TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Rusza akcja sprzątania nadbałtyckich plaż

Nad Bałtykiem rusza dziesiąta edycja kampanii "Czyste plaże" zorganizowana przez fundację Recal. Będą prowadzone akcje zbierania aluminiowych puszek, a także edukacji ekologicznej.


- Kampania "Czyste plaże" skierowana jest do wszystkich, którzy spędzać będą wakacje na plażach Bałtyku od lipca do początku września. Docelową grupą są jednak dzieci i młodzież. Chcemy w nich wyrabiać nawyk segregowania odpadów i pozyskiwania cennych surowców wtórnych - poinformował Artur Łobocki z zarządu fundacji. Zdradził także, że w tym roku ma zostać przeprowadzonych 300 warsztatów dla wypoczywających nad morzem kolonistów i obozowiczów (ok. 12-14 tys. dzieci i młodzieży). - Będziemy na nich przedstawiać zasady selektywnej zbiórki odpadów. Uzupełnieniem zajęć będzie zbiórka pustych puszek po napojach na plażach. Zebrany surowiec trafi do punktów skupu - oświadczył.

- W zeszłym roku tylko same dzieci z kolonii biorące udział w akcji zebrały ponad 50 tys. puszek - prawie tonę aluminium, a do punktów skupu z nami współpracujących trafiło 360 ton cennego metalu - zaznaczył Łobocki. Tego lata nieformalną Koalicję Czystych Plaż obok fundacji Recal tworzą samorządy: Gdyni, Jastarni, Władysławowa, Krokowej, Ustki, Rewala, Dziwnowa, Międzyzdrojów oraz Świnoujścia. Do akcji przystąpił także Słowiński Park Narodowy, Woliński Park Narodowy i Nadmorski Park Krajobrazowy - razem 18 podmiotów. Przygotowane przez Fundację Recal plakaty i kartki pocztowe promujące kampanię, trafią na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe we wszystkich gminach uczestniczących w akcji. Na kartkach pocztowych dodatkowo umieszczono dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku. Ponadto rozdawane będą także specjalne worki na puszki i magnesy służące do odróżniania przedmiotów aluminiowych od stalowych.

W tym roku, na potrzeby kampanii przygotowano 3,5 tys. plakatów i 24 tys. kartek pocztowych, 15 tys. worków na puszki oraz liczne gadżety z przeznaczeniem na nagrody dla dzieci. Podczas tego lata kampania realizowana jest w pięciu regionach turystycznych: nad Bałtykiem, w Beskidach, na Mazurach, w Bieszczadach i Sudetach. Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej w ponad 50 % są współfinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pozostałą część sponsoruje Fundacja Recal, Recan Organizacja Odzysku SA oraz samorządy gmin. Fundację Recal założył w 1995 r. jeden z producentów puszek aluminiowych, firma Continental Can Polska oraz światowe koncerny aluminiowe.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Bałtyk kampania Czyste plaże edukacja recyklingowa zbieranie aluminiowych puszek edukacja ekologiczna fundacja Recal Artur Łobocki zarząd fundacji selektywna zbiórka odpadów Gdynia Jastarnia Władysławowo Krokowa Ustka Rewal Dziwnów Międzyzdroje Świnoujście Słowiński Park Narodowy Woliński Park Narodowy Nadmorski Park Krajobrazowy promocja kampanii kartki pocztowe plakaty regiony turystyczne Mazury Sudety Beskidy Bieszczady Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Recan Organizacja Odzysku SA Continental Can Polska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję