TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

CBOS: Kraków wizytówką Polski

2010-04-27

Ponad połowa Polaków uważa Kraków za wizytówkę naszego kraju, miejsce które warto odwiedzić, by uznać Polskę za kraj interesujący, którym można się pochwalić - wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez CBOS.

r e k l a m a


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBOS, 56% Polaków uważa, że miejscem, które powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać Polskę za kraj interesujący, a więc takie, którym Polacy mogą się pochwalić jest Kraków. Tylko 10% badanych uznało za narodową wizytówkę Morze Bałtyckie. Jeszcze gorzej wypadło poczucie dumy z Wrocławia (8%), Trójmiasta (3%) i miejsc kultu religijnego (2%).

W roku 2009 Kraków został również niekwestionowanym liderem rankingu najbardziej magnetycznych polskich miast przygotowanym przez międzynarodową agencję Young & Rubicam, w którym został uznany za miasto o najbardziej interesującym dziedzictwie historycznym, najlepszym komforcie życia w Polsce i najbardziej atrakcyjne turystycznie. W roku 2008 w prestiżowym rankingu czytelników brytyjskich dzienników Guardian i Observer został sklasyfikowany na drugim miejscu spośród najciekawszych turystycznie miast na świecie.

- Poprzez dzisiejsze działania miasto umiejętnie łączy nowoczesne rozwiązania z bezcennym kapitałem, jakim jest dziedzictwo historyczne i tradycja. Pozycja lidera zobowiązuje. Naszym celem powinno być teraz konsekwentne umacnianie i budowanie pozycji Krakowa - najmocniejszej polskiej marki - na mapie europejskiej i światowej - o wynikach badania CBOS mówi Monika Piątkowska, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Marki Miasta.

- 7 lat temu podczas badania TN OBOP na pytanie o najbardziej atrakcyjne polskie miasto, które mogłoby stad się wizytówką naszego kraju w świecie, Kraków wskazało 44% Polaków. Jak widać, dzisiaj liczba ta jest o ponad 10% wyższa. To pokazuje, że Kraków ma dobrą reputację i pozytywny wizerunek, czyli podstawowe składniki silnej marki. Ma również dobrą pozycję w rankingach europejskich, ale walka konkurencyjna na tej arenie będzie wymagać precyzyjnych działań marketingowych, głównie wizerunkowych - ocenia Jerzy Jurczyński specjalista public relations.

Pod koniec marca br. stolica Małopolski zainaugurowała projekt "Kraków - Miasto Mistrzów", którego celem jest promocja Krakowa na arenie międzynarodowej we współpracy z krakowianami osiągającymi najwyższe światowe sukcesy w dyscyplinie sportu, kultury i nauki. Jednymi z pierwszych ambasadorów marki Krakowa w ramach tego projektu mają być m.in. czołowe polskie tenisistki siostry Agnieszka i Urszula i Radwańskie.

Jakie miejsce powinien zobaczyć obcokrajowiec, aby uznać Polskę za kraj interesujący?
(CBOS, Powody do dumy i wstydu Polaków, marzec 2010)
1. Kraków 56%
2. Warszawa 30%
3. Mazury 25%
4. Góry 18%
5. Zakopane 13%
6. Częstochowa 11%
7. Morze Bałtyckie 10%
8. Gdańsk 8%
9. Inne polskie miasta 8%
10. Inne miejsca historyczne 8%
11. Wrocław 8%
12. Tatry 7%
13. Bieszczady 6%
14. Oświęcim 6%
15. Inne krainy geograficzne 5%
16. Wieliczka 4%
17. Wawel 4%
18. Puszcza Białowieska 3%
19. Poznań 3%
20. Trójmiasto 3%
21. Polskie krajobrazy i przyroda 3%
22. Toruń 3%
23. Parki Narodowe 2%
24. Miejsca kultu religijnego 2%
25. Konkretne miejsca 2%
26. Polskie wsie 2%
27. Kazimierz Dolny 1%
28. Gniezno 1%
29. Wadowice 1%
30. Inne 1%



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
CBOS Kraków atrakcje zwiedzanie Krakowa wizytówką Polaków badanie badania sondaż Polsce miasta interesujące Morze Bałtyckie Young & Rubicam Monika Piątkowska Jerzy Jurczyński Miasto Mistrzów Warszawa Zakopane Częstochowa Gdańsk Wrocław


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję