Ogłoszenia
Ogłoszenia
- ogólnopolski Touroperator na sprzedaż
- Deluxe Travel Club szuka Specjalisty ds. Sprzedaży
- pilotaż/ kierowca busa
- TBO.COM POLSKA szuka KEY ACCOUNT MANAGERA
- Pilot na wyjazd 15-17.10.2025r.
- Specjalista ds turystyki Łódź
- ITAKA JASTRZĘBIE ZDRÓJ- SPECJALISTA DS TURYSTYKI
- pilot wyjazdu 14-16 października
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki


Promocja turystyczna Polski a fundusze MGPiPS
2004-05-10Polskiej Organizacji Turystycznej przyznano - w 2004 r. ze środków budżetu państwa na prowadzenie promocji naszego kraju jako destynacji turystycznej - kwotę 32.258.000,-zł. W praktyce nie są to jedyne środki wydatkowane na promocję Polski.
r e k l a m a
Co najmniej równe środkom promocyjnym wydawanym przez POT są bowiem: środki promocyjne MSZ, fundusze wydatkowane na promocję turystyki przez Regionalne Organizacje Turystyczne oraz Lokalne Organizacje Turystyczne, pieniądze na reklamę wydatkowane przez polskie podmioty turystyczne. W tej ostatniej grupie niektóre refinansowane są ze środków promocyjnych Departamentu Inwestycji Zagranicznych i Promocji MGPiPS. Na promocję polskiej kultury za granicą przeznacza środki także Ministerstwo Kultury.
Według szacunków POT organizacja podróży studyjnych do Polski dla dziennikarzy zagranicznych owocuje prezentacją w mediach artykułów, filmów, programów radiowych i telewizyjnych o Polsce wartych w sumie 21,5 mln euro. Promocyjną obecność naszego kraju na rynkach zagranicznych POT podsumowuje łączną kwotą ok. 160 mln złotych.
Polska uczestniczy także we wspólnej promocji turystycznej krajów Grupy Wyszehradzkiej. Często państwa Europy Środkowej postrzegane są bowiem (w dalekich krajach pozaeuropejskich) jako jeden region. W ramach współpracy Polski, Czech, Słowacji i Węgier realizowanej w ub. r. opracowano m.in. wspólne logo, stronę internetową (www.european-quartet.com), wspólną listę atrakcji turystycznych, broszurę i film video promujące turystyczne atrakcje Krajów Grupy Wyszehradzkiej. W 2003 r. zorganizowano także wspólne stoiska promocyjne na targach turystycznych (w USA, Japonii, Brazylii i Chinach).
Narodowe organizacje krajów Grupy Wyszehradzkiej dzielą się kosztami.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Młodsze pokolenie oczekuje zielonego
Wielkopolska promuje się w
Szczyrk 2.0 - wielkie plany małego
Dział badania rynku i analizy:
Więcej turystów w polskich obiektach
ETC: Turystyka wkracza w decydującą
Najlepszy moment na kupno przyszłorocznych
Starsze aktualności:
Travelplanet: dwukrotny wzrost
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Gdzie chcieliby polecieć
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Litwa: hotele i restauracje protestują przeciwko polityce podatkowej
Singapore Airlines posiadaczem nowoczesnego Airbusa A380
Mgła sparaliżowała lotniska południowej i zachodniej Polski
Polscy turyści mniej zainteresowani wyjazdami na Słowację?
Qubus Hotel rozdaje vouchery na Facebooku
880 Polaków na Majorce - loty do Polski zawieszone
Włochy na miesiąc przywracają kontrole graniczne
Kielce: powstanie czterogwiazdkowy hotel z panoramą na góry świętokrzyskie
Lublin: sanepid odwiedzi restauracje i puby
Kraków - miasto, gdzie parkuje się autokary na osiedlowych uliczkach
LOT wznawia bezpośrednie połączenia Warszawa - Bejrut
Co z umową za reklamę Podkarpacia na stronie www Ryanaira?
Na polskim rynku pojawił się Cars e-Voucher
LOT: konkurs na obsługę reklamową i dom medialny roztrzygnięty
Śmiertelny wirus w pomorskich hotelach
Okęcie: ewakuacja terminala z powodu zielonego plecaka
Tabela frankfurcka - zwyczajowy cennik odszkodowań dla turystów
Czy politycy mają większe prawa w hotelarstwie?
Droga ekspresowa na Okęcie w 2012 roku