Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Podsumowanie roku na rynku restauracji i pizzerii sieciowych
Rok 2010 z perspektywy rynku restauracji i pizzerii sieciowych upłynął pod znakiem uruchamiania nowych konceptów oraz wychodzenia z problemów, które dotknęły branżę w związku ze spowolnieniem gospodarczym. Trudności w większym stopniu odbiły się na mniejszych sieciach i lokalach należących do indywidualnych przedsiębiorców. Skłonność przedsiębiorców do zrzeszania się w ramach sieci franczyzowych, stanowi potwierdzenie przydatności tego typu rozwiązań także w czasach trudnych dla gospodarki.
Przyszły rok nie przyniesie jeszcze znaczących zmian na rynku restauracji i pizzerii sieciowych, chociaż polski rynek ma ogromny potencjał wzrostu. Charakterystyczną cechą branży jest znaczne rozdrobnienie oraz duża konkurencja. Ponadto, istnieją jeszcze nisze - także geograficzne - które można z powodzeniem zagospodarować. Polacy, nadal wydają na jedzenie poza domem dużo mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej. Z badań CBOS wynika, że tylko co jedenasty mieszkaniec naszego kraju stołuje się na mieście kilka razy w tygodniu, a co dwunasty codziennie jada swój główny posiłek poza domem. Tylko 7% Polaków zamawia dania z dostawą do domu. Branża gastronomiczna powinna szukać atrakcyjnych metod, by zachęcić ich do coraz częstszego korzystania z usług restauracji czy pizzerii zarówno na miejscu, jak i w dowozie.
Powyższe podsumowanie przygotowała Karolina Rozwandowicz, Prezes Zarządu Da Grasso Sp. z o.o.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Popularna sieciówka ze
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Hotelarze i kwaterodawcy z nowymi
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
Sheraton w Sopocie oficjalnie otwarty
Coraz więcej pasażerów lata z Austrian Airlines!
Egipcjanie nie zamierzają obniżać cen
Nowa kampania Intercity - Bezpieczny i przyjazny przewoźnik
Coraz lepiej wygląda zaplecze sanitarne plaż
Wizz Air rozwija bazę w Gdańsku
Biuro Siesta Travel ma nowego właściciela
Zjednoczone Emiraty Arabskie oferują Polakom pracę w hotelarstwie i gastronomii
Nowe rozporządzenie w praktyce
Trwa nowa kampania reklamowa Intercity
Wylicytuj wycieczkę do Szwecji i wspomóż fundację TVN
Najprawdopodobniej dojdzie do zmiany szefa rady nadzorczej LOT!
Dom rodzinny Jana Pawła II w remoncie
Japończycy zainwestują w łódzkim!
Aktorka otworzyła restaurację w Hollywood
Strajki w Grecji powodują duże utrudnienia komunikacyjne
Wielu Polaków spędzi święta we Włoszech
pilnie sprzedam wycieczkę do Egiptu dla 2os