TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Światowe media śmieją się z Polski

Aby w pozytywny sposób promować własny kraj potrzebna jest profesjonalna kampania oraz miliardy dolarów przeznaczonych na reklamę. W Polsce za promocję odpowiedzialny jest urząd do poprawy wizerunku. Jednak nie działa on tak jak powinien.


Kiedy na ulicach Londynu widać śpiewającego, pijanego Polaka, wówczas świat oburzony tą sytuacją. Jednak gdy grupa Brytyjczyków rozrabia w Krakowie, wszyscy uznają, że Anglicy po prostu dobrze się bawią.

Malezja wydaje rocznie prawie 2 mld USD na promocję w zagranicznych mediach, a Tajlandia blisko miliard. Łukasz Malczewski, specjalista od PR z agencji ComPress zaznacza - Kiedy ktoś mówi: Hiszpania, od razu myślisz: flamenco, byk, macho. Większość krajów zbudowała prosty, ale przemawiający do wyobraźni obraz samych siebie. A Polska? Trudno coś wymyślić. Amerykanin zapewne pomyśli: Wałęsa, kiełbasa, wódka - ale przecież nie o to nam chodzi.

Nad swoim wizerunkiem większość krajów pracuje systematycznie od wielu lat. Turcja, Chorwacja i Egipt zatrudniają nawet profesjonalne firmy PR. Sergiusz Trzeciak, prezes Instytutu Sobieskiego przyznał - To bardzo przemyślana strategia. Tym bardziej że zatrudnia się firmy z kraju, w którym chce się reklamować, bo one znają jego specyfikę.

Bardzo efektywnym sposobem promowania się wśród elit jest stworzenie instytucji edukacyjnych i kulturalnych. Sergiusz Trzeciak podkreśla - Anglicy mają British Council, Niemcy Instytut Goethego, a Hiszpanie Cervantesa.

W Polsce rok temu utworzono urząd, który miał zajmować się sprawami związanymi z promocją oraz ochroną dobrego imienia Polski na świecie. Anna Fatyga, szefowa polskiej dyplomacji poinformowała o powołaniu pełnomocnika ds. ochrony i promocji wizerunku Polski. Robert Szaniawski, pełnomocnik wyznał - Moje sprawowanie tej funkcji widzę w ten sposób, że będę używał technik bezkosztowych. W zespole mamy dwie osoby i nie mamy budżetu. Patrząc realnie na to, co mogę zrobić, to planuję stworzyć bazę danych zagranicznych dziennikarzy, którzy piszą o Polsce i którzy się Polską interesują, z którymi będę korespondować.

Obecnie Polska kojarzona jest z wieloma śmiesznymi sytuacjami, które miały miejsce w kraju.
- Wojna kartoflana
W zeszłym roku światowe media informowały o tym, że prezydent Lech Kaczyński udowadniał całemu światu, że nie jest kartoflem. Wszystko zaczęło się w momencie, gdy satyryk drugorzędnej niemieckiej gazety porównał Kaczyńskiego właśnie do kartofla. Efektem tego zdarzenia było odwołanie przez prezydenta swojego udziału w spotkaniu Trójkąta Weimarskiego z powodu dolegliwości gastrycznych.

- Bezręki prezydent
Podczas spotkania z kanclerz Niemiec, prezydent Kaczyński nie zrozumiał, jak Angela Merkel powiedziała do niego: "shake hands" i nie zwracając uwagi na wyciągniętą dłoń, nie podał jej ręki. Światowe media śmieją się z Polski, że prezydent już cztery razy "minął się" z rękoma zagranicznych oficjeli - z USA, Francji i Litwy.

- Kłamstwo ewolucyjne
Europoseł Maciej Giertych oraz Ministerstwo Edukacji zakwestionowali teorię Darwina. Na konferencji w Brukseli Giertych zaznaczał, że teorii Darwina nie powinno wykładać się w szkołach. Wspierał go Mirosław Orzechowski, wiceminister edukacji, który teorię ewolucji nazywał "kłamstwem".

- Afera kontowa
Premier Jarosław Kaczyński otwarcie przyznał, że nie posiada konta bankowego, a pieniądze trzyma u mamy. Kaczyński obawia się, że ktoś może mu wpłacić na konto jakieś pieniądze. Najgłośniej z tego szczerego wyznania śmiała się telewizja Fox News.

- Teletubisiowo
Zapowiedź Ewy Sowińskiej, rzeczniczki praw dziecka, że należy sprawdzić, czy bohater bajki dla dzieci - teletubiś Tinky Winky nie jest gejem obiegła serwisy informacyjne na całym świecie, łącznie z Japonią i Nową Zelandią.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wizerunek Polska promocja kampania reklamowa Łukasz Malczewski ComPress Sergiusz Trzeciak Instytut Sobieskiego Robert Szaniawski wojna kartoflana Lech Kaczyński Jarosław Kaczyński a media polski śmieją sie z się w kaczynski anna fatyga światowe niemcy polsce


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję