TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dolny Śląsk zaprasza zagranicznych turystów

Samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczył w tym roku na promocję regionu aż 6 mln zł. Jest to 15 razy więcej niż w roku poprzednim. O walorach turystycznych regionu mają dowiedzieć się zarówno Europejczycy, jak i Amerykanie - czytamy w Wiadomościach Turystycznych.


Władze województwa uważają, że z roku na rok liczba turystów przyjeżdżających na Dolny Śląsk będzie wzrastać o około 9%.

Zdecydowana większość środków finansowych będzie przeznaczona na kampanię zagraniczną. Działania marketingowe będą prowadzone przede wszystkim w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, w krajach Beneluksu i w Skandynawii, a także w Rosji i na Ukrainie.

Andrzej Pawluszek, wicemarszałek województwa dolnośląskiego i prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej poinformował - W każdym kraju będzie prowadzona indywidualna kampania. Region będzie promowany za pomocą sześciu marek. Karkonosze i turystyka aktywna, obiekty zabytkowe i dziedzictwo kulturowe, uzdrowiska, agro- i ekoturystyka, fortyfikacje i umocnienia, szlak cysterski, turystyka pielgrzymkowa.

Oznacza to, że co innego będzie zachęcać do odwiedzenia Dolnego Śląska Niemców, a co innego np. Holendrów. Na ulicach zagranicznych krajów pojawią się billboardy i citylighty. Będą też reklamy w metrze i w mediach. W telewizji będą emitowane spoty prezentujące Dolny Śląsk.

Region będzie także promowany na trzydziestu międzynarodowych targach. Kampania potrwa trzy lata, a zajmie się nią profesjonalna agencja wyłoniona w przetargu, który odbędzie się w ciągu 1-2 miesięcy.

Natomiast w Stanach Zjednoczonych kampania będzie skierowana do przedstawicieli branży turystycznej. Pawluszek przyznaje - Chcemy przekonać amerykańskich touroperatów, aby w pakiet swojej oferty włączyli Dolny Śląsk. United States Tour Operators Association już jest zainteresowana regionem.

W 2004 roku Dolny Śląsk odwiedziło 5 mln turystów. Dzięki planowanym działaniom promocyjnym w 2007 roku powinno ich być o pół miliona więcej. Szacuje się, że z roku na rok ich liczba będzie rosła o 8,7%. Pawluszek dodaje - Zamierzamy rozwijać przemysł turystyczny i chcemy, by jak najwięcej PKB regionu pochodziło z turystyki.

W województwie mazowieckim na promocję przeznaczono 3,1 mln zł, w wielkopolskim i śląskim po około 1,1 mln zł, w małopolskim niecałe 850 tys. zł, a w pomorskim 680 tys. zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Dolny Śląsk kampania turyści promocja dolnego śląska Andrzej Pawluszek billboardy citylighty turystyka pielgrzymkowa w wojewodztwie małopolskim slask na dolnym ślasku turyści Andrzej Pawluszek fortyfikacje tradycyjne potrawy śląsku slaska turystyczne




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję