci i którym za złą pracę lub różne wpadki powinno się odbierać możliwości wakacyjnego zarabiania tak jak odbiera się koncesje biurom podróży, ale za dobrą i "ciężką" pracę będą odpowiednio wynagradzani (zamiast do kieszeni nauczyciela).
To także bardzo ułatwi pracę Biurom Podróży, które nie będą musiały latać z papierami w zębach po Kuratoriach po idiotyczne zezwolenia na
organizowanie obozów w kraju i zagranicą z papierami kadry (chore). odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-08-12 20:14 213.25.140.*]
Wszystko śmieszne. Za to ,co dziecko zrobi ze swoim ciałem, odpowiada ono i rodzice, którzy nie potrafią go wychować. Dziewczyny dorastające wręcz rzucają się na chłopców, byle tylko mieć któregoś przy sobie. A swoją drogą, rodzice na wiele pozwalają, a dzieci poza domem tracą kontrolę nad sobą. Żadne przepisy i ściganie nauczycieli tego nie zmienią . Trzeba wychowywać rodziców. odpowiedz »
Ciąża to małe miki!!!
[2006-07-31 07:35 83.31.224.*]
Rzeczywiście wychowawcy kolonijni mogą się ubezpieczyć w zakresie OC przed wyjazdem. Nie są to wiekie pieniądze, wychodzi w granicach 4-5 złotych od wychowanka za turnus - to spokojnie da się wkalkulować w koszty wyjazdu. Prawdziwym problemem jest HIV !!! Proszę przeczytać OWU OC wychowacy kolonijnego w różnych towarzystwach ubezpieczeniowych. Prawie zawsze w wyłączeniach są sytuacje związane z zachorowaniami będącymi wynikiem choroby zakaźnej. Reasumując - bicie piany będą alimenty/nie będzie alimentów jest stratą czasu (można się tanio ubezpieczyć). Problem pojawi się kiedy panienka zostanie zakaźona HIV-em przez innego uczestnika kolonii. Wtedy dopiero zaczynają się schody.
Ryszard Woźnica
ODN Edukator Gliwice/Warszawa odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-07-31 22:13 212.160.162.*]
Na wielu koloniach wychowawcy nie interesują się dziećmi, które robią co chcą. Wychowawcy zachowują się tak jakby to oni byli na wakacjach, a nie w pracy. Dlatego niech płacą za swoje lenistwo. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-06-11 23:47 213.156.107.*]
zmień sposób myślenia i organizację, bo w taki sposób wrócimy do czasów komunizmu. Każdy ocenia po sobie jak widać!!! odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-03-13 13:01 83.10.207.*]
czy kiedykolwiek był Pan/Pani wychowawca kolonijnym? jezeli nie to prosze nie zabierac glosu w tamacie ktory jet obcy!! , albo proponuje dac przyklad jak nalezy opiekowac sie dziecmi na koloniach i pojechac samemu. to jest bardzo ciezka i odpowiedzialna praca, niejednokrotnie wykonywana za darmo. p.s. mam nadzieje ze jest Pan/Pani szczesliwym rodzicem maloletniej kobiety i zycze zeby zaszla w ciąze, ale na wakacjach z rodzicami odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2020-01-04 14:26 83.30.133.*]
A ja życze żeby twoja córka zaszła w ciąże na koloniach, najlepiej z jej dyrektorem. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-03-13 13:03 83.10.207.*]
proponuje samemu sprobowac i pokazac wszystkim wychowawca w calej Polsce jak nalezy opiekowac sie dziecmi na koloniach. zenada odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-08-21 22:44 188.147.115.*]
człowieku!!! chyba mówisz o sobie. Wychowawca też musi spać!!! A do pracy na koloniach nie jedzie za karę!!! To jest bardzo ciężka praca!!! Czesto 24 h/dobe, do tego jeszcze trzeba byc rozjemcą, psychologiem, matką, lekarzem i nie wiadomo kim jeszcze... odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2020-01-04 14:20 83.30.133.*]
Niestety to też jest prawda ca pan pisze. Wielu wychowawców traktuje wyjazdy na kolonie jak wyjazdy na darmowe wczasy. Jedna pani powiedziała mi że jedzie na kolonie jako opiekunka "By sobie odpocząć" odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2020-01-04 14:22 83.30.133.*]
Zgadzam się panem, choć nie zawsze jest to prawda. Jest niestety liczna grupa wychowawców dla których kolonie to wyjazd na darmowe wczasy. Sama na taliej kolonii byłam gdzie pani mówiła że ona chce sobie odpocząć odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-08-25 14:57 83.13.68.*]
To skandal nie odpowiednie zatrudnianie wychowawcow na koloniach i obozach odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2006-08-28 06:39 83.31.191.*]
A co niby jest skandaliczne, to że wychowawcy nie są z krzemu tylko z białka . Państwowa Inspekcja Pracy wielkorotnie zgłaszała swoje zastrzeżenia do faktu, że wychowawcy kolonijni pracują de facto 24 godziny na dobę. Może Pan/Pani potrafi pracować przez 2 tygodnie non-stop, normalni ludzie nie. A może skandaliczne jest to, że 14 latkowie już uprawiają seks. Proszę o odpowiedź. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2011-02-16 10:19 83.25.45.*]
Specjalnie szukam wątków o kolonii, żeby przestrzec wszystkich, przed pracą jako wychowawca w poznańskim biurze podróży Babex2- tour! dziewczyny, chłopaki! lepiej zostańcie w domu! płaca?-400 zł za dwa tygodnie, warunki mieszkaniowe dla wychowawcy- spanie w klasie z 12 innymi wychowawcami na starych, śmierdzących łóżkach polowych, jedzenie koszmarne, przy czym wychowawca je tyle ile zdąży przed grupa (najczęściej trzeba kupić sobie jakąś bułkę na mieście- jeśli ci się uda). kierownictwo- mimo silnego charakteru załamałam się psychicznie i zwolniłam się wcześniej z tej pracy pod pretekstem kłopotów rodzinnych. prysznic- bierzesz go w obskurnej szkolnej łazience, wcześniej przed tobą jakaś 50-tka dzieci się w nim myła. ta kolonia z tym biurem- koszmar! przekażcie dalej, ostrzeżcie swoich znajomych, bo szkoda ich nerwów. odpowiedz »
a gdzie są rodzice
[2006-09-21 12:19 83.2.89.*]
Tak!! najlepiej winić opiekunów.
A GDZIE SĄ RODZICE, KTÓRZY POWINNI WYCHOWYWAĆ, A ONI TYLKO PODRZUCAJĄ SWOJE DZIECI NA RÓŻNE TURNUSY. no ok to w przypadku nadizianych rodzin... których dzieciaki rozpieszczone myślą, ze błyszczą.
moim zdaniem największą winę ponoszą wydawniactwa takich śmiesznych gazetek jak *****i inne. przeczytałam w jednej z takich, jak młode dziewczątko 14 letnie pisze, że tylko ona w klasie jest dziewicą i jest jej z tym źle, ale już wszystko ustalone- zrobi to z chłopakiem przyjaciółki bo on robi to szybko i bezboleśńie...przy czym w odpowiedzi uzyskała namowę do tego- szok. Do tego internet i tak szeroki dostęp do niego. Niewielu rodziców interesuje się tym co robi dziecko, nie widzi swojej winy, a przerzuca ja na innych, bo tak wygodniej. odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2007-01-27 19:50 217.8.184.*]
czy w rzadzie i Ministerstrwach tego kraju juz nie ma nikogo myślącego?!?!?!! jak to opiekun ma byc odpowiedzialny za głupote dzieci!?!?! to obowiazek rodziców by uświadomic swoje pociechy w sprawach seksualnych!??! opiekun jest po to by pilnowac bezpieczenstwa dzieci i zorganizowac im czas wypoczynku!!! mając pod opieka 15 dziewcząt co mamy przypiąc je do siebie łańcuchami?!?!?! to moze niech Ministerstwo zabroni organizowania wspolego wypoczynku dla dziewczyn i chlopcow w jednym osrodku?!?! ciekawe tylko ktore dzieciaki beda chcialy jechac na takie kolonie ...no ale za to niebezpieczenstwo "przypadkowej pokolonijnej" ciży u małoletnich nieco spadnie !
dlaczego nie załozmy w zamknietym osrodku beda spedzac kolonie dziewczyny, w innym chlopcy !!! odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2007-03-07 13:44 83.27.87.*]
sama jeżdżę na kolonie jako wychowawca i chciałabym zauważyć iż nie jestem wampirem:) i nie mam możliwości i nie spać przez ponad 320 godzin.. czyli przez całe 2 tygodnie. zakład z którego jeździłam sam opłacał nam OC, co nie powinno dziwić choćby dlatego, że jeździłam ze znajomymi jako wolontariusze.. obawiam się jednak, że niektórzy ludzie zrezygnują z pracy wychowawcy... jesli dziewczyna zajdzie w ciążę na koloni to nie może być w tym winy wychowawcy, gdyż on wychowuje tylko przez 2 tygodnie.. reszta należy do rodziców, szkoły i grupy rówieśniczej.. radze to wziąć pod uwagę:) odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2007-05-21 15:16 153.19.220.*]
Witam, moim zdaniem odpowiedzialność opiekunów, za ciąże kolonistek jest totalna bzdura!!!!!OK, opiekunowie podpisują sie pod całodobową opieką nad dziećmi ale opiekun to przecież tez człowiek i musi kiedyś odpocząć. Teoretycznie od 22 do 7 rano jest cisza nocna, skąd my mamy wiedzieć co dziecku strzeli do głowy... jest to porostu niewykonalne aby cały dzień przez 2-3 tygodnie i cala noc stać przy dziecku i trzymać je za rączkę.... jak jedno będę pilnować to drugie mi wywinie numer... skoro ministerstwo chce całodobowej DOKŁADNEJ i NIEUSTANNEJ opieki nad dzieckiem powinno zwiększyć liczbę opiekunów przypadających na grupę..... odpowiedz »
[usunięto]
[2007-05-29 20:03 87.105.71.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
[usunięto]
[2007-05-29 20:03 87.105.71.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
[usunięto]
[2007-05-29 20:03 87.105.71.*]
[wypowiedź została usunięta] odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-02-24 12:50 89.230.52.*]
A juz myslalem ze taka praca jest bez wad.No coz,wedlug mnie opiekunowie nie powinni byc mieszani do takich spraw jak zajscie w ciaze jakiejs dziewczyny.W takim razie opiekunowie pracuja caly dzien i cala noc,tak?TO jest jakies nieporozumienie.Chce tylko podkreslic ze opiekunowie kolonijni to nie roboty! KAZDY wie jak trudno upilnowac nastolatkow. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-03-22 11:54 79.184.148.*]
Uważam że to wszystko jest totalną bzdurą. Jako przyszła nauczycielka postanowiłam zrobić sobie kurs na opiekuna kolonii. Nie wyobrażam sobie żebym miała kiedykolwiek brać odpowiedzialność za ciążę swojej podopiecznej. To tak jakby nie pozwolić wychowawcom spać i kazać pilnować podopiecznych 24h. I pytam się w tym wszystkim gdzie ma być czas na sen dla tych ludzi?? Czy ktoś zdaje sobie sprawę do czego mogłoby dojść gdyby wychowawca był niewyspany po całonocnym czuwaniu!!! Ten kraj jest pełen absurdów, ludzie tworzący tu prawa nie maja za grosz wyobraźni...czy wy wszyscy jesteście poważni?! odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-04-24 21:34 83.30.121.*]
Proszę o informację: jakie towarzystwa ubezpieczeniowe ubezpieczają od ciąży kolonistki odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2008-06-11 23:58 213.156.107.*]
OC w Warcie chociażby odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2008-06-11 19:43 83.8.22.*]
Straszna głupota. odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2008-06-11 20:00 83.8.51.*]
Jeśli to prawda, to można tylko siąść i zapłakać nad Ministerstwem... od kilku lat jeżdżę na kolonie z dziećmi i młodzieżą. Bardzo poważnie traktuję swoją pracę, mam nad dziećmi naprawdę dużą baczność, ale bez przesady...na koloniach, na które jeżdżę są dyżury nocne, ale też do jakiejś godziny (np do trzeciej w nocy), wychowawcy też muszą spać, bo następnego dnia nie mają wolnego, tylko pracują. Tam gdzie byłam na kolonii, ośrodek wygląda tak, że są to domki w lesie, nie wyobrażam sobie chodzenia całonocnego po lesie, między drzewami i krzakami. Niemożliwe jest też zaglądanie do pokoi dzieci w nocy, żeby ich nie budzić, żeby sprawdzić czy przypadkiem jakaś "parka tam nie urzęduje". To wszystko jest chore, głupie. Wychowawca dostaje w wakacje na dwa tygodnie grupę dzieci, których wcześniej nie zna ( na moich koloniach i myśle na większości tak jest) i w dwa tygodnie nie jest w stanie uświadomić dzieci i naprawić tego co przez kilkanaście lat zepsuli rodzice. To rodzice mają obowiązek wychowywać swoje dzieci, a wychowawcy na koloniach opieować się nimi i organizować im czas wolny. Wychowawca na kolonii nie jest żadnym autorytetem dla młodego człowieka, mogą być nim rodzice w domu. Mam nadzieję, że o tych alimentach to jakaś totalna bzdura. Bo ja za 300zł za turnus niebędę jeźdźić na kolonie, jeśli ma mnie spotkać coś takiego. odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2008-06-28 09:25 87.105.237.*]
Popieram w pełni!!!To rodzice powinni edukować swoje dzieci.Wychowawca na kolonii nie jest w stanie upilnować dzieci w każdej chwili, a młodzi mogą odbyć stosunek chociażby w toalecie. odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2008-07-27 22:38 83.4.145.*]
Jak już mam płacić to chociaż za swoje... odpowiedz »
Opiekunowie kolonijni odpowiedzialni za ciąże podopiecznych!
[2020-01-04 14:24 83.30.133.*]
Ale też z drugiej strony jest kupa nieodpowiedzialnych wychowawcow którzy wyjazd na kolonie traktują jak wyjazd na darmowe wczasy. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-05-23 10:50 87.204.99.*]
słuchajcie, a czy istnieje jakaś regulacja prawna dotycząca pociągania do odpowiedzialności w przypadku,gdy na biwaku klasowym jakaś dziewczyna zajdzie w ciąże ?
Czy w takim przypadku wychowawca klasy będzie zmuszony stanąć przed sądem?
z góry dziękuję,pozdrawiam odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-05-23 10:51 87.204.99.*]
słuchajcie, a czy istnieje jakaś regulacja prawna dotycząca pociągania do odpowiedzialności w przypadku,gdy na biwaku klasowym jakaś dziewczyna zajdzie w ciąże ? Czy w takim przypadku wychowawca klasy będzie zmuszony stanąć przed sądem? z góry dziękuję,pozdrawiam odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-05-19 17:51 94.75.91.*]
oczywiście że jest regulacja prawna, ojciec dziecka bedzie zmuszony stanąć przed sądem. W ogóle to wstydźcie się swoich oportunistycznych zapędów, cwaniackich do wyudzania pieniedzy od innych. WYCHOWUJCIE SWOJE DZIECI MATOŁY SKOŃCZONE to nie bedzie problemów z ciążami!! odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-06-23 16:50 83.22.92.*]
Najprostszy pomysł na to, aby żadna kolonistka nie zaszła w ciążę
to wprowadzenie zakazu organizowania "koedukacyjnych"kolonii,
tak jak to jest praktykowane na całym świecie za wyjatkiem państw
byłego bloku komunistycznego. Przed wojną także w Polsce nie
do pomyślenia były wspólne kolonie czy obozy harcerskie chłopców
i dziewcząt (musieli być zakwaterowani w oddzielnych budynkach).
Czy nie warto wprowadzić w Polsce tego, co uważane jest za oczywiste na całym świecie? Czy musimy nadal utrzymywać to niechlubne dziedzictwo PRL-u? odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-08-06 13:02 83.8.96.*]
A jaki to problem, żeby dziewczyna zaszła poza budynkiem? Przecież nie są trzymane na uwięzi, a w ciągu dnia mogą się spokojnie poruszać, gdzie chłopcy również mają dostęp. Nie ma opcji upilnowania. Chyba, że na wyspie, na której nie ma sprawnych mężczyzn. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2009-08-12 18:35 95.158.100.*]
Wszystko to straszenie żeby wykupywano ubezpieczenia i tyle.
Za ciążę małolatów odpowiadają rodzice. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-05-19 17:47 94.75.91.*]
Komuna minęła (mam nadzieję) więc nie wolno ograniczać nikomu niczego. Za ciąże odpowiedzialne są dwie osoby mianowicie sprawca i dziewczyna w ciąży. Ewentualnie można się przyczepić do rodziców za to, że nie uświadamiali dziewczynki bądź też unikali tematu (to ich problem). Nie ma takiego sądu na świecie, który skarze osobę trzecią za czyjeś ciąże. W Polsce jest tendencja żeby szukać winnych gdzie się da bo oczywiście młodzież jest niewinna. A guwno prawda. Są świadomi swoich czynów. Jestem kierownikiem obozu i nie wyobrażam sobie sytuacji w, której miałbym odpowiadać za to że 17-stka schowała się w sianie i zmajstrowała z kimś dziecko. Jeżeli taka dziewczyna zechce to postawi na swoim nawet wbrew rodzicom i całemu światu. Wiem, mnie też to przeraża.
pozdrawiam odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-06-15 13:41 188.33.22.*]
Ja wybieram się za 1,5 tyg na kolonie, jako opiekun. To mój pierwszy wyjazd, bo jestem dopiero studentką. Owszem ostrzegali mnie na kursie, a wręcz dowiedziałam się o tym 10 min po rozpoczęciu, że pierwszą rzeczą jaką muszę zrobic przed wyjazdem, to ubezpieczyc się od ciąży podopiecznej! Byłam w szoku, gdyż szczerze mówiąc pierwszy raz się z tym spotkałam. Za kilkanaście dni wyjeżdżam i do tej pory nie zdecydowałam się czy się ubezpieczę od takiej sytuacji. Nie dośc, że jadę tam na praktyki, ZA DARMO, muszę na własną rękę pojechac nad morze po grupę dzieci po to aby przywieźc je do zakopanego (!!), mało wiem, jak narazie o tym jak to będzie wyglądac, ta cała kolonia, bo organizatorzy nic konkretnego mi nie przekazali... wiem, że mam jakoś tam dotrzec, a co dalej..? Każdy chyba może sobie wyobrazic jaki stres przeżywam na samą myśl o tym jaka spada na mnie odpowiedzialnośc(z tym dowozem dzieci pociagiem 16 godzin!!), to jeszcze ta ciąża, którą każdy straszy. Po przeczytaniu tych wszystkich wypowiedzi poniżej, chyba jednak nie będę sie ubezpieczac! W sumie większośc ma racje.. dlaczego mam odpowiadac za to jak rodzice wychowali swoje dzieci i ponosic potem za to kare przez jakiś czas! pociągani w takiej sytuacji powinni byc oni sami(rodzice i ich dzieci). Tym bardziej, że pewnie wielu z nich wysyła te dzieci na kolonie tylko po to, żeby sie ich pozbyc(nie mówie, że wszyscy, ale częśc napewno). Tyczy się to szczególnie nadzianych rodziców, którzy z chęcią wyrzucą 1500zl zeby miec spokój na 2 tyg., nie przygotowując dzieci do tych kolonii, nie ostrzagając co może sie tam stac i jak powinni sie zachowywac. Zresztą chociążby ze względu na to, że nic za to nie dostanę, a wręcz sama musze poniec jakies(nie małe koszty)związane z tym wyjazdem, to jescze to ubezpieczenie - które napewno nie wyniosłoby mniej niż 70-80zl. Nawet jesli mnie na to stac, raczej tego nie zrobię. Jestem studentką, która wysłana jest tam pod przymusem i to uczelnia, albo biuro które mnie zatrudnia powinno za mnie odpowiadac. co innego gdybym jechała tam z własnej woli.
A tak a propo.. dowiadywałam się co nieco o tym ubezpieczeniu (teściowa pracowała w PZU) i nikt o tym nie słyszał... więc jakie biura mogą mi zaoferowac takie ubezpieczenie!? odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-06-17 10:13 89.72.228.*]
Witam,
ja juz kilka turnusow mam za soba. Pierwszy 5 lat wstecz, wtedy nawet nie wiedzialam o ubezpieczeniu. Od nastepnych wyjazdow ZAWSZE sie ubezpieczam wlasnie w PZU i to za ok 20zl za dwa tygodnie.... nie przesadzajcie z tymi cenami:) odpowiedz »Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-06-17 10:24 89.72.228.*]
http://www. pzu. pl/?nodeid=produkt_pzu_sa&group_id=40&ca tegory_id=29819&prod_id=29713 odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-07-31 17:04 89.171.36.*]
PZU ma wyłączona odpowiedzialność w przypadku zajścia w ciążę!!! odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-07-31 21:51 83.6.122.*]
A czy ktoś napisze jak naliczyc najwyższe możliwe alimenty? wyjezdzam na wakacje z grupą i chce sie ubezpieczyc i nie wiem na jaką kwote zrobić ubezpieczenie. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2010-09-21 18:12 178.36.61.*]
Przestańcie pisać głupoty i straszyć ludzi.
Nie ma żadnej prawnej możliwości uzyskania alimentów od wychowawcy, no chyba że to on jest ojcem (a wiele nastolatek włazi wychowawcom do łóżek).
Wystarczy zapoznać się z kodeksem w zakresie alimentów. Tylko ojciec może je płacić.
Wychowawca może płacić odszkodowanie jeśli zaniedba obowiązki, ale akurat nie w przypadku ciąży. Tyle tylko, że żeby to udowodnić to musiałby być poza ośrodkiem w czasie wypadku lub być po spożyciu.
Sławek odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2011-06-21 22:06 195.22.98.*]
O mój Boże dziecko!! i Ty chcesz być opiekunem na kolonii??? Kto dał Ci pozwolenie. Ach tak kurs za który zapłacili Twoi rodzice????...i ja mam powierzać opiekę nad moim dzieckiem komuś takiemu???? Nigdy w życiu. Z całym szacunkiem dla Twojej osoby, bo uczysz się i zdobywasz wiedzę. Pozwólmy ludziom dojrzałym wypełniać funkcje wychowawców na koloniach. A później dziwią się, ze ciąże...echhhc odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2011-02-16 10:12 83.25.45.*]
Specjalnie szukam wątków o kolonii, żeby przestrzec wszystkich, przed pracą jako wychowawca w poznańskim biurze podróży Babex2- tour! dziewczyny, chłopaki! lepiej zostańcie w domu! płaca?-400 zł za dwa tygodnie, warunki mieszkaniowe dla wychowawcy- spanie w klasie z 12 innymi wychowawcami na starych, śmierdzących łóżkach polowych, jedzenie koszmarne, przy czym wychowawca je tyle ile zdąży przed grupa (najczęściej trzeba kupić sobie jakąś bułkę na mieście- jeśli ci się uda). kierownictwo- mimo silnego charakteru załamałam się psychicznie i zwolniłam się wcześniej z tej pracy pod pretekstem kłopotów rodzinnych. prysznic- bierzesz go w obskurnej szkolnej łazience, wcześniej przed tobą jakaś 50-tka dzieci się w nim myła. ta kolonia z tym biurem- koszmar! przekażcie dalej, ostrzeżcie swoich znajomych, bo szkoda ich nerwów. odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2011-06-20 08:46 80.53.89.*]
Wogóle nie róbmy kolonii. Niech rodzice sami się organizują. My i tak mamy te dzieciaki 10 miesięcy na głowie. Wiem, że to dodatkowe pieniądze, ale czy warto dla 1000 zł mieć potem problemy i żal ze strony innych? I tak Cię będą mieli w nosie że nie spałeś 2 tygodnie odpowiedz »
Wychowawcy kolonijni będą płacić alimenty nastolatkom
[2019-07-21 14:48 89.64.28.*]
Wychowawcy sami chodzą do łóżka z młodymi dziewczynami. Na obozach sportowych to jest normalne. Czasem zastępują ich dyrektorzy. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Egipskie linie lotnicze wprowadzają standardy IOSA
Śniadanie SuperFoods w hotelu The Westin Warsaw
LOT będzie latał z Rzeszowa do USA raz w tygodniu?
W Góraszce odbył się XIII Międzynarodowy Piknik Lotniczy
Gliwice ułatwiają turystom wędrówkę po mieście
HolidayCheck: zarezerwuj urlop online i wygraj bon wycieczkowy
Greckie muzea mniej atrakcyjne?
Najbardziej odpychające polskie miasta - wyniki rankingu
Czy Sandomierz przeżyje swój renesans?
Kierowca może podzielić przerwę tylko na dwie części
Atrakcje kujawsko-pomorskiego walczą o tytuł najlepszego produktu