Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Zwolnienia w British Airways
Do sierpnia tego roku znikną w Wielkiej Brytanii sklepy podróżnicze i jedno z trzech centrów telefonicznych British Airways. W wyniku tego pracę straci około 400 osób.
Zmiany bezpośredniej sprzedaży w Wielkiej Brytanii są częścią planu obniżenia kosztów o 450 mln funtów w ciągu najbliższych 2 lat. Prawdopodobnie będą też kolejne zwolnienia oraz usprawnienie obsługi na lotnisku Heathrow, które jest bazą grupy.
British Airways zamierza zamknąć 17 swoich sklepów podróżniczych, w tym główne oddziały na londyńskich ulicach Piccadilly i Baker oraz w centrach Selfridges i Harrods. Zamknięte zostanie również biuro podróży Wordlink, które mieści się na lotnisku Heathrow.
BA planuje także likwidację centrum telefonicznego w Belfaście, przez co pracę straci 100 osób.
Wcześniej BA zamknęło centra w Glasgow i Londynie. Teraz pozostaną tylko 2 brytyjskie centra w Newcastle i Manchesterze. Należą one do światowej sieci 14 centrów, w tym bardzo dużych w niemieckim Bremen i amerykańskim Jacksonville. W sumie w centrach zatrudnionych jest 2100 osób, w tym 700 w Wielkiej Brytanii.
Martin George, dyrektor handlowy BA, poinformował, że restrukturyzacja powinna dać oszczędności rzędu 15 mln funtów w 5 lat. Częściowo odzwierciedla ona zmiany w nawykach klientów i coraz większą ilość rezerwacji przez internet.
Jeszcze cztery lata temu bezpośrednie rezerwacje, głównie przez internet, stanowiły 15% sprzedaży, obecnie wzrosły do 32%. Planuje się, że w ciągu najbliższych 2 lat osiągną 50%.
Dzięki uproszczonemu procesowi rezerwacji, udział elektronicznych biletów wystawianych przez BA osiągnął 83%. BA sądzi, że do 2008 roku udział tradycyjnych biletów spadnie do 4%.
George przyznał, że liczba przyjętych przez brytyjskie centra telefoniczne połączeń spadła od 2001 roku z 15 mln do 6 mln, czyli o ponad 60%. Dlatego też zatrudnienie w centrach zostało już zredukowane z 2200 do 800 osób.
Mimo prób obcięcia kosztów i zwiększenia przychodów, prognozy dla sklepów podróżniczych przewidują, że w nadchodzących latach straty będą cały czas rosły.
Koszty sprzedaży British Airways, jako udziału w przychodach związanych z pasażerami, spadły w ciągu 5 lat z 12% do mniej niż 7%. Wszystko dzięki większemu udziałowi internetu i wyeliminowaniu prowizji dla agentów.
Ważną częścią ogólnego cięcia kosztów w firmie jest planowana reforma programu emerytalnego. Zmiany w zasadach i warunkach funduszu emerytalnego mają zostać przedstawione załodze jeszcze przed końcem tego miesiąca.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
W Warszawie odbędzie się Loża Ekspertów Hotelarstwa 2009
Tybet: napływ chińskich turystów zniszczy środowisko naturalne?
Międzynarodowe Targi Turystyczne Fitur w Madrycie
Mistrzostwa Świata w grillowaniu czas zacząć!
Podróżowanie między Irlandią i Wielką Brytanią tylko z paszportami?
PKP Intercity otwiera kolejne COK-i
Dofinansowanie wypoczynku dzieci zwolnione z podatku dochodowego
Kuba inwestuje w infrastrukturę lotniskową
Śląsk: ulewy sparaliżowały ruch pociągów
AGENCYUNE BIURO PODRÓŻY- wyszukamy ofertę za CIEBIE!
Zarząd Prima Charter ogłosi upadłość?
Podróże TV oferuje pomoc dla klientów Meltemi?
Podsumowanie sezonu - Bieszczadzki GOPR pomagał turystom 141 razy
Nowa szata graficzna "Katalogu odzieży i sprzętu turystycznego"
Międzynarodowych sieci hotelowe będą chciały inwestować w Polsce?
Rozpoczął się remont pasów startowych na Okęciu
z ktorym biurem na Gran Canarie?