Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki, Albatros Travel...
- Sprzedam agencję turystyczną w Kielcach
- KIEROWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- ZAKOPANE Specjalista ds. Obsługi Klienta
- Specjalista ds. Turystyki
- Organizator imprez / Specjalista d.s. turystyki...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds. turystyki
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- Aparthotel, pensjonat w Korbielowie do wynajecia
Politechnika Rzeszowska chce szkolić mechaników lotniczych
Politechnika Rzeszowska stara się o certyfikat na szkolenie mechaników lotniczych. Jeżeli uczelnia go otrzyma, wówczas wszyscy chętni będą mogli zdobywać dodatkowe uprawnienia.
Politechnika Rzeszowska chce szkolić mechaników lotnictwa. Jednak najpierw musi uzyskać odpowiedni certyfikat Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Do tej pory takie kompetencje posiada Instytut Techniki Lotniczej Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, PLL LOT i ośrodek szkolenia lotniczego Royal Star Aero w Mielcu. Szkolenia na określony typ statku powietrznego mają również WSK "PZL Świdnik" i PZL Mielec.
Rzeszów o uzyskanie uprawnień stara się od prawie roku. Politechnika może stać się jedyną uczelnią cywilną, gdzie w trakcie studiów można byłoby takie uprawnienia zdobyć. Mieczysław Górak, szef Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej wyznał - Mamy nadzieję, że uda się ze szkoleniami dla mechaników ruszyć na wiosnę. Część teoretyczna szkolenia miałyby odbywać się na uczelni, natomiast część praktyczna w OKL.
Jednak przedstawiciele Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie są pewni, czy rzeszowskiej uczelni tak szybko uda się uzyskać odpowiednie dokumenty. Tomasz Grzegorczyk z Urzędu lotnictwa Cywilnego wyjaśnia - Politechnika Rzeszowska jest w połowie drogi do uzyskania certyfikatu. Data zamknięcia procesu certyfikacji zależy od tempa wprowadzania w życie koniecznych zmian. Przewidywany, w miarę realny, czas wydania certyfikatu to połowa 2008 roku.
Edward Rejman, prodziekan ds. nauczania Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej zaznacza, że zdobywać dodatkowe kwalifikacje mechanika lotniczego będą mogli wszyscy chętni. Poinformował - Nie będzie dodatkowego postępowania kwalifikacyjnego, ani ograniczonej liczby miejsc. Nie będą to także dodatkowo płatne zajęcia. Zaproponujemy je studentom w ramach oferty dydaktycznej.
Zgodnie z wymogami studenci, którzy chcą zdobyć kwalifikacje mechaników lotniczych muszą zdać 12 egzaminów testowych i zaliczyć dwumiesięczną praktykę w OKL. Certyfikat dla mechaników uczelnia będzie mogła wydać wraz z dyplomem ukończenia studiów. Tomasz Grzegorczyk podkreślił - Realnym zyskiem dla studentów będzie zaliczenie przez Urząd Lotnictwa Cywilnego całości wiedzy teoretycznej oraz skrócenie do minimum wymaganego, poza wiedzą teoretyczną, czasu tzw. praktyki ogólnolotniczej - drugiego z wymagań do uzyskania licencji.
Obecnie obserwuje się zainteresowanie przewoźników zatrudnianiem nowych pracowników. Zdobycie certyfikatu przez Politechnikę Rzeszowską pozwoli na wykształcenie takich osób. Będzie to również poważny atut dla uczelni w przyciąganiu kandydatów.
Profesor Marek Sitarz z Katedry Transportu Politechniki Śląskiej uważa, że w ciągu najbliższych trzech-pięciu lat będzie potrzebnych ponad 20 tys. specjalistów. Obecnie na Politechnice Śląskiej trwają prace nad przygotowaniem kierunku organizacja i zarządzanie w transporcie lotniczym na studiach dziennych. Sitarz przyznaje, że mają już taką ofertę studiów podyplomowych.
Przygotowania do kształcenia pilotów trwają również na Politechnice Poznańskiej. Podyplomowe studia "Zawodowy pilotaż samolotowy" proponowane są w PWSZ w Chełmie. Dziekan Politechniki Rzeszowskiej Edward Rejman zapewnia, że jego uczelnia nie pozostaje w tyle. Oprócz specjalności, które na uczelni funkcjonują od wielu lat: pilotaż, awionika, płatowce, silniki lotnicze uruchomiony został kierunek transport. Rejman wyjaśnia - To kierunek związany z lotnictwem. Będziemy kłaść tam nacisk na logistykę w transporcie samochodowym i lotniczym właśnie. Nosimy się także z zamiarem uruchomienia specjalności eksploatacja samolotów.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Szkoła wyższa dla mechaników lotniczych
[2008-01-22 12:36 83.13.146.*]
Jest to niewątpliwie cenna inicjatywa, tym bardziej, że czekają nas zmiany w zakresie szkolenia praktyczneo i kształcenia mechaników, aby były one zgodne z wymogami UE. na pewno więcej szczegółowych wymagań w tym zakresie można znaleźć na stronach ULC.
I.M. odpowiedz »Szkoła wyższa dla mechaników lotniczych
[2008-05-07 11:10 83.11.228.*]
okey odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział dla turystów:
Coraz większy ruch na greckich granicach
ECTAA krytykuje Pakiet
Starsze aktualności:
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Chorwacja z delikatnym wzrostem przyjazdów z
Kontrole na granicy ze Słowacją
Bułgaria i Rumunia wejdą do strefy
Ceny wycieczek na sierpień
Rekordowy rok dla PKP
Pierwsza turystka poleciała w kosmos!
Ryanair wezwał polski rząd do interwencji w sprawie podwyżek wprowadzonych przez PAŻP
Z Krakowa do Zakopanego fasiągiem
Paralotniarz wystartował w Polsce, a wylądował w Rosji
Gdańsk drugą, największą bazą linii lotniczych Wizz Air
Rezidor otwiera czwarty hotel w Turcji
Nowa Alitalia rozwinęła skrzydła
W niedzielę Dzień Otwartych Drzwi w Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
Będą kary dla obiektów za brak dźwiękowych systemów ostrzegawczych
Ankieta dotycząca preferencji turystów wizytujących Kraków w celach biznesowych
Gołębiewski powstaje niezgodnie z przepisami?
Ryanair tnie swoją siatkę połączeń z polskich lotnisk
SAS: awarie samolotów; odwołane 60 połączeń
Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaleca ostrożność w Turcji!
Galileo International i Northwest Airlines podpisują nową 5-letnią umowę dystrybucji
Wyszukiwarki wycieczek typu odpoczne.pl