Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Prawa pasażerów w zasięgu ręki - na dworcach w Warszawie i Krakowie
Co należy się pasażerowi, gdy jego pociąg zostanie opóźniony lub odwołany? Kiedy przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie? Na te i wiele innych pytań dziś w piątek 28 października, na Dworcu Centralnym w Warszawie, będą odpowiadać eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizator kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!".
- W połowie tego roku weszły w życie nowe uregulowania dotyczące praw pasażerów kolei, ustanawiające m.in. możliwość domagania się odszkodowania za opóźnienie pociągu. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów - mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
Akcja odbędzie się w piątek, 28 października br., w godzinach 8.00 - 13.00. W hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawi się stoisko informacyjne. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizatorzy kampanii prowadzonej przez Komisję Europejską "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!" będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji. Podobna akcja zostanie przeprowadzona na Dworcu Głównym w Krakowie, gdzie przedstawiciele regionalnego oddziału Urzędu Transportu Kolejowego oraz wolontariusze Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą wręczać podróżnym ulotki z zestawem praktycznych informacji.
Akcja na dworcu kolejowym stanowi kolejną odsłonę "Dnia Pasażera", zorganizowanego w lipcu 2011 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie i na krakowskich Balicach przez Sieć Europejskich Centrum Konsumenckich (ECK) przy wsparciu kampanii Komisji Europejskiej "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!". Do zadań Sieci ECK należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc w polubownym dochodzeniu ich praw w razie sporu z przewoźnikiem z innego kraju UE.
Porady prawne i informacje dotyczące praw pasażerów kolei w UE można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z: Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118, e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl, Urzędem Transportu Kolejowego pod numerem telefonu 22 630 19 40, e-mailem (utk@utk.gov.pl), odwiedzając witrynę www.utk.gov.pl lub zaglądając na stronę kampanii "Prawa pasażerów w zasięgu ręki!".
Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) prowadzi działalność informacyjno-doradczą dla konsumentów w zakresie ich praw w Unii Europejskiej oraz pomaga w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. Prawnicy ECK udzielają bezpłatnych porad prawnych i pomagają w dochodzeniu roszczeń od przedsiębiorców mających siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Finncomm zainaugurowały loty z Gdańska do Helsinek
Transgraniczne Targi Turystyczne: Ostrava 2011
Jesienne spotkanie branży turystycznej
Festiwal Smaku w Lublinie już dzisiaj.
Podrabiane trufle trafiły na stół
Śledztwo ws. sprzedaży ziemi w Darłowie umorzone
Pasażerowie Lufthansy mają problem?
Baza Ryanaira powstanie w Poznaniu?
Prywatyzacja Polskich Kolei Linowych
ILS przyciągnie przewoźników do Modlina?
Przyszłość należy do turystyki religijnej?
Gala z okazji Światowego Dnia Turystyki
Nowe narzędzie do promocji twojej restauracji
Nowopowstałe polskie internetowe biuro podróży na Teneryfie
Funclub - promocja: cała zaliczka dla agenta
Zmiany w Zarządzie MPI Poland Club
Nowy przewoźnik wchodzi do Polski