Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Rozbudowa lotniska w Dajtkach przerwana
Nieznana jest jeszcze przyszłość nowego pasa startowego na lotnisku Dajtki. Kończy się czas na złożenie projektu, a Aeroklub Warmińsko-Mazurski wciąż nie zdobył wszystkich wymaganych pozwoleń.
Aeroklub problemy ma już od zeszłego roku. Wtedy budowa betonowego pasa zaniepokoiła mieszkańców, zwłaszcza tych z pobliskich Dajtek. W kwietniu 2005 roku do ratusza trafiły pierwsze protesty. Głównym argumentem był fakt, że po rozbudowie dramatycznie wzrośnie hałas w rejonie jeziora Krzywego, które według dokumentów urzędu miasta miało być pod szczególną ochroną jako teren rekreacyjny.
Po protestach wydało się, że Aeroklub Warmińsko-Mazurski nie przygotował raportu o wpływie przebudowy pasa na środowisko. Wtedy inwestycja została wstrzymana, a unijne pieniądze zamiast na lotnisko w Dajtkach trafiły do Mrągowa na przebudowę ulicy.
Problem stał się także projekt systemu odprowadzania wód gruntowych z lotniska. Był on niezgodny z zapisami w planie zagospodarowania. Woda z betonowej płyty po odfiltrowaniu miała być odprowadzana do gleby, a na takie rozwiązanie nie zgodzili się urzędnicy zajmujący się ochroną środowiska w ratuszu.
Władze aeroklubu jednak dziwią się, że projekt jest cały czas blokowany. Magdalena Rekść, dyrektor aeroklubu wyznaje - To ewenement, że tak długo trwają procedury dotyczące projektu systemu odwadniającego przyszły pas startowy. Ciągle trwa wymiana dokumentów. W żadnym z miast, gdzie powstawały betonowe pasy, nie było takiej dyskusji. Sądziliśmy, że uda nam się uzyskać akceptację tego projektu jeszcze w ubiegłym roku. Teraz myślę, że dużo zależy od dobrej woli władz miasta.
Obecnie aeroklub poprawia projekt. Aleksander Jarmołkowicz, prezes aeroklubu poinformował - Lotnisko będzie za głośne - to był pierwszy argument rady osiedla Dajtki za odrzuceniem naszego projektu budowy betonowego pasa startowego. Teraz poprawiamy cały projekt, bo okazuje się, że nie hałas, a system odprowadzenia wód gruntowych z lotniska jest zły. W przyszłym tygodniu nowy projekt będzie już gotowy. Mam nadzieję, że nie pojawi się już żaden nowy argument za odrzuceniem tego projektu i zdążymy złożyć w urzędzie marszałkowskim całą dokumentację do tej inwestycji.
Aeroklub ma już mało czasu, gdyż dokumentacja musi powstać w ciągu kilku tygodni. W połowie kwietnia urząd marszałkowski kończy przyjmowanie wniosków na inwestycje finansowane z kontraktu wojewódzkiego. Wojciech Dąbrowski z departamentu polityki regionalnej w urzędzie marszałkowskim wyjaśnił - W kwietniu powinniśmy też rozstrzygnąć, kto dostanie te pieniądze, a do podziału jest ponad 20 mln zł.
Piotr Grzymowicz, wiceprezydent Olsztyna przyznał - Miasto jest za budową pasa i czekamy na odpowiedni projekt, który przedstawi aeroklub. Na razie aeroklub nie może ubiegać się o pozwolenie na budowę pasa. Z doświadczenia wiem, że procedury związane z ich uzyskaniem mogą potrwać jeszcze co najmniej dwa miesiące. Mam wątpliwości, czy zdążą złożyć wniosek i ubiegać się o pieniądze na tę inwestycję.
Natomiast gotowe projekty ma już urząd miasta, które zamierza zgłosić do urzędu marszałkowskiego. Wiceprezydent wyjaśnił - Chcemy dokończyć budowę ul. Limanowskiego i skrzyżowania ul. Limanowskiego z Sybiraków za 3 mln zł.
Jarmołkowicz wyznał - Wierzę, że miasto zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo potrzebny jest betonowy pas startowy Olsztynowi i całemu regionowi. Jeżeli teraz my go nie wybudujemy, takiej okazji już nie będzie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ja chyba śnię...ulice ważniejsze od lotniska???
[2006-08-10 00:56 213.76.121.*]
Prawda jest aż nazbyt oczywista...ktoś z władz miasta ma swój interes aby kasę wpompować w ulice a nie w lotnisko . W rezultacie mamy to na co zasłużyliśmy dokonując takich a nie innych wyborów w wyborach. BRAWO odpowiedz »
Lotnisko w Dajtkach
[2006-08-31 21:10 83.9.17.*]
Uważam,że pas startowy w przyszłości winien być rozbudowany maksymalnie do przyjmowania wszystkich samolotów.Transpot pasażerów z Szyman będzie kosztowny i uciążliwy.Natomiast co do protestów ,Polak to taki typ któremu zawsze coś przeszkadza. odpowiedz »
Lotnisko w Dajtkach
[2006-09-06 20:59 213.77.172.*]
Polak to taki ktoś komu zawsze coś przeszkadza, pewnie tobie by nie przeszkadzało lotnisko, które widać z okna sypialni. odpowiedz »
Lotnisko w Dajtkach
[2006-09-13 23:54 62.29.133.*]
Zapraszam do Frankfurtu nad Menem, tam samoloty lataja z każdej strony i to nie jakies tam samolociki, a mimo to nikomu to nie przeszkadza a miasto rozwija sie w ogromnym tępie, czy chcecie zeby ten Olsztyn był zawsze biedny i zacofany no chyba ze protestujący to ludzie bogaci. odpowiedz »
Lotnisko w Dajtkach
[2006-11-28 22:09 89.228.75.*]
nie rozsmieszaj ludzi, chyba lornetke masz na oczach skoro widzisz go z okna sypialni,co za ignorant odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT promuje Polskę w Europie i
TFG cieszy się z rekordowego 2024
UOKiK nałożył ogromną karę na
Dział centra informacji i promocji:
Polacy chętnie odwiedzali
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Oferta Neckermanna dla rodzin z dziećmi
La Repubblica: W Rzymie turyści są często oszukiwani?
Adriatyk buduje sieć biur franczyzowych
Kraków stawia na turystykę rodzinną?
Wzrost liczby przyjazdów turystycznych o 4%
British Airways zmienia zasady przewożenia bagażu
Warszawa: zabytkowa kamienica przebudowana nielegalnie na potrzeby restauracji Rooster?
Ratownicy TOPR mają pełne ręce roboty, ze względu na nierozważnych turystów
Media społecznościowe - ważny kanał komunikacji dla hoteli
Już dziś rozpoczynają się w Mikołajkach Targi Gastro-Hotel!
Polski hydraulik sprzedany po raz drugi!
Gazeta Wyborcza znalazła błędy na stronie internetowej Balic