TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






W I kwartale 2009 nastąpił wzrost wyszukiwań lotów o 54%

W stosunku do roku poprzedniego firma Skyscanner zanotowała na koniec I kwartału 87% wzrost, w Polsce wyniósł on 118%. Odnotowano w porównaniu do roku 2008, średnio 54% wzrost poszukiwań lotów w I kwartale 2009.


Jak powiedział Gareth Williams, dyrektor generalny Skyscanner, firma jest bardzo zadowolona ze wzrostu zanotowanego w ostatnim kwartale, jednak szczególnie pozytywnym zjawiskiem jest ciągłe przyspieszanie owej tendencji. Dodał, że na początku roku 2009 odnotowano wzrost na poziomie 32%, który gwałtownie przyspieszył w przeciągu ostatnich trzech miesięcy, osiągając w ostatnim tygodniu marca, kulminacyjny punkt 87%.

W Polsce ów wzrost był szczególnie wysoki. Tutaj na koniec kwartału wyniósł 118% rok do roku. Ogromny wzrost zanotowano również na rynku Stanów Zjednoczonych - na koniec kwartału 160% w stosunku do roku poprzedniego.

Wskaźniki wzrostu należy analizować biorąc pod uwagę 42% spadek wyszukiwań lotów w całym internetowym sektorze podróży na początku roku 2009 - takie informacje podaje agencja monitorowania internetu Hitwise.

Za jeden z powodów sukcesu wyszukiwarki Skyscanner można uznać fakt, że za jej pośrednictwem turyści mogą wyszukiwać zarówno loty niskokosztowe jak i te tradycyjne, na całym świecie. W chwili obecnej w tej wyszukiwarce jest dostępnych ponad 600 linii lotniczych, a także około 600 tysięcy tras.

Za pośrednictwem Skyscanner co miesiąc wyszukiwanych jest ponad 50 milionów lotów. Witryna posiada 20 wersji językowych, m.in. niemiecką, hiszpańską, polską, japońską oraz chińską.

Jak powiedział Gareth Williams, nie było żadnych wątpliwości, że rok 2009 będzie ciężki dla branży turystyki internetowej, a także innych sektorów rynku. Jednak Skyscanner, wbrew wszelkim przeciwnościom, w dalszym ciągu kontynuuje swój rozwój. Mimo recesji, ludzie bardzo niechętnie rezygnują ze swoich planów wakacyjnych, być może dlatego, że chcą uciec od przygnębiającej rzeczywistości, a to jest całkiem zrozumiałe. W chwili obecnej cena ma dużo większe znaczenie niż kiedykolwiek przedtem. Klienci są zdeterminowani, by znaleźć możliwie najlepszą ofertę, nie są zainteresowani witrynami, które pobierają prowizję, bądź wymagają wpisywania jedno po drugim dokładnych dat oraz kierunków potrzebnych do wyszukania najlepszych ofert.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Skyscanner wyszukiwarka lotów linie lotnicze internet firmy turystyczne internetowe Gareth Williams Stany Zjednoczone Hitwise wersje językowe najlepsze oferty lotów rejsy lotnicze


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję