Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki
- SPECJALISTA DS.PODRÓŻY / KIEROWNIK
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej -...
- Tańce Animacyjne Katowice
- PRODUCT MANAGER
- STARSZY SPECJALISTA DS. TURYSTYKI - DZIAŁ...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań


Adriatyk buduje sieć biur franczyzowych
2007-01-25Touroperator Adriatyk proponuje agencjom turystycznym stworzenie sieci biur podróży zgodnie z hasłem przewodnim "W grupie jesteśmy silniejsi". Sieć będzie opierała się na zasadach franczyzy. Adriatyk zapowiada, iż do końca roku 2007 nie będzie pobierał opłaty wstępnej ani licencyjnej (comiesięczny procent od obrotów) za to zapewni negocjowanie wyższych prowizji u touroperatorów, bezpłatne wykonanie afiliacji systemu informowania o ofertach i rezerwacji on-line (u tych touroperatorow, u których jest to możliwe), szkolenia dla pracowników, inwestycje w internetowe kampanie reklamowe i wiele innych.
r e k l a m a
Adriatyk zaczął już pozyskiwanie agencji turystycznych do współpracy. Podczas tegorocznego cyklu promujących ofertę na lato 2007 touroperator spotkał się w siedmiu miastach z ponad 950 agentami. Oprócz prezentacji katalogu lato 2007, omówienia nowości i zasad współpracy na platformie internetowej, zarząd Adriatyku zaprezentował biurom nowatorską propozycje współpracy - franczyze usług turystycznych.
Franczyza, zdaniem touroperatora Adriaryk to skuteczna i sprawdzona forma współpracy także w zakresie sprzedaży usług turystycznych. To również też jedna z bezpieczniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej, pozwalająca na bardziej efektywny system sprzedaży agencyjnej.
Oferując agencjom współpracę Adriaryk chce stworzyć sieć biur multi agencyjnych - promującej sprzedaż oferty wielu touroperatorów oraz rozwój na rynku turystycznym, bez ograniczenia samodzielności i indywidualności. Dzięki wiedzy i doświadczeniu stworzymy w Polsce silną i stabilną sieć, odporną na zmiany na konkurencyjnym rynku turystycznym - reasumuje, Martyna Fon.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Franczyza usług turystycznych
[2007-01-25 18:23 83.31.246.*]
Nie jest to nowatorskie rozwiązanie ponieważ ludzie z małego biura agencyjnego w centrum Warszawy juz od roku maja to w planach. I poza wyższą prowizją oferują w pakiecie dwa kolejne nowatorskie rozwiązania, które agentom z ich sieci zwiększą obroty.
Inna sprawa, że nie mają obecnie takiej kasy i potencjału jak Adriatyk :) odpowiedz »Franczyza usług turystycznych
[2007-01-26 12:21 83.29.166.*]
:))) optymiści, franczyza jest kapitalnym sposobem na zarabianie na cudzym wysiłku odpowiedz »
r e k l a m a
Franczyza usług turystycznych
[2007-01-26 15:04 83.29.128.*]
To będzie wyglądało tak jak dramat w 3 aktach:
1) Kuszenie: Adriatyk skusi małe firmy do współpracy dobrymi warunkami i niskimi opłatami
2) Omotanie: Adriatyk zmusza do coraz większego przywiązania klienta do sieci, a nie biura, coraz więcej kontaktów z klientem przejmuje on bezpośrednio lub przez wskazane firmy, a biura franszyzowe są coraz bardziej zależne od niego - muszą propować markę, która do nich nie należy i muszą podpisywać kolejne zobowiązania
3) Wysysanie: Adriatyk po woli zmienia zasady, niepokornych kara lub usuwa, a cichych na początek nagradza. Jak już sobie podporządkuje większość to dokręca śrubę i robi z ludzi agencji niewolników - mają obowiązki jak pracownicy, a nie mają ich praw... dodatkowo biorą na siebie ryzyko utrzymania lokali i promocji oferty, którą np. przez Internet można kupić taniej...
Oczywiście nie musi tak być!!!
Ale trzeba patrzec na symptomy np. umowy i zapisy w nich. Jeśli dzięki takim umowom Adriatyk zyska dużą przewagę nad agencją, to będzie to wróżyło problem. Ja bym w przypadku złych zamiarów spodziewał się np. zakazu prowadzenia innej działalności związanej z turystyką w tym samym lokalu po rozwiązaniu umowy z agencją (sformułowane tak, że będzie tłumaczone jako uzywanie wystroju sieci w tym lokalu... ale w istocie będzie znaczyło co innego).
Lubię Adriatyk, ale trzeba im na ręce patrzeć :) odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka wykazała się
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Media społecznościowe - ważny kanał komunikacji dla hoteli
Już dziś rozpoczynają się w Mikołajkach Targi Gastro-Hotel!
Polski hydraulik sprzedany po raz drugi!
Gazeta Wyborcza znalazła błędy na stronie internetowej Balic
Dolny Śląsk zaprasza zagranicznych turystów
Tatry: w masywie Czerwonych Wierchów zginęło dwóch taterników
Łódź: już wkrótce V edycja Łódzkiego Festiwalu Dobrego Smaku
Wypoczynek w młynie na Warmi i Mazurach
Internauci ułożyli listę "Siedmiu cudów Ukrainy"
Światowy Salon Turystyczny w Paryżu
Boeing ceni i szuka polskich inżynierów
Biznesowe linie lotnicze Eos Airlines wprowadzają dwie nowe trasy